Hamilton opgelucht met behouden van eerste plaats
- Gepubliceerd op 15 sep 2008 12:08
-
18
- Door: Rob Veenstra
De Brit vervolgt: Ik ben niet verbaasd want ik heb echt alles uit de kast getrokken en het is bekend dat ik in de regen wel ergens toe in staan ben. Vooraf had ik ook het geloof dat ik veel goed kon maken en misschien zelfs wel kon winnen. Het is wel een gemiste kans, met een betere startplaats had ik hier mijn voorsprong wellicht kunnen vergroten. Maar nu ben ik vooral opgelucht omdat de Ferrari-rijders niet geprofiteerd hebben van mijn misstap op zaterdag.
Met nog vier races te gaan bezet Hamilton de eerste positie, maar hij heeft niet het gevoel dat hij iets te verliezen heeft. Als leider hoort dat misschien wel zo te zijn, maar ik benader het niet op die manier. Kimi Raikkonen is regerend wereldkampioen, het is dus zijn titel die op het spel staat.
Trending nieuws
-
Kansloze Verstappen wijst naar Red Bull: "Waren te langzaam"
Max Verstappen heeft een kleurloze Grand Prix van Barcelona achter de rug. Op het circuit waar hij tien jaar geleden ...
14 jun 2026 17:47 -
Russell maant Mercedes tot actie: "We hebben teveel problemen"
George Russell kwam als tweede over de streep tijdens de Grand Prix van Barcelona. In Catalonië profiteerde de v...
14 jun 2026 17:42 -
Wolff prijst Hamilton na Ferrari-zege: "Hij heeft het verdiend"
Toto Wolff is erg trots op zijn oude coureur Lewis Hamilton. Dat vertelt de teambaas van Mercedes na afloop van de ra...
14 jun 2026 18:16 -
Leclerc diep in de put: "Dit is een nachtmerrie!"
Charles Leclerc is één van de grootste verliezers van het raceweekend in Barcelona. Na een crash in de ...
14 jun 2026 17:34 -
Geluksvogel Norris wil meer zien van McLaren
Lando Norris was de grootste geluksvogel van de Grand Prix van Spanje. Rondenlang reed hij achter de Mercedessen aan,...
14 jun 2026 17:06
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.135 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (18)
Login om te reagerenkaaskop
Posts: 178
Geniet er nog maar even van want dat duurt nu niet meer al te lang asocial racen zo als in Monza zal niet altijd goed gaan er zijn coureurs die er gewoon tegenaan gaan en niet ruimte geven zo als Timo
The Count of Ulysses
Posts: 602
Kaaskop, het is algemeen bekend dat jij Lewis Hamilton geen warm hart toedraagt en misschien zelfs wel haat. Waarom dat is zou ik niet weten want het lijkt me sterk dat hij iemand die zich kaaskop noemt profesioneel ergens is tegengekomen.
Tot slot kan ik absoluut geen touw vastknopen aan je verhaal. Nieuwe poging!
Roy-NL
Posts: 848
Ook ik vond de rijstijl van Hamilton op Monza op zijn minst \"gewaagd\" te noemen. In zoverre kan ik de opmerking van \"kaaskop\" wel volgen. Ook dat dit niet altijd goed hoeft te gaan. Er waren namelijk een aantal acties waarbij hij zijn tegenstanders als het ware zonder pardon van de baan drukte! Hij zal maar eens Coulthard tegenkomen in de volgende race...
Persoonlijk kan ik dergelijk rijgedrag (dat echt op het randje is) wel waarderen
;o)
(zelfs als overduidelijk niet-McLaren fan).
hup
Posts: 26
Als je de actie een beetje objectief wilt bekijken (dvd-recorder en heen en weer spoelen) zie je dat Glock niet naast Hamilton rijdt, maar ERACHTER. Doordat achter de huidige F1-auto\'s een soort vacuüm ontstaat, rijdt geen een F1-coureur voor zijn plezier pal achter zijn voorganger. Wat mij betreft \"waait\" Glock gewoon naar buiten i.p.v. van wat Kaaskop probeert te verkondingen.
Lewis Hamilton
Posts: 150
Hamilton is volgens mij de enige zo\'n beetje die kan racen samen met raikkonen en alonso. De rest die schijt hem al als er bijv. een hamilton in de spiegels zien en laten hem het liefst er langs. Om maar niet een bandje te blokkeren want stel je toch voor!
Blij met volgend jaar nieuwe regels en hopelijk meer inhalen :)
En dan vallen de massa\'s die alleen heel snel kunnen rijden wel door de mand.
EM
Posts: 26
ja massa kan niet inhalen:http://www.youtube.com/watch?v=8V9A0JeVOhg&feature=related
en is ook nog slecht in de regen:http://www.youtube.com/watch?v=5qjQiOJpHBM&feature=related hij kan er gewoon niks van
patrickl
Posts: 11.414
Hallo zeg. En dan heb je wat te zeiken over het asociale rijgedrag van Hamilton? Massa ramt Kubica gewoon 4 of 5 keer van de baan af.
In die andere clip laat Massa inderdaad zien dat hij auto\'s in kan halen die de bocht uit vliegen. Goed werk.
Jermaine
Posts: 7.177
Sorry maar ze ramen elkaar! En hij raakt 2 keer kubica met resultaat dat hij van de baan gaat. Ja hij raakt hem vaker maar maar 2 keer dat hij naar buiten van de baan gaat door massa. Maar net zo min andersom. Dit was een mooi gevecht.
EN jongen al gat iemand net een breete van 1 f1 wagen nouja minder zelf want hij moet vol op de curb en zat iets later even op het gras.
Het blijft een risico die je neemt. Massa haalt meer in met mogelijkheden bekijken hamilton beukt er als het ware door heen. Ik kan je vertellen dat die van Massa wat beter is omdat je dan minder kans hebt dat je jezelf en die andere kapot maakt.
Het was een mooi move daar en bijna iedereen vind dat zo alelen de mensen die maar niet willen toegeven dat massa iets moois doet.
bgraafland
Posts: 10
wat een gezeur, ik ben bepaald geen hamilton fan maar hou wel van actie op de baan, ik zeg het dus niet graag maar dat deed hij afgelopen zondag wel goed. En als een andere coureur niet ingehaald wilt worden moet ie niet opzij gaan en die mclaren van de baan duwen ipv andersom, verbaas me wel steeds meer over het compleet afhaken van Raikonen