Bernie Ecclestone voorstander van standaardmotor
- Gepubliceerd op 09 okt 2008 10:31
-
10
- Door: Rob Veenstra
In The Times zegt Ecclestone: Het idee waar ik het meest enthousiast over ben is het erdoorheen drukken van een standaardmotor. De krachtbronnen worden gelijk getrokken en er komen maar twee motorwisselingen per jaar. Dat zou de kosten dramatisch verlagen.
Trending nieuws
-
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 91
and now the end is near... op de tonen van Frank Sinatra. The pinacle of motorsport will be no longer. Doe het spel maar helemaal dicht dan. Utopie maar enige manier om kosten te drukken is een budgetcap en geen limieten op technologische innovaties,
Posts: 8
Kunnen we net zo goed A1 gaan kijken. De serie waar B. nogal op afgegeven heeft
Posts: 5.746
En we noemen het voortaan A1GP....
Posts: 985
Toevoeging: Het blijft wel zo dat de fabrikanten de motoren zelf ontwikkelen, maar dan volgens bepaalde richtlijnen van de FIA. Veel strakker dan nu uiteraard. Volgens mij is dit een goede ontwikkeling, mits er maar ruimte blijft om ook op dit onderdeel uit te blinken (of juist niet) voor de teams.
Voor de teams die zelf geen motor kunnen ontwikkelen wordt er een onafhankelijke leverancier gezocht (soort van cosworth dus)
Posts: 155
Dit is zeer triest als het doorgaat.
De Formule 1 is over een paar jaar net als alle andere klasses.
Bernie maakt het kapot met zijn optochten en achterlijke regeltjes!!
Ik vind het kampioenschap tussen de teams net zo belangrijk als tussen de rijders.
Posts: 7.177
Bah niet doen... Wordt het echt saai...
Posts: 11.414
Allemaal dezelfde motor lijkt me eerlijk gezegd een beter alternatief dan wat ze nu doen met dat bevriezen voor 10 jaar. Nu zitten teams dus jaren vast aan een bepaalde motor en bijbehorende performance.
Daarmee ligt de slagorde dus voor lange tijd vast. Dat is toch veel saaier dan dat ieder team dezelfde motor heeft?
Ik zou liever zien dat ze de boel gewoon helemaal vrij gooien, maar zoals het nu is is het echt waardeloos. Honda, Toyota en Renault kunnen zich zo toch niet ontwikkelen tot race winnaars?
Posts: 586
Tja inderdaad knap waardeloos dit idee, ach het zijn financieele mannetjes zeker veel belegd in landsbanki. Tegen de tijd dat de economie weer goed gaat is het al een stuk minder interessant. DEEL GEWOON EERLIJK DAT GELD UIT VAN TELEVISIE RECHTEN EN NIET OP CONTRUCTEURS PUNTEN.
Posts: 985
Waarom schrijf je eigenlijk altijd je laatste zin in hoofdletters? Kun je je punt niet duidelijk maken ofzo?
Posts: 152
Jep bejaardentehuis voor de oude mannen lijkt me beter, ze beginnen geestelijk minder te worden, F1 is de top van de auto sport en inovatie en niet een standaard raceklasse waar er 12 van in een dozijn zitten, niet meer te betalen dan maar beter de stekker eruit trekken.
F1 is wat het is en ook moet blijven, naar mijn mening