Hamilton opgelucht met behouden van eerste plaats
- Gepubliceerd op 15 sep 2008 12:08
-
18
- Door: Rob Veenstra
De Brit vervolgt: Ik ben niet verbaasd want ik heb echt alles uit de kast getrokken en het is bekend dat ik in de regen wel ergens toe in staan ben. Vooraf had ik ook het geloof dat ik veel goed kon maken en misschien zelfs wel kon winnen. Het is wel een gemiste kans, met een betere startplaats had ik hier mijn voorsprong wellicht kunnen vergroten. Maar nu ben ik vooral opgelucht omdat de Ferrari-rijders niet geprofiteerd hebben van mijn misstap op zaterdag.
Met nog vier races te gaan bezet Hamilton de eerste positie, maar hij heeft niet het gevoel dat hij iets te verliezen heeft. Als leider hoort dat misschien wel zo te zijn, maar ik benader het niet op die manier. Kimi Raikkonen is regerend wereldkampioen, het is dus zijn titel die op het spel staat.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 178
Geniet er nog maar even van want dat duurt nu niet meer al te lang asocial racen zo als in Monza zal niet altijd goed gaan er zijn coureurs die er gewoon tegenaan gaan en niet ruimte geven zo als Timo
Posts: 602
Kaaskop, het is algemeen bekend dat jij Lewis Hamilton geen warm hart toedraagt en misschien zelfs wel haat. Waarom dat is zou ik niet weten want het lijkt me sterk dat hij iemand die zich kaaskop noemt profesioneel ergens is tegengekomen.
Tot slot kan ik absoluut geen touw vastknopen aan je verhaal. Nieuwe poging!
Posts: 848
Ook ik vond de rijstijl van Hamilton op Monza op zijn minst \"gewaagd\" te noemen. In zoverre kan ik de opmerking van \"kaaskop\" wel volgen. Ook dat dit niet altijd goed hoeft te gaan. Er waren namelijk een aantal acties waarbij hij zijn tegenstanders als het ware zonder pardon van de baan drukte! Hij zal maar eens Coulthard tegenkomen in de volgende race...
Persoonlijk kan ik dergelijk rijgedrag (dat echt op het randje is) wel waarderen
;o)
(zelfs als overduidelijk niet-McLaren fan).
Posts: 26
Als je de actie een beetje objectief wilt bekijken (dvd-recorder en heen en weer spoelen) zie je dat Glock niet naast Hamilton rijdt, maar ERACHTER. Doordat achter de huidige F1-auto\'s een soort vacuüm ontstaat, rijdt geen een F1-coureur voor zijn plezier pal achter zijn voorganger. Wat mij betreft \"waait\" Glock gewoon naar buiten i.p.v. van wat Kaaskop probeert te verkondingen.
Posts: 150
Hamilton is volgens mij de enige zo\'n beetje die kan racen samen met raikkonen en alonso. De rest die schijt hem al als er bijv. een hamilton in de spiegels zien en laten hem het liefst er langs. Om maar niet een bandje te blokkeren want stel je toch voor!
Blij met volgend jaar nieuwe regels en hopelijk meer inhalen :)
En dan vallen de massa\'s die alleen heel snel kunnen rijden wel door de mand.
Posts: 26
ja massa kan niet inhalen:http://www.youtube.com/watch?v=8V9A0JeVOhg&feature=related
en is ook nog slecht in de regen:http://www.youtube.com/watch?v=5qjQiOJpHBM&feature=related hij kan er gewoon niks van
Posts: 178
Juist dat is inhalen en niet in de beste auto het voor andere verpesten zoals Hamilton.
Posts: 11.414
Hallo zeg. En dan heb je wat te zeiken over het asociale rijgedrag van Hamilton? Massa ramt Kubica gewoon 4 of 5 keer van de baan af.
In die andere clip laat Massa inderdaad zien dat hij auto\'s in kan halen die de bocht uit vliegen. Goed werk.
Posts: 7.177
Sorry maar ze ramen elkaar! En hij raakt 2 keer kubica met resultaat dat hij van de baan gaat. Ja hij raakt hem vaker maar maar 2 keer dat hij naar buiten van de baan gaat door massa. Maar net zo min andersom. Dit was een mooi gevecht.
EN jongen al gat iemand net een breete van 1 f1 wagen nouja minder zelf want hij moet vol op de curb en zat iets later even op het gras.
Het blijft een risico die je neemt. Massa haalt meer in met mogelijkheden bekijken hamilton beukt er als het ware door heen. Ik kan je vertellen dat die van Massa wat beter is omdat je dan minder kans hebt dat je jezelf en die andere kapot maakt.
Het was een mooi move daar en bijna iedereen vind dat zo alelen de mensen die maar niet willen toegeven dat massa iets moois doet.
Posts: 11.414
Kijk nu nog even lekker naar dat filmpje. Massa remt gewoon veel te laat en ramt kubica van de lijn af. Kubica moet een paar keer gewoon wegduiken terwijl Massa veel te ver doorschiet. Echt abnormaal. Bovendien haalt Massa kubica Uiteindelijk pas in door een stuk extra asfalt buiten de baan te pakken. Dat is dus ook gewoon niet toegestaan.
Het was leuk om te zien, maar wat Massa daar deed was echt niet toegestaan (om vele redenen). Zeker niet als ze Hamilton nu een straf aannaaien voor een veel minder extreem vergrijp.
De pest is alleen dat dit zo\'n beetje de enige inhaal actie is van Massa in een heel seizoen. Als je kijkt naar Raikkonen, Alonso of Hamilton dan vind je bergen geweldige inhaalacties. Dat is waarom mensen niks zien in Massa. Het is gewoon een saaie meerijder.
Meestal zijn de inhaalacties ook OP Massa, want hij kan al net zo slecht verdedigen als dat hij kan inhalen.
Ik moet toegeven dat het in ieder geval al een heel stuk scheelt dat Massa niet constant zit te jammeren dat hij zo\'n pech heeft en dat zijn slechte prestaties aan alles en iedereen liggen behalve hemzelf. Dat was echt niet te pruimen.
Massa is wat mij betreft gewoon een dertien in een dozijn rijder. Op zich niets mis mee, maar je ziet hem de hele race niets doen. hij rijd zijn rondjes en klaar. Wat echte F1 fans dan stoort is dat hyper gedoe van een paar fans over een geweldige race van Massa. Dan zit ik echt met kromme tenen te lezen wat een onzin er dan uitkomt om te verdedigen dat Massa toch echt geweldig is.
Posts: 26
citaat:Wat echte F1 fans dan stoort
Knap ben dus geen echte f1 fan ondanks dat ik vanaf 1984 elke race heb gezien en bij 18 races en 4 testen ben geweest
Posts: 11.414
Ik zie een echte F1 fan iemand die door het fanboy verhaal heen kan kijken.
Ik snap dat iedereen een andere voorkeur kan hebben. Ik zou zelf Kubica niet als \"beste coureur\" van de race op Monza bestempelen (zoals op de F1 site), maar inderdaad wel als een van de drie. Wat mij betreft heeft hij goed gereden, maar had voor het resultaat meer mazzel met het opdrogen van de baan dan dat het echt een topprestatie was.
Aan de andere kant, als mensen lyrisch over de magere prestatie van een rijder gaan doen alleen omdat ze fan zijn van die rijder dan is dat gewoon irritant. Dan ben je wat mij betreft geen echte F1 fan, maar een fanboy.
Posts: 7.177
Kijk je bestempelt nu vooral de massa fans waarschijnlijk. Mij en Germain. Beetje jammer trouwens dat je dit zegt en niet echt slim.
Je zegt dat fanboys zelf met een matige prestatie blij zijn. Dat is niet zo. Ik vond het jammer dat hij op 6e plek stond en niet super, maar hij heeft wel goeie zaken gedaan. Dat is een heel groot verschil. Hij stond voor hamilton dus hij heeft goeie zaken gedaan hoe je het ook went of keert.
Daarnaast neem ik nu even de andere kant op van het verhaal.
Jij oordeelt over een persoon hoe de race gegaan op een manier of je die persoon mag of niet. Zie bijv. Massa. Je kan hem alleen maar naar beneden halen. Al doet hij het goed.
Je wacht tot dat massa wat fout doet en dan komt opeens alles vrij. Alles wat je dan kan bedenken om Massa slecht te noemen doe je dan ook op de hoop dat mensen het allemaal met je eens zullen zijn.
Noem je dit Fan zijn van de sport ik niet hoor. Ik ben fan van Massa. Maar ik laat mijn oordeel niet mee spelen over hoe een persoon rijd of over hoe een persoon het heeft gedaan.
Ik kijk naar F1 ik kijk niet naar Massa channel. En ik zou dit ook nooit doen ik oordeel gewoon hoe een race is gegaan of iemand goeie zaken heeft gedaan. Of iemand netjes heeft gereden enz. En dat was bijv. in monza zo. Massa had hier maar 1 fout gemaakt en dat noem ik netjes. En hij stond voor hamilton dit noem ik goeie zaken doen.
Je kan zeggen wat je wilt maar jij oordeelt dus echt nooit als een F1 fan maar meer als een Anti rijder F1 ( bedoeld dat je oordeelt over een persoon of je hem mag of niet en niet over hij het heeft gedaan of doet)
Posts: 11.414
Nee helemaal niet. Ik beoordeel een coureur op zijn prestaties. Massa laat gewoon weinig extra\'s zien.
Ondanks wat je hier beweert, laat je je oordeel over een race volledig leiden door je liefde voor Massa. het is de laatste tijd inderdaad iets minder, maar toch.
Posts: 7.177
Puuur omdat ik massa fan ben denk jij dat ik daar mijn oordeel over uit laat daar ga je de fout al in. Het is dus helemaal neit zo.
En dat doe je niet want als massa bijv in hungary hamilton echt mooi voorbij gaat in canada het TEAM een fout maakt en daardoor massa helemaal achteraan moet beginnen en dan mooie acties laat zien goed inhaalt zelf 1 keer 2 personen. (met weinig ruimet voordat je zegt ze schoten helemaal door want veel ruimte was er niet)
Dan laat je voor mij wat zien want hij werd daar 5e in hungary zaten meerdere mensen op hun tsoel zo van oooeeeh bijna jaaaaa mooi ingehaald. EN ben ik niet de enige. Hij pakt in valencia voor de 3 keer een hatrick in een race (poll, snelste ronde en de winst) Wat laat hij dan niet extra zien? En ben al die dingen die ik net zei had je wel weer wat te melden negatief. Bijv in hungary werd er weer opgenoemd ja massa heeft teveel risico genomen met de motor bla bla bla. (wat later wat anders bleek en het dus gewoon weer eens iets was was totaal fout was)
Je kan zeggen wat je wilt maar jij wacht gewoon tot het niet lekker gaat of dat je ergens iets op kan bedenken om iets slechts te zeggen over massa. Doe je al zins je hier reacties kan plaatsen.
En jij wilt dus hiermee zeggen dat jij niet een rijder beoordeeld omdat je hem mag of niet? Nou sorry met al die reactie svan je is dat dus echtw el zo en kijk je helemaal niet naar F1 uit het oog van race kwaliteit en punten enz. Maar gewoon naar de persoon die je mag of niet!
Posts: 26
precies en dat is nou net bij jouw overduidelijk te merken
dat je een hamilton van ben ik ben zelf een ferrari fan maar hebt voor hamilton zeker ook respect als coureur en vind het geweldig dat hij de grenzen op zoekt Grt van een echte f1 fan
Posts: 7.177
Kijk jij het filmpje? Massa remt kubica uit en heeft dan de race lijn overgenomen van hem. Niks raars aan. Daarna gaat massa zijn lijn rijden in de bochten dit mag gewoon. Kubica neemt hier risico om ernaast te proberen te komen. Daardoor komt hij van de baan.<br />
<br />
EN het is wel toegestaan dat massa hem zo inhaalt omdat kubica hem buiten de baan zet en dus kan massa er niks aan doen dat hij daar komt en mag gewoon inhalen.<br />
<br />
En wat massa deed volgens mij deed kubica net zo min mee? Volgens mij moet je echt wat meer spreken over hoe het zit inplaats van de persoon die je niet mag en daar dus niks goed over kunnen zeggen.<br />
<br />
En enige inhaal actie gast heb jij heel F1 2007 gemist ofzo? Massa heeft bijv in silverstone zich helemaal terug moeten kopen hij begon als 22ste en kwam aan het eind in de punten hij haalde iedereen met een rap tempo in in silverstone. Jij mist echt heel wat f1. Zie hierboven oordeel niet om of je de persoon mag maar om hoe diegene gaat op de baan.<br />
pff...<br />
<br />
En slecht verdedigen Massa kan juist goed verdedigen. Niet als een heidfeld maar Massa kan goed verdedigen. Nogmaals zegt ik die ene zin die ik nu al een paar keer heb moeten zeggen.<br />
<br />
En ook als je naar 2007 kijk heb je gezien dat massa heel veel pech had hij moest vaak achteraan starten vaak was er weer wat met zijn auto en heeft toen ook een keer een nieuw eauto genomen omdat het niet meer goed ging die wagen had veel pech. 3 races achter elkaar had hij problemen met die wagen.<br />
<br />
Je ziet hem niet! Zie bijv een hungary. En trouwens als hij gewoon zijn rondjes rijd staat hij meestal vooraan. Dus wat moet ie dan doen? van jou ff van zijn gas omdat ene patrick die echt een \"oog op F1 heeft die echt vaag is\" vind dat ik gewoon mijn rondje rij?<br />
8-)<br />
<br />
Denk je het zelf?<br />
<br />
Weet je wat meer gebeurt. Mensen zoals jij. Massa gaat ie keer niet voor 2e 3e of 4e positie en gelijk omdat het \"Massa\" is vallen mensen zoals jij hem aan. Voor niks. <br />
Daarna gaan de fans verdedigen. Maar daar ben je een fan voor. Of moet ik ook nog uitleggen wat een fan inhoud?<br />
<br />
En massa doet het geweldig. Je kan niet zeggen van niet want massa staat 2e. Dus dat zegt gewoon genoeg.<br />
Posts: 10
wat een gezeur, ik ben bepaald geen hamilton fan maar hou wel van actie op de baan, ik zeg het dus niet graag maar dat deed hij afgelopen zondag wel goed. En als een andere coureur niet ingehaald wilt worden moet ie niet opzij gaan en die mclaren van de baan duwen ipv andersom, verbaas me wel steeds meer over het compleet afhaken van Raikonen