Max Mosley verdedigt plan voor standaardmotor
- Gepubliceerd op 18 sep 2008 11:15
-
10
- Door: Rob Veenstra
Mosley verdedigt zijn plan nu. De Formule 1 moet zijn status van technologisch vooruitstrevend niet verliezen, maar we moeten meer investeren in bruikbare technologieën. Ik weet dat er veel mensen zijn die denken dat dit geen goed idee is, maar ik praat over de echte wereld. Als Volkswagen bijvoorbeeld een motor goedkoper kan kopen dan zelf bouwen, dan zullen ze dat ook doen. Zodra het VW-logo erop staat is het voor hun hetzelfde, dat maakt ze niets uit. Dit is een redelijke blik op de gang van zaken. En als we in de komende tien jaar niet een grote stap maken in kostenbesparingen, dan komen we in grote problemen.
Trending nieuws
-
Red Bull-top steunt Verstappen tijdens cruciale GP van Oostenrijk
Red Bull Racing lijkt alles uit de kast te halen om Max Verstappen aan boord te houden. Tijdens het cruciale raceweek...
25 jun 2026 10:09 -
Red Bull-toekomst Verstappen onzeker: "Ze voeren gesprekken"
Helmut Marko heeft iets meer laten weten over de exitclausules van Max Verstappen bij Red Bull. De toekomst van de vi...
25 jun 2026 11:22 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46 -
Viaplay-zaak gaat verder: F1-race België mogelijk op zwart
De kans is groot dat de Belgische Grand Prix volgende maand toch niet gratis te zien is in Nederland. Het lijkt erop ...
25 jun 2026 12:09 -
Ook Marko geniet van Hamilton-opmars bij Ferrari: "Jackpot voor F1"
Lewis Hamilton heeft volgens voormalig Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko nieuw leven geblazen in de Formule 1. De...
25 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 19
De man is helemaal gek geworden! F1 staat voor innovatief. Met zijn kosten besparing het is de koningsklasse van de autosport. Wat is de uitdaging voor Mclaren of Ferrari als dat ook al aan banden gelegd kan worden. Deze fossiel moet heel snel met pensioen. Nog even en we gaan naar virtuele wedstrijden kijken!
Posts: 7
Max Mosley voorzitter van de FIA gaat met pensioen. Dit voorstel slaat nergens op! Deze man neem je op deze wijze toch niet meer serieus met zulke proefballonnetjes
Posts: 323
Nu nog 1 carrosserie.... bleh! Boring, ga A1GP kijken, man!!! Ook geen zak aan!!
<beg mode on>Laat F1 leven!<beg mode off>
Posts: 8
Gaan we toch met z\'n allen A1 kijken.
Posts: 358
Nou...ik denk juist het tegenovergestelde
Motor:
6 cilinder V of Inline (turbo), V8 of V10
De motor mag niet meer dan 2 PK per Kilo leveren
Algemene Eigenschappen:
De wagen mag niet langer zijn dan 4,5 meter en niet korter dan 4,2 (incl. voor en achter-vleugel)
De wagen mag niet breder zijn dan 2,5 meter en niet smaller dan 2,2 (incl. zij-vleugels)
De wagen mag niet hoger zijn dan 1,20 meter
De wagen moet met een voor en achter-vleugel zijn uitgerust
De wagen mag geen bewegende/rammelende aërodinamische onderdelen (vleugels) hebben
De wagen mag geen aërodinamische en/of mechanische onderdelen hebben die het zicht van de coureur belemmeren
De wagen moet een tankinhoud hebben tussen de 100 en 150 liter
De wagen moet een gewicht hebben tussen de 500 en 750 Kg
De fabrikant voor de banden, remmen en schokdempers mag een team zelf bepalen
Maar ja...wie ben ik. Ik kan me best voorstellen dat er aanpassingen aangebracht moeten worden maar ik zou ongeveer zo iets in de F1 willen...
Ik vind het ook onzin dat bijvoorbeeld teams zelf, niet de banden-merk kunnen kiezen...
Posts: 40
Waarom geen limiet stellen op het vermogen?
Definieren welke materialen wel zijn toegestaan, om exotisch materiaal uit te voorkomen en daarmee kosten te beperken.
Terug naar het +/- 1500 PK tijdperk.
Karakteristiek van de motor volledig vrij als instelmogelijkheid.
Handgeschakelde bak erin met voet-koppeling.
Wat mij betreft mogen de coureurs vechten met hun auto, het beest proberen te temmen.
Posts: 247
Kijk, dat willebn we zien ja!! :D
Posts: 507
nou ja als hij bedoeld dat alles hetzelfde moet zijn is hij toch flink labiel geworden van zijn SM avontuur
kijk het zelfde in de indycar was iedereen dezelfde vermogens en turbo maar dan wel met een mandje langs de teams en laat ze een pop of kiezen dan kan bijvoorbeeld ook het flavio team weer eens winnen en komt de rust weer terug
Posts: 368
Ja leuk idee Mosley, weet je wat we geven gewoon iedereen een Ferrari motor. Dan wint Ferrari altijd en voorkom je het verhaal van voortrekkerij! :p
Posts: 1.748
hahah dat klopt maar ik hoop het niet ik ben ook niet zo blij over de regels van volgend jaar want de auto\'s zien er niet uit. Straks gaan ze ook de kalender inkorten tot 9 races. En dan gaan op zaterdag race 1 doen en op zondag race 2 met de nummer 8 op pole.