Relatie tussen Massa en Raikkonen puur professioneel
- Gepubliceerd op 15 sep 2008 08:53
-
25
- Door: Rob Veenstra
De Braziliaan vertelt daarin: We werken samen en willen allebei dat Ferrari wereldkampioen wordt. We zijn echter geen vrienden, zoeken elkaar privé niet op. We zitten bij de technische besprekingen van het team bij elkaar en bepraten de technische problemen. Als de bijeenkomsten voorbij zijn staat Kimi op en loopt door de deur. Dat is het dan.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.666 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 848
Tja, zouden Hamilton en Kovalainen wel vriendjes zijn? In het hypothetische geval dat mij dit zou interesseren!
Posts: 8
Waarom gaat het hier niet meer over de sport maar over de dingen er om heen. Als het over Ferrari gaat wordt en gekeken naar McLaren en anders om.
Vermoeiend hoor!!!!!
Posts: 136
Beetje net als bij de meeste mensen op hun werk (met opgedrongen collega\'s) Je moet goed samenwerken en of je elkaar na je werk nog ziet of niet dat moet je zelf weten. (je bent immers aangenomen voor je werkzaamheden, niet om vriendjes te maken)
Posts: 985
Gelukkig loopt ie nog wel door de deur.
Wat een stom bericht weer. Een bespreking is niet voor niks afgelopen. Ga je niet ff een biertje drinken volgens mij, Kimi heeft wel wat beters te doen.
Kinderachtig van Massa die laatste zin.
Posts: 7.177
Kinderachtige reactie van jou;)
Vrienden zijn in F1 helpt. Je gaat dan beter om met elkaar en goed tegen elkaar vechten. op een andere manier dan gewoon teamgenoten zijn.
Posts: 1.748
Wat Massa bedoelt is dat ze niet echt met elkaar omgaan
Posts: 626
Terecht! Vriendjes zijn is onzin, uiteindelijk ben je gewoon concurrenten! Maar als je van een concurrent moet verliezen, dan maar je teamgenoot...
Posts: 247
Lekker belangrijk, Schumi en Jos V. waren toch ook altijd dikke maatjes, het heeft Jos nooit wat opgeleverd om vrienden te zijn met de invloedrijke Schumi, waarmee ik maar wil zeggen dat je het toch zelf moet doen en vriendscghap hooguit mooi meegenomen is voor je prive leven
Posts: 155
Daar noem je er ook 1 op Josje GRINDBAK Verstappen
Posts: 6
Weer iemand die denkt verstand te hebben.
Zelf wel eens hard gereden op een circuit???????
Verstappen wint dit jaar alles in de Le Mans serie met een goede auto zonder een \"grintbak\" te bezoeken.
Stop eens met die flauwekul te roepen, op deze site verwacht ik meer mensen met een beetje verstand van autosport.
Posts: 7.177
Ben het met je eens. Het enige probleem is dat veel mensen oordelen over hoe ze \"reden\" inplaats van hoe ze nu gaan. Of hun reactie puru bazeren op of ze de persoon mogen of niet.
Posts: 1.748
Ik ook maarja niet iedereen heeft het he en ik zeg niet dat ik verstand heb van autosport
Posts: 7.177
Hier ben ik het niet mee eens. Ik dnek dat je moet kijken hoe iemand in de houdige staat rijd. EN niet over wat hij heeft gereden.
Posts: 2.267
wellicht is het gevolg hiervan dat de engineers massa meer steunen dan kimi in de zin dat ze meer aan massa\'s wensen werken dan aan de wensen van kimi. Dat zou dan ook deels verklaren waarom massa sneller gaat dan kimi.
Posts: 155
Ik denk zeker wel verstand te hebben ja of je het gelooft moet je zelf weten.
Nee ik heb nog nooit hard gereden op een circit maar ik krijg er ook niet voor betaald!
In een Le Mans auto kan hij blijkbaar wel winnen.
In de formule 1 heeft hij bijna niks gepresteerd en vaak naast de baan gestaan. In de A1GP heeft hij ook wel degelijk een aantal maal in de grindbak gestaan door hele domme fouten. (proberen buitenom in te halen op plaatsen waar het onmogelijk is)
Van hem ben ik nog nooit fan geweest en zal ik ook nooit worden.
Posts: 247
Ach als je op basis van feiten gaat kijken valt het heus wel mee hoe vaak Jos in de gfrindbak heeft gestaan. Het is iets typisch nederlands dat Jos deze stempel heeft gekregen.
In de begin tijd van Jos was de F1 bij het grote publiek redelijk onbekend, in de pers en in de media werd zijn naam vaak genoemd en als hij uitviel was er altijd wel een figuur a la Jensen bijvoorbeeld die dan riep Jos grindbak (vergelijk het met Aad de Mos en \"Aadje afkoop\" voor de voetbalkenners, deze man heeft hele behoorlijke prestaties geboekt maar omdat hij ook erg uitgesproken was in zijn mening krijg je al snel een stempel pm maar iets negartiefs, want dat is lol, te kunnen roepen)
Jos was en is een echte racer die vol op de limiet reed, wat met zijn ter beschikking gestelde materiaal ook nodig was om enigszins mee te kunnen doen. Als je dan bedenkt dat er (zeker in zijn beginperiode) geen traction control, stuurbekrachtiging etc. was kan je een en ander wel roepen, maar wordt het vooral geroepen omdat de media het roept. Als Jaques Villeneuve zo\'n onmogelijke actie inzette was het \"Jaques de racer pur sang\" waarvoor we naar het circuit gaan.
En nee, ik ben geen fan van Jos, maar wel van zijn rijstijl (race stijl)
Waarvan akte
Posts: 848
@Jeroen:
Bedoel je diezelfde Jos die in zijn debuut jaar in de Le Mans Series het kampioenschap binnen de LMP2 klasse reeds heeft binnengehaald?
Ik zie overigens coureurs liever in een grindbak eindigen dan dat ze kleurloos aan een race deelnemen en achteraf \"maximum attack\" roepen...
Posts: 155
Ik zeg ook niet dat hij slecht is. Maar LMP2 is geen Formule 1.
Ik heb hem nog nooit in een formule auto constant zien presteren.
Op zich snap ik die laatste zin van jou wel maar er is een verschil tussen \"aanvallen en een keer een fout maken\" en \"domme acties maken waardoor je vooraf al weet dat het na de bocht afgelopen is\".
Verder is dit mijn mening want ik snap best dat Jos populair is in Nederland omdat hij in de Nederlandse racerij 1 van de beste is. Al zegt dit meer over de talenten die vanuit Nederland doorbreken.
Posts: 1.748
Daar gaan we weer dan gaat het weer over Massa dan over Albers of Kimi en nu ook al over Verstappen mensen toch als je in de F1 komt heb je zowiezo al talent en de 1 meer dan de ander dat is waar ja.
Posts: 7.177
Zo hpa duidelijk zat:D Maar het probleem is dat mensen het pruters vinden omdat het bijv. geen zelfde resultaten haalt dat schumacher.
Alleen mag van mij wel een albers terug komen want ik wil wat hollands hebben in F1 heb je ook wat hollandse trots erin en force india is half nederlands... Zie jij dit er vanaf?:P
Posts: 11.414
Waarom is Force India half nederlands? Omdat het ooit een paar maanden Spyker heette?
Posts: 7.177
Omdat de famillie uhm... hoe heten ze ook alweer:D Mol? Ook aandelen heeft van het team. Of is dit veranderd nu bij het begin was dit wel zo. ook na 8 races zo:P
Posts: 985
Nee, omdat Michiel Mol wel 50% van de aandelen heeft, maar uiteindelijk die dikke Indier toch doet wat hij zelf wil. Maar in aandelen is het dus half Nederlands.
Net als Piquet in principer half Nederlands is, maar daar trek zich ook niemand niks van aan.
Posts: 11.414
Ah ok. Dacht dat Mol het aan Mallya verkocht had. Heb ik de boel toch niet goed gevolgd :)
Je ziet inderdaad eigenlijk alleen die indier op TV als eigenaar.
Posts: 368
Even back on topic: Leuk als je het goed kan vinden met je teamgenoot maar uiteindelijk is je teammaat wel je grootste concurrent, hij heeft tenslotte beschikking over het zelfde materiaal!