Hoger beroep McLaren waarschijnlijk nog deze maand
- Gepubliceerd op 11 sep 2008 08:22
-
11
- Door: Rob Veenstra
Trending nieuws
-
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.767 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.591 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 1.748
DAn pas man McLaren kan toch niks maken tegen de FIA. Jongens geef het nou maar op Hamilton was fout. Als de fia de beelden van Hamilton onboard terugziet gaan ze heus niet de straf verminderen.
Posts: 5.792
Inderdaad want daar is goed tehoren dat er helemaal geen gas terug genomen word war Onze beroeps leugenaar Dennis verteld.ik erger mij kapot aan die vent want die denkt volgens mij echt dat iedereen een idioot is .En dan komt hij later weer met een verhaal van de stewaards hebben gezegd tijdens de race dat het zo was .Waarom zegt hij dat niet gelijk dan en waarom komt hij eerst weer met zo`n lul verhaal dat Ham gas terug heeft genomen wat duidelijk niet zo is .Ik zou blij zijn als Dennis oprotte en Haug de zaak helemaal overnam want Haug vind wel een man die wel zijn woord houd en over het algemeen wel aardig sportief reageert al is natuurlijk wel met een mercedes bril op maar dat moet ook kunnen
Posts: 7
Ik ben een fan van Ferrari en Kimmi,maar de straf die FIA nu uitdeeld is absurt. Lewis Hamilton heeft slim gereden en Kimmi heeft zijn koppie er niet bijgehouden. Het was een spannend slot van de race en wordt nu verpest door de FIA. Jammer!
Posts: 626
Zou blij zijn als er een uitslag is, ben het geneuzel van alle niet echte kenners hier (ik dus ook!) goed zat...
Posts: 2.267
waarom niet, lewis gaf de positie terug, kimi gaat vervolgens vroeg remmen, en lewis kan er voorbij.... allemaal omdat kimi geen schim meer is van wat hij geweest is, en omdat lewis in de regen vele malen sneller was getuige dat hij het gat van 5 sec in minder dan 3 ronde dicht reed....
Posts: 11.414
Germain en Felix,
is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat als Raikkonen eerst ACHTER Hamilton zit en later VOOR Hamilton komt, dat dat betekent dat Hamilton langzamer reed dan Raikkonen? Dus MINDER gas gaf (niet GEEN, maar MINDER). Bovendien dus dat hij zijn plek terug gaf?
Dat de stewards er nu ineens bij verzinnen dat Hamilton mogelijk \"voordeel\" gehad zou hebben is nooit als regel ergens vastgelegd. Het enige voordeel dat Hamilton had was dat Raikkonen op eieren reed en zijn plek gewoon zelf vrij gaf.
Posts: 5.792
Pat dat is nu net mijn vraag aan jouw je zag toch ook wel dat Ham gelijk weer in de bak van Raik zat en normaal gesproken kan dat niet want als je achter iemand rijd en die rijd door een chicane dan kan jij nooit zo snel in zijn versnellings bak zitten en daar gaat het om
.ham had gewoon even een bocht moeten wachten want hij was ook veel sneller maar geduld daar heeft hij niet veel van .Ook zijn het iedere keer de mclaren rijders die niet opletten tijdens de Q of ze hinderen weereens iemand en dan kan je daarna wel weer gaan roepen dat mclaren iedere keer straffen krijgt maar dat doen ze toch zelf.Ik vind dat Ham er goed meeweg komt iedere keer en nu is het dubbeltje een keer niet zijn kant op gevallen en dat moet je niet zeiken vind ik .Ook die keer dat hij Raik eruit rijd in de pits dan kan je toch niet zeggen dat hij hard gestrafd is terwijl je wel je grootste concurrent eruit rijd die waarschijnlijk 10 punten gepakt had en ham 4.Schumi heeft ook weleens zoiets gedaan en die is ook goed gestrafd want het kostte hem het kampioensschap.
Posts: 11.414
Hamilton was Raikkonen al voorbij voor de Bus stop. Dat Raikkonen dan met zo\'n \"ik heb toch niets te verliezen als ik hier niet win, dus ik douw hem er gewoon af\" mentaliteit rondrijdt kan Hamilton ook niets aan doen. Als Raikkonen gewoon eerlijk had gespeeld dan waren ze samen door die bocht gekomen en dan had Hamilton nog verder voor Raikkonen uitgekomen.
Zelfs als Hamilton erachter was gebleven zie ik niet waarom hij niet in la Source voorbij Raikkonen was gekomen. Hamilton maakt minstens een volle seconde goed in de paar bochten voor de Bus Stop. Waarom dan niet die ene tiende in het stuk tussen de Bus stop en La Source?
Heb je dat stuk van de race eigenlijk wel gezien? Hamilton was echt extreem veel sneller dan Raikkonen op dat moment (paar spetters op de baan) Moet je die on board beelden eens van wat verder terug zien dan alleen vanaf dat gedoe in de bus stop chicane zelf.
Kortom:
- Hamilton was gewoon veel sneller dan Raikkonen en had geen voordeel nodig van de chicane. Zeker omdat Raikkonen voor La Source ook nog eens extreem vroeg remde.
- Raikkonen maakt de fout dat hij Hamilton eraf duwt. Dus Hamilton kon op dat moment niet anders dan de chicane afsteken (of een botsing).
Posts: 985
Voordeel hebben van een chicane afsteken (en dat had Hamilton) mag niet, dat staat duidelijk in de regels. En daarom moet je dus de ander weer voorlaten.
Enige waar over getwijfeld kan worden is of het terug geven van de plaats zo goed genoeg was, ondanks dat Kimi er helemaal voor zat.
Posts: 11.414
Waar staat dat in de regels dan? Ik heb laatst de reglementen gepost en daar stond niets in over voordeel halen uit van de baan vliegen.
Daar stond overigens wel iets over het ontrechtmatig blokkeren van een inhaalpoging en het van de baan afduwen van een tegenstander.
Posts: 2.267
lewis had kimi evengoed wel gepakt in die bocht, ook als hij nog achter kimi was aangegaan in de chicane.
lewis heeft ferrari gewoon verslagen, alleen zijn ze bij ferrari zo teleurgesteld omdat kimi zichzelf WEER eens tekort doet, en dat mclaren gewoon oppermachtig is in de regen!!