user icon
user icon

FIA-voorzitter prijst bijdrage Hamilton aan Formule 1

  • Gepubliceerd op 08 okt 2008 12:07
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Lewis Hamilton is enorm belangrijk voor de Formule 1. De jonge Engelsman heeft nieuwe fans naar de sport gebracht. Dat vertelde Max Mosley, president van de internationale autosportbond FIA, aan de BBC.

“Het is te merken dat een compleet nieuw publiek geïnteresseerd is geraakt in de Formule 1”, begint de Engelsman. “Niet alleen in Groot-Brittannië, maar in veel meer landen. Dankzij Lewis wordt de Formule 1 niet langer gezien als een sport voor de 'witte' elite.”

“Dat imago hadden we door de kosten die iemand moet maken om tot de Formule 1 te reiken. Lewis heeft dat veranderd. Hij komt uit een normaal milieu, is 'zwart' en is succesvol. Voor de Formule 1 is dat geweldig. Maar dat betekent niet dat wij hem gaan helpen of gaan hinderen.”

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Iceman90

    Posts: 167

    Dit is de grootse bullshit wat ik ooit gehoord heb, dat zei hij tog ook niet met JP Montoya of bij Narain Kartikeyan?

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 12:31
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Ach ja... leuk voor Lewis! \"Oude jongens krentenbrood...\" Engelsman v.s. Engelsman. Zit er geen Fin bij de FIA die wat \'zinnigs\' over Kimi of Heikki kan zeggen?

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 12:35
  • het is gewoon waar. En waarom je niks hoort over Narain Karthikeyan....... wie is dat? wat heeft die jongen gepresteerd? Oh, hij heeft in een A1GP auto gereden... zo dat mag ook elke coureur als het maar een bepaalde nationaliteit heeft...

    dit is zijn laatste kampioenschap:
    Korea F3 Super Prix winner 2000
    dat is dus al erg lang geleden. In lewis rijd idd de sterre van de hemel en heeft vele fans overal ter wereld

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 13:00
    • Iceman90

      Posts: 167

      En hij heeft ook fans over de hele wereld die hem haten;)

      • + 0
      • 8 okt 2008 - 13:11
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Tja, heeft hij Alonso ook al bedankt voor zijn vele Spaanse fans? Moeten we nu nog een vrouw in de F1 zetten zodat we gezellig samen met moeders de vrouw naar een F1 wedstrijd kunnen kijken? ;o)

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 13:30
  • Mensen die een coureur haten zijn sowieso niet goed bij hun hoofd.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 13:32
    • idd, maar probeer dat bepaalde mensen maar eens wijs te maken....

      stoere praatjes komen veel beter over :(

      • + 0
      • 8 okt 2008 - 13:47
    • sanderndk

      Posts: 586

      Hoezo mag je een F1 coureur niet haten? We mogen jou toch ook haten, iedereen kan gehaat worden waarom anders nog prijzen!. Het is een mening en als je een mening niet vind kunnen ben je niet helemaal goed. Schrijf je reacties op een papiertje krijg je ook geen tegenspraak...

      • + 0
      • 8 okt 2008 - 13:47
  • ohja, het bericht gaat over iemand van mclaren, dus kan ik maar beter tegen zijn, want mclaren=slecht volgens de meeste hierzo helaas

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 13:48
  • hoe kan je nou iemand haten die je niet eens kent???

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 13:50
    • Jane-Doe

      Posts: 32

      Jij doet anders anders al een hele goede gooi:p

      • + 0
      • 8 okt 2008 - 14:41
    • Kubica

      Posts: 3.772

      Net zogoed als dat je iemand kan aarderen of fan van iemand kan zijn zonder dat je de persoon kent. En dat niet kennen is ook maar relatief, zolang het gaat om personen die in de publieke belangstelling staan.

      • + 0
      • 8 okt 2008 - 15:51
  • Smitju

    Posts: 442

    Ik denk gewoon dat meer mensen f1 kijken sinds de competitie weer wat spannender is.
    Laten we eerlijk wezen, schumacher had de beste auto en was daardoor dominant, voor een aantal jaren. En hierdoor werd de sport om te kijken saai (behalve dan voor ferrari fans, niet te verwarren met formule 1 fans) Maar sinds het slechter gaat met ferrari (of de anderen die beter zijn geworden) en schumacher weg is, vind ik de sport weer interessant. En kijk ik ook veel races.
    Ik durf het wel hardop te zeggen, Schumacher heeft er voor gezorgd dat miljoenen f1 fans de sport de rug toekeerden. Verward f1 fans niet met ferrari fans. Want ferrari fans willen alleen ferrari zien winnen het liefst op het circuit, in een ultra saaie race waarin ferrari extreem dominant is.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 15:07
    • felix50

      Posts: 5.792

      Daarom word Mclaren nu zo gesteund want als een ander team het zelfde had gedaan als mclaren vorig jaar waren ze eruit geknikkert .Het is volgens de fia tijd dat mclaren kampioen word en dat zie je in alles want Dennis mag ook zo`n beetje alles naar zijn hand zetten maar gelukkig zijn er ook nog Marschalls die wel durven op te treden.Ik heb liever een ander team als kampioen Bmw of honda ,toyota inplaats van mclaren en ferarri.Dat zou pas goed zijn voor de nieuwe fans

      • + 0
      • 10 okt 2008 - 08:59
  • ndelacour

    Posts: 12

    Al met al kunnen we concluderen dat Max discrimineerd, wanneer hij verklaart dat mensen interressen hebben in Hamelton omdat hij zwart is. En dat in 2008!!!
    Het is een grote schande dat die man nog voorzitter is van een dergelijke mondiale organisatie.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 18:30
  • jjgend

    Posts: 155

    @ Gard

    Je hebt helemaal gelijk. Er zijn ook bepaalde rijders die ik minder mag. (wie is nu niet belangrijk) Haten ga ik pas doen bij persoonlijke redenen.
    Ik ben in de eerste plaats Fan van een team en dat ben ik al heel lang. Binnen dit team reden/rijden ook rijders die ik minder mag. Maar ja dat hou je toch want ik heb het niet voor het kiezen.
    Maar bovenalles ben ik racefan. Anders had ook geen reden gehad om nog maar iets van auto en motorsport te kijken buiten de F1 om.
    (ik kijk naar alles, van Rally tot motor tot circuit. maar vooral F1 en MotoGP zijn toch mijn favoriet)

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 19:47
  • cobus

    Posts: 69

    soms word het hier net een voetbal forum voor sommigen HELLAAS,dus probeeren we die maar niet telezen

    het is gewoon de waarheid ,hamilton is een aanwinst op welk vlak je het ook bekijkt,nieuw in de f1 en voor de 2e x gaan voor de titel ,super rijder
    ik ben een ferrari fan maar ik zie hamilton graag rijden
    ook alonso ,kubika ,kimi enz enz hebben vele fans en vele \"haaters \"(of zijn het misschien fans die meer voor een andere rijder zijn???)
    het mooie van de f1 fans is dat de sfeer op de circuit zo geweldig is onder elkaar, iedereen door en naast elkaar een groot feest
    als je dat nog niet hebt meegemaakt ,ga eens naar een race en ondervind het

    geniet ver@$%& van de sport
    BEN VOOR IEMAND EN NIET ER TEGEN

    gelukkig hebben de rijders een betere mentaliteit als sommigen hier

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 20:36
  • Jeffers

    Posts: 115

    Hij heeft hier groot gelijk. Als je hem bijvoorbeeld met Massa vergelijkt brengt hij de F1 veel meer.

    • + 0
    • 8 okt 2008 - 21:20
  • Mijn god, wat lees ik hier nu weer voor reacties .. Het haten van bepaalde mensen, in sommige zit serieuze haat jegens McLaren / Lewis Hamilton wat echt niet gezond is.<br />
    <br />
    B.v. \'n Schumacher was als coureur die ik absoluut niet mag, maar wie ik bijzonder respecteerde om zijn achievements en zijn resultaten op de baan. Dus om nu iemand te haten? Waarom zou je Lewis haten? ... Omdat hij de enige is die Ferrari door de knieën laat gaan? Omdat Lewis de ware aard van Ferrari laat zien door ze constant onder druk te zetten waardoor Ferrari / Massa en Kimi fouten maken? <br />
    <br />
    Dont act like a crying boy, be a man en accepteer je verlies for granted.<br />

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 12:16

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.134
  • Podiums 88
  • Grand Prix 111
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar