user icon

Massa: "We gooien de handdoek niet in de ring"

  • Gepubliceerd op 08 okt 2008 15:41
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-rijder Felipe Massa is geenszins van plan om de wereldtitel op een presenteerblaadje aan te bieden bij Lewis Hamilton. De Braziliaan is vastberaden om de in Singapore opgelopen schade zo snel mogelijk te herstellen en alsnog het kampioenschap naar Maranello te halen. Massa: “Ik kan garanderen dat wij de handdoek niet in de ring gooien.”

Hij vervolgt: “We hebben dit jaar al vaker bewezen dat we na een tegenvallend resultaat over de mentale kracht beschikken om een race later weer top te presteren. Er zijn nog dertig punten te behalen en wij geven het niet op. Wij blijven tot de laatste ronde van de laatste race vechten voor dat kampioenschap. Dat is het enige waar ik momenteel mee bezig ben.”

“Ik moet komend weekend iets van mijn achterstand afhalen. Mocht ik kampioen worden, dan komt een droom uit. In Brazilië is de autosport heel groot. Met Ayrton Senna hadden we een van de grootste coureurs aller tijden. Een kampioenschap zou voor mijn land geweldig zijn, maar eerst moet ik in Japan het gat van zeven punten verkleinen.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    is dom om drie wedstrijden voor het einde de handdoek in de ring te gooien met maar zeven punten achterstand, is wel en kwestie van winnen, hopelijk wordt het bij de laatste wedstrijd beslist.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 16:17
  • Ik hoop het echt dat hij kampioen wordt

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 16:39
    • dnhems

      Posts: 67

      ik niet

      • + 0
      • 8 okt 2008 - 19:48
  • rafael

    Posts: 2.129

    Ik denk dat Ferrari het heeft verloren door te laat een rijders keuze te maken. Het is dan wel fair maar een team moet ook kunnen opkomen in het voordeel van het team.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 19:06
    • Want wat was er dan gebeurd als ze Massa (of Raikkonen) eerder als eerste rijder hadden uitgeroepen?

      • + 0
      • 9 okt 2008 - 13:17
  • cobus

    Posts: 69

    hij maakt grote kans op de titel
    de druk word alleen maar groter ,ook voor hamilton en die kan ook nog wel eens de pech krijgen
    massa kan op alle steun rekenen van kimi ,die is echt de steun van massa vorig jaar niet vergeten
    dus kan hamilton in mijn ogen met deze 2 \"tegenstanders\" vol aan de bak
    \'t is toch een schitterend seizoen zo(wel flink baalen van kimi natuurlijk)

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 20:15
  • Jeffers

    Posts: 115

    Massa verdient de titel niet zo simpel is het. Die jongen moet gaan fluiten naar de titel. Hamilton is een waardig kampioen.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 21:14
    • Pardon! Dit is natuurlijk puur een mening want je kan niet zeggen als een feit dat hij het niet verdient!!
      Massa heeft dit jaar een goed jaar gehaald heeft er ook mooie inhaal moves bij! Dus hij verdient het wel degelijk!
      Sure Massa heeft fouten gemaakt maar kijk ff naar mr Hamilton dan!
      Achter op alonso knallen achter op kimi knallen? Zegt je dat niet iets?
      Zulke dingen betekenen ook niet gelijk dat hij niet kampioen waardig is!

      Massa is net zo kampioen waardig als Hamilton en Massa verdient de titel net zoveel als Hamilton!

      Je hoeft massa het helemaal niet te gunnen (wat gewoon te zielig is trouwens)

      Maar het feit blijft dat ze allebei kampioen waardig zijn en het verdienen

      • + 0
      • 9 okt 2008 - 06:55
    • germain

      Posts: 1.748

      Niet mee eens als je de titel wint is het gewoon terecht maakt niet uit of dat nou Massa of Hamilton is. Als 1 van die 2 de titel winnen hebben ze het gewoon verdiend klaar want je word echt niet zo makkelijk kampioen.

      • + 0
      • 9 okt 2008 - 07:48

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar