Massa hoopt dat regenvoorspellingen niet kloppen
- Gepubliceerd op 12 sep 2008 09:10
-
27
- Door: Rob Veenstra
De Brazilian kan alleen maar hopen dat de weersvoorspellingen niet kloppen. De kans op regen is aanwezig. We hebben dit seizoen al vaker te maken gehad met regen, we zien wel hoe het nu uitpakt. Ik heb liever dat de neerslag uitblijft, aldus Massa.
Trending nieuws
-
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.595 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 23
Geen zorgen maken filipe, in Francorchamps was je één van de weinige rijders die op droogweer banden zijn auto op de baan kon houden. Je wordt met de week beter. FILIPE FOR WORLD CHAMPION
Posts: 626
Tja, volgens mij was hij zo ongeveer de langzaamste (by far) op de baan. Heb je dat gat zien groeien naar Hamilton, die ook gewoon op slicks stond? Niet normaal!
als het wisselende omstandigheden zijn of regent is Massa (uberhaupt Ferrari) in principe in het nadeel. Uiteraard kan het anders uitpakken, maar Hamilton staat wel 1-0 voor bij moeilijke omstandigheden!
Posts: 985
Ja, er was ook helemaal niemand in zijn buurt. Hij hoefde zich alleen maar bezig te houden met de auto op de baan houden. Bepaalde anderen moesten nog aan heel wat meer denken.
Beste uitspraak van Kalff: Als Massa snel is heeft ie geen idee hoe het komt en als hij te langzaam is ook niet.
Vrij zwart-wit geschetst, maar ik denk dat het behoorlijk waar is.
Posts: 163
hopelijk toch een regenrace, met een beetje geluk kan Kubica zich nog mengen in titelstrijd!
Posts: 247
Massa spreekt hier zijn zwakte uit, als ik naar Silverstone kijk zie je dat hij onvoldoende in kan spelen op wisselende omstandigheden. Of omstandigheden die anders zijn dan normaal...
Dan ben je imo niet wereldkampioen waardig, hij moet gewoon zeggen \"Regen? Kom maar op ik mben in vorm en kan onder alle omstandigheden winnen\" Maar goed hij heeft ook recht op zijn mening ;)
(je merkt al dat ik geen grote fan van Massa ben, van niemand eigenlijk, ben fan van de sport)
Posts: 7.177
of de zwakte van ferrari. In silverstone moet ik zeggen was het gewoon allebei. Die wagen was bijna niet onder controlle te houden. Maar ook was het massa die over de curb soms reed waardoor hij slipte. Nouja we zullen zien. En hij zelf zegt dat hij helemaal niet slecht is in de regen. Alleen denk ik dat dit heel wisselend is. Zie monaco maar 1 foutje door de regen.
Posts: 602
Amen Your-Dee!
Ik heb de groten van het verleden zoals bijvoorbeeld een zekere Schumacher nooit horen zeggen dat hij liever geen regen had o.i.d. Ook nu tijdens de eerste training met nog ca 20 minuten te gaan staat Massa onderaan de lijst qua tijd. Hij kan dus echt niet (competatief) rijden in de regen deze jongen!
Posts: 323
In de regen komen de échte coureurs naar boven. Feit is en blijft dat Massa dat niet is!
Posts: 7.177
Ohja daarom staat hij 2e. En heeft 4 gp\'s gewonnen. Heeft pas nog een hatrick gehaald. Is samen met lewis helemaal on top.
In silverstone was het niks. En dit lag aan 2 kanten ferrari wagen zowel massa. Maar in monaco reed hij gewoon en maakte 1 blunder door de regen. Je kan massa niet afschrijven door silverstone als geen echte coureur te zijn.
Posts: 1.748
mee eens
Posts: 323
Helemaal mee eens! Echter een héél goede coureur kan in allerlei omstandigheden uit de voeten en, ook jij zult dat moeten onderkennen, Massa kan dat niet. Neemt niet weg dat hij snel is, vooral de laatste races, maar dat zijn er meerdere in de F1!
Posts: 11.414
Dat is omdat hij in de snelste auto zit en zijn teamgenoot de weg even kwijt is.
ik denk dat hij met \"echte coureur\" bedoeld dat Massa wat extra\'s moet laten zien. In de regen kunnen coureurs hun kunnen extra goed laten zien.
Posts: 265
Wanneer heeft Massa een hattrick behaald?
Posts: 7.177
valencia. Snelste lap poll en de winst. 3e keer voor hem.
Posts: 799
Prost hield ook niet van regen, maar kon er wel mee overweg. Massa weet ik niet, denk het wel en hopelijk voor hem ook want het gaat waarschijnlijk wel regenen zondag!
Posts: 247
Tja, ik zit me net te bedenken dat juist Massa in de winterstop ook al steeds liep te mekkeren over het wegvallen van de traction control....
Posts: 1.748
daar kan hij wel mee weg
Posts: 247
Uiteindelijk wel ja, maar hij liep er ook al zo vreselijk over te zeuren.
Het was geen verwijt, maar slechts een constatering ;)
Posts: 507
geachte your dee hoe zit het dan met de heer prost 4 maal wereldkampioen ook geen regen rijder is hij het dan ook niet waardig???
Posts: 247
Waar zie je mij dat zeggen??
Ik vind alleen dat Massa er niet over moet zeuren en gewoon aanpakken, en gas geven!
Posts: 247
En waar het mij met mn vorige posts om te doen was heeft meer te maken met het feit dat als hij WK wordt dit natuurlijk terecht is, ik denk alleen niet dat hij nou zo heel veel meer uit de Ferrari haalt dan dat de GEMIDDELDE coureur uit deze agen zou halen. Kortom Schumi (geen fan van maar toch) was \"outstanding\" en die geniale coureur is Massa gewoon niet (vind ik)
Posts: 50
Ik geloof dat er een aantal van jouw zogenaamde \'gemiddelde\' coureurs zijn die hele goede prestaties hebben neergezet. Eén van de mooiste voorbeelden vindt ik nog steeds Keke Rosberg, geen ènkele zege en toch kampioen. Constant rijden is ook een vak... Voor de actie op de baan blijft het alleen nog steeds mooier om de passie om te winnen boven te zien drijven.
Posts: 507
your-dee in je eerste reactie en massa zeurt niet hij heeft het liever niet dan wel dat geeft hij ook aan en zo zijn er meer rijders
Posts: 7.177
Eens. Zegt meer over hun dan massa;)
Posts: 247
Het doen van dergelijke uitspraken maakt is een (misschien aanstaande) wereldkampioen niet waardig, en daar blijf ik bij, als iemand anders een andere mening is toegedaan heb ik daar vrede mee, maar de manier waarop ik deze sport beleef is zoals ik hierboven heb omschreven. En om eerlijk te zijn, het tijdperk Prost (als coureur) heb ik niet als F1 volgeling meegemaakt, dus daar kan ik niet over oordelen...
Posts: 273
Ik ben het redelijk met je eens, als coureur moet je niet te veel je gevoelens tonen of hoe je ergens over denkt. Ik ben een echte Ferrari fan. Schummi gaf nooit een fout toe.
Hakkinen liet zijn emoties zien na het uitvallen in Italie (huilend in de bossen) Tuurlijk is het menselijk, mar het hoort niet bij een top coureur
Posts: 50
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vind het van karakter getuigen om je eigen zwaktes te erkennen. Staat wel tegenover dan je dan met je sterke kanten moet laten zien dat je de sterren van de hemel kunt rijden. Ik vind persoonlijk dat Kimi zijn blunders in Monaco best wat ruimhartiger toe had mogen geven.