Bernie Ecclestone voorstander van standaardmotor
- Gepubliceerd op 09 okt 2008 10:31
-
10
- Door: Rob Veenstra
In The Times zegt Ecclestone: Het idee waar ik het meest enthousiast over ben is het erdoorheen drukken van een standaardmotor. De krachtbronnen worden gelijk getrokken en er komen maar twee motorwisselingen per jaar. Dat zou de kosten dramatisch verlagen.
Trending nieuws
-
Jos Verstappen rekent af met Max-geruchten: "Ralf Schumacher zit er weer naast"
Jos Verstappen heeft eigenhandig afgerekend met de beweringen van Ralf Schumacher. Volgens de broer van racelegende M...
17 jun 2026 16:09 -
Manager Verstappen reageert op geruchten over F1-toekomst
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing ver wil gaan om Max Verstappen te behouden. In de Duitse media wordt ...
17 jun 2026 15:24 -
FIA reageert op felle kritiek op nieuwe F1-regels
FIA-kopstuk Nikolas Tombazis kan zich niet vinden in alle kritiek op de nieuwe motorregels. Fans en coureurs reageerd...
17 jun 2026 17:22 -
FIA deelt belangrijk nieuws over Mercedes-beroep
De FIA heeft informatie gedeeld over de right to review van Mercedes tegen het terugdraaien van de tijdstraffen van P...
17 jun 2026 16:46 -
Verstappen kan deze zomer Red Bull verlaten: details uit intern overleg gelekt
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft voer voor speculatie. Volgens uitgelekte details van een in...
17 jun 2026 14:47
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 91
and now the end is near... op de tonen van Frank Sinatra. The pinacle of motorsport will be no longer. Doe het spel maar helemaal dicht dan. Utopie maar enige manier om kosten te drukken is een budgetcap en geen limieten op technologische innovaties,
Posts: 8
Kunnen we net zo goed A1 gaan kijken. De serie waar B. nogal op afgegeven heeft
Posts: 5.746
En we noemen het voortaan A1GP....
Posts: 985
Toevoeging: Het blijft wel zo dat de fabrikanten de motoren zelf ontwikkelen, maar dan volgens bepaalde richtlijnen van de FIA. Veel strakker dan nu uiteraard. Volgens mij is dit een goede ontwikkeling, mits er maar ruimte blijft om ook op dit onderdeel uit te blinken (of juist niet) voor de teams.
Voor de teams die zelf geen motor kunnen ontwikkelen wordt er een onafhankelijke leverancier gezocht (soort van cosworth dus)
Posts: 155
Dit is zeer triest als het doorgaat.
De Formule 1 is over een paar jaar net als alle andere klasses.
Bernie maakt het kapot met zijn optochten en achterlijke regeltjes!!
Ik vind het kampioenschap tussen de teams net zo belangrijk als tussen de rijders.
Posts: 7.177
Bah niet doen... Wordt het echt saai...
Posts: 11.414
Allemaal dezelfde motor lijkt me eerlijk gezegd een beter alternatief dan wat ze nu doen met dat bevriezen voor 10 jaar. Nu zitten teams dus jaren vast aan een bepaalde motor en bijbehorende performance.
Daarmee ligt de slagorde dus voor lange tijd vast. Dat is toch veel saaier dan dat ieder team dezelfde motor heeft?
Ik zou liever zien dat ze de boel gewoon helemaal vrij gooien, maar zoals het nu is is het echt waardeloos. Honda, Toyota en Renault kunnen zich zo toch niet ontwikkelen tot race winnaars?
Posts: 586
Tja inderdaad knap waardeloos dit idee, ach het zijn financieele mannetjes zeker veel belegd in landsbanki. Tegen de tijd dat de economie weer goed gaat is het al een stuk minder interessant. DEEL GEWOON EERLIJK DAT GELD UIT VAN TELEVISIE RECHTEN EN NIET OP CONTRUCTEURS PUNTEN.
Posts: 985
Waarom schrijf je eigenlijk altijd je laatste zin in hoofdletters? Kun je je punt niet duidelijk maken ofzo?
Posts: 152
Jep bejaardentehuis voor de oude mannen lijkt me beter, ze beginnen geestelijk minder te worden, F1 is de top van de auto sport en inovatie en niet een standaard raceklasse waar er 12 van in een dozijn zitten, niet meer te betalen dan maar beter de stekker eruit trekken.
F1 is wat het is en ook moet blijven, naar mijn mening