Hamilton bouwt met "good points" voorsprong uit
- Gepubliceerd op 28 sep 2008 16:51
-
14
- Door: Rhandy Biemans
Hamilton: "Mijn start was redelijk. Felipe reed al snel van we weg. In de eerste ronden zat ik vlak achter hem. Hij was best snel en ik zag hem ook van mij wegrijden. Toch maakte ik me daar niet echt zorgen om."
"Toen het incident met Piquet Jr. tot een Safety Car-situatie leidde, handelden we snel. Mijn eigen pitstop ging best goed. Ik moest even wachten omdat wat auto's me wilden passeren. Ik verloor daar wat tijd, maar dat heeft uiteindelijk niet tot problemen geleid", aldus Hamilton.
Samenvattend zegt Hamilton het weekend als positief te hebben ervaren: "We hebben een lastig weekend gehad, maar uiteindelijk ben ik erg blij met deze punten. Het is wederom een erg goed resultaat voor ons."
Hamilton blijft fier aan de leiding van het coureurkampioenschap. Hij loopt zes punten uit op Massa, die geen punten scoorde door geblunder in de pitstraat. De voorsprong is nu uitgebouwd tot zeven punten in het voordeel van de McLaren-coureur. Toen Hamilton wist dat de Ferrari's puntloos zouden eindigen ging Hamilton in de risicoloze modus rijden: "Ik wilde zo dicht mogelijk bij Nico Rosberg komen om hem misschien in een fout te dwingen. Toch was het niet nodig om grote risico's te nemen. Dat beide Ferrari's geen WK-punten scoorden, dat gaf voor mij de doorslag."
In de huidige stand heeft Hamilton 84 punten, Ferrari's Massa heeft er 77. De teams staan op 135 punten voor McLaren en 134 voor Ferrari.
Trending nieuws
-
Uitslag Grand Prix van Monaco: Antonelli wint chaotische race, koningsdrama voor Verstappen
De Grand Prix van Monaco is gewonnen door Andrea Kimi Antonelli. Hij schreef de parel van de Formule 1-kalender op zi...
07 jun 2026 17:27 -
Hamilton geniet van podiumplek en evenaart record van Senna
Lewis Hamilton is als tweede geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco. Ondanks meerdere safety car-periodes en...
07 jun 2026 17:50 -
Hadjar vecht zich ondanks technische problemen naar eerste Red Bull-podium
Isack Hadjar is als derde geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco en heeft daarmee zijn allereerste podium al...
07 jun 2026 18:05 -
Uitslag F1-race Monaco op losse schroeven: zware straffen dreigen
De uitslag van de Grand Prix van Monaco ligt nog lang niet vast. Tijdens de race draaiden de stewards overuren en wer...
07 jun 2026 18:08 -
Antonelli glunder na nieuwe zegetocht: "Werk nog niet gedaan"
Andrea Kimi Antonelli is de nieuwe koning van Monaco. Hij hield vandaag zijn hoofd koel in de extreme chaos in de str...
07 jun 2026 17:54
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.621
- Podiums 135
- Grand Prix 238
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.199 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
508.867 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenAntiFerarri
Posts: 38
Slim lewis, zou massa anders ook gedaan hebben en nu krijg je ook de ferrari fans op je hand door ipv alleen te aanvallen ook slim te rijden.
Mooi je punten binnengehaald en een marge voor de laatste drie racen. Als je de volgende wint ben je bijna kampioen.
Dimii
Posts: 177
het is mss wel slim van hem, maar als iedereen zo gaat denken van \'\'ik ga niets resceren want dan ben ik mijn punten mss kwijt\'\' gebeurt er nooit iets in de f1. maar in deze situatie was het natuurlijk het beste voor hem.
is ook nodig, want massa gaat zich niet gewonnen geve!
Jermaine
Posts: 7.176
Nope massa is ook een vechter
Ciano
Posts: 62
Wanneer er wel wat gebeurd met een niet-Ferrari deelt de FIA straffen uit.
Maxxx MoSSley
Posts: 258
Tjah, misschien had Sir Stewart wel gelijk en worden coureurs nu bang om in te halen...
AntiFerarri
Posts: 38
wil t liever ook niet zien, maar ik ben al fan van m en de ferrari\'s fans die steeds pleiten voor t slimme rijden van massa moeten nou ook respect voor m krijgen.
Voor mij had ie mogen aanvallen bij rosberg....., en had ie eraf gegaan, was ie nog steeds aan de leiding gebleven.
Maar gezien dr ook nog steeds een fia is, kan ie maar beter zoveel mogelijk punten verzamelen, want je weet maar nooit wat ze nu weer verzinnen om dat weer van m af te pakken.
johan
Posts: 985
Slim rijden van Massa? Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen. ;-)
patrickl
Posts: 11.414
Massa een vechter? Sinds wanneer?
Roy-NL
Posts: 848
Heb inderdaad als Ferrari-fan met lede ogen moeten aanzien hoe beide coureurs het dit weekend danig hebben verprutst.
Hamilton heeft inderdaad goede zaken gedaan voor het binnenhalen van het kampioenschap, maar persoonlijk vond ik hem minder overtuigend dit weekend. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de prestaties van een Alonso & Rosberg.
Van het moddergegooi (tussen vermeende MacLaren & Ferrari fans?) zakt mijn broek lichtelijk af.