user icon
user icon

Bernie Ecclestone voorstander van standaardmotor

  • Gepubliceerd op 09 okt 2008 10:31
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone staat achter het idee van Max Mosley, president van de internationale autosportbond FIA, om een standaardmotor in de Formule 1 te introduceren. Dat moet al in het seizoen 2010 gebeuren, als het aan de commerciële baas van de koningsklasse van de autosport ligt.

In The Times zegt Ecclestone: “Het idee waar ik het meest enthousiast over ben is het erdoorheen drukken van een standaardmotor. De krachtbronnen worden gelijk getrokken en er komen maar twee motorwisselingen per jaar. Dat zou de kosten dramatisch verlagen.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Falkor

    Posts: 91

    and now the end is near... op de tonen van Frank Sinatra. The pinacle of motorsport will be no longer. Doe het spel maar helemaal dicht dan. Utopie maar enige manier om kosten te drukken is een budgetcap en geen limieten op technologische innovaties,

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 10:37
  • Gerard

    Posts: 8

    Kunnen we net zo goed A1 gaan kijken. De serie waar B. nogal op afgegeven heeft

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 10:49
  • Kubica

    Posts: 3.762

    En we noemen het voortaan A1GP....

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 11:07
  • johan

    Posts: 985

    Toevoeging: Het blijft wel zo dat de fabrikanten de motoren zelf ontwikkelen, maar dan volgens bepaalde richtlijnen van de FIA. Veel strakker dan nu uiteraard. Volgens mij is dit een goede ontwikkeling, mits er maar ruimte blijft om ook op dit onderdeel uit te blinken (of juist niet) voor de teams.
    Voor de teams die zelf geen motor kunnen ontwikkelen wordt er een onafhankelijke leverancier gezocht (soort van cosworth dus)

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 11:17
  • jjgend

    Posts: 155

    Dit is zeer triest als het doorgaat.
    De Formule 1 is over een paar jaar net als alle andere klasses.
    Bernie maakt het kapot met zijn optochten en achterlijke regeltjes!!
    Ik vind het kampioenschap tussen de teams net zo belangrijk als tussen de rijders.

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 11:37
  • Bah niet doen... Wordt het echt saai...

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 12:13
  • Allemaal dezelfde motor lijkt me eerlijk gezegd een beter alternatief dan wat ze nu doen met dat bevriezen voor 10 jaar. Nu zitten teams dus jaren vast aan een bepaalde motor en bijbehorende performance.

    Daarmee ligt de slagorde dus voor lange tijd vast. Dat is toch veel saaier dan dat ieder team dezelfde motor heeft?

    Ik zou liever zien dat ze de boel gewoon helemaal vrij gooien, maar zoals het nu is is het echt waardeloos. Honda, Toyota en Renault kunnen zich zo toch niet ontwikkelen tot race winnaars?

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 12:36
  • sanderndk

    Posts: 586

    Tja inderdaad knap waardeloos dit idee, ach het zijn financieele mannetjes zeker veel belegd in landsbanki. Tegen de tijd dat de economie weer goed gaat is het al een stuk minder interessant. DEEL GEWOON EERLIJK DAT GELD UIT VAN TELEVISIE RECHTEN EN NIET OP CONTRUCTEURS PUNTEN.

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 13:05
    • johan

      Posts: 985

      Waarom schrijf je eigenlijk altijd je laatste zin in hoofdletters? Kun je je punt niet duidelijk maken ofzo?

      • + 0
      • 9 okt 2008 - 13:35
  • Jep bejaardentehuis voor de oude mannen lijkt me beter, ze beginnen geestelijk minder te worden, F1 is de top van de auto sport en inovatie en niet een standaard raceklasse waar er 12 van in een dozijn zitten, niet meer te betalen dan maar beter de stekker eruit trekken.
    F1 is wat het is en ook moet blijven, naar mijn mening

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 21:11

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar