Felipe Massa: "Lewis was te optimistisch"
- Gepubliceerd op 08 sep 2008 21:29
-
40
- Door: Dennis Roke
Massa: "Direct na de persconferentie ben ik de beelden gaan bekijken, want we wisten dat de zaak in onderzoek was. Wat Lewis deed is iets wat makkelijk kan gebeuren tijdens het racen, maar hij was iets te optimistisch door Kimi direct weer terug te pakken. Als hij het een paar bochten later had gedaan, was het een compleet andere zaak geweest. Tijdens de briefings is al heel vaak besproken dat als je een chicane afsnijdt dat je de gewonnen positie volledig terug moet geven. Als Lewis de chicane op de normale manier genomen had, had hij Kimi nooit in kunnen halen vanwege het korte rechte stuk. Ik vind het dus begrijpelijk dat hij ervoor bestraft is."
Over zijn eigen race gaf Massa toe dat hij met zijn hoofd alleen bij het kampioenschap zat. "Het kampioenschap ziet er nu erg interessant uit met een achterstand van twee punten. Maar er zijn nog steeds vijf races te gaan dus we zullen ons best moeten blijven doen. De slotfase in Spa-Francorchamps was ongelooflijk hectisch met een heel glad circuit. Ik heb in de laatste ronde rustiger aan gedaan dan normaal omdat ik per se aan de finish wilde komen."
Het gevecht om het wereldkampioenschap gaat komend weekeinde verder met de Grand Prix van Italië op het circuit van Monza. Er zal Ferrari veel aan gelegen zijn te schitteren tijdens de thuisrace.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (40)
Login om te reagerenPosts: 1.748
Massa je wordt zodadelijk afgemaakt door McLaren denk ik.
Posts: 23
dit slaat echt nergens op.
Als hamilton achter kimi zou blijven bij de chicane dan kon hij ook passeren aan de binnenkant bij de volgende bocht.
Lewis heeft geen voordeel gehad van het afsnijden op start finish reed lewis 6 km/h langzamer dan kimi dus hoe zo voordeel.
kimi remde gewoon veel te vroeg .
Lewis for life.
arjan
Posts: 5
Bij de start zat Raikonnen (samen met Alonso e.a.) helemaal wijd op de uitloopstrook. Hij ging van de baan als 3de, kwam er weer op als 3de, zonder vertragen, of voorlaten van diegenen die nadeel hadden bij zijn actie. Daarna kon hij door zijn hogere snelheid Massa makkelijk inhalen. Voor mij is dat incident helemaal vergelijkbaar met het incident Hamilton. Dus ofwel mogen beide zaken ongestraft (mijn visie, racen moet er gedaan worden, gvd!!) ofwel had Kimi n drive-through moeten krijgen. In dat geval had hij niet meer meegedaan in de race, en was Hamilton onbedreigd en ongestraft winnaar geworden. Hoe kan de FIA verantwoorden dat ze bij de start van een race andere regels hanteert dan op het einde van een race?
Posts: 324
Massa praat over optimisme... laat me niet lachen ...
Posts: 11.414
Lewis was niet te optimistisch. Hij was gewoon veel \"te snel\". Ofwel Raikkonen was veel te langzaam. Het was echt bizar hoe Lewis ineens voorbij Raikkonen kwam stomen van Blanchimont tot de Busstop. Al had hij een half recht stuk achter Raikkonen gezeten dan nog had hij Raikkonen gepasseerd in La Source. Hamilton was op dat moment gewoon minimaal 5 seconden per ronde sneller.
Kijk dan hoe vroeg raikkonen remt voor La Source. Hij begon al zo\'n beetje te remmen nadat hij de busstop uit kwam :)
Echt volslagen kolder om dit op voordeel uit de chicane toe te rekenen.
Posts: 2.567
Massa is Ferrari, natuurlijk keurt hij alles goed wat Ferrari doet, keurt hij alles goed wat de FIA besluit, keurt hij acties van Lewis af omdat dit de enige man is die hem kan kloppen
Posts: 2.567
Dat Massa durft te roepen dat Lewis \"te optimistisch\" is geweest, terwijl Massa zelf ook een puur racer is, zie gevecht met Kubica vorig jaar. Beetje hypocriet om te roepen Massa
Posts: 1.748
Leuk dat je het zegt want dat was precies hetzelfde als op Spa met Kimi en Lewis
Posts: 141
ONWAARSCHIJNLIJK! Vroeger volgde ik ELKE race. Het werd saai, ik haakte af. Nu dacht ik, kom laat ik weer eens een race volgen. Heerlijk, wat een sensatie, eindelijk weer mensen met ballen die volledig gaan voor elk punt en wat denk je.....De smaakmakers worden teruggefloten, eeeuuhhhh halloooooo, WILLEN jullie geen kijkers meer? VIA draai dit belachelijke besluit onmiddelijk terug anders haak ik weer af!Hamilton RULES!
Groentje(Nigeria)
Posts: 141
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Kimi te zeggen heeft over deze situatie (jaja, inkoppertje)...
groentje nigeria
Posts: 2.567
Dit is wel een erg slechte belgenmop.Als Lewis bij Ferrari reed was dit niet gebeurt.
Posts: 2.267
met deze opmerking sla je de spijker op z\'n kop! Dit is geheel waar. hetzelfde geldt dat aan het einde van de race tijdens het gevecht tussen kimi en lewis kimi wijd ging en vervolgens over de volledige uitloopstrook ging, waardoor hij veel meer snelheid mee nam.... en dat noem ik ook voordeel.....
Posts: 7.177
Hij heeft wel gelijk over het iets langer wachten. DIt was een direct attack... Zelf zou ik zeggen tegen Massa niks van zeggen en gewoon laten. En denken ja zal wel. Lullig voor lewis ofzo. Ze zijn wel goeie vrienden.
Dus ja. We zullen zien wat er verder gebeurt.
Posts: 626
Misschien omdat de situaties niet met elkaar te vergelijken zijn, crotch? Wat in jou ogen zo is hoeft niet in andermans ogen ook zo te zijn.
Overigens vind ik het niet \'chique\' van Massa om dit te roepen en daarnaast moet hij niet rijden met zijn hoofd bij het kampioenschap. Gaat hij minder snel van, voor het eerst sinds tijden dat hij niet mee deed om de overwinning, zonde!
Posts: 7.177
Eens alleen het grappige is dat hij nu wel gewonnen heeft.
Posts: 932
Nou Massa, wat jij zegt riep ik al vanaf dat het gebeurde. Maar helaas zien de meeste dat niet. Ik ben het volkomen met hem eens. Hamilton gaf zijn gewonnen positie niet helemaal terug maar voor de helft.
Posts: 602
....zegt hij die tijdens de race van Valencia aan het einde van de pitstraat bijna tegen de safetycar aan reed.....
Posts: 7.177
Keek jijw el naar de wedstrijd... het was bijna tegen sutil en dit ook nog eens omdat het team hem eruit stuurde.
Posts: 5.792
Lewis was te optimistisch\" daar heeft hij al 2 jaar last van en nog steeds denkt hij dat hij meer mag als een ander net als vorig jaar maar toen mocht hij ook alles zo blij waren ze bij de fia dat er een nieuw gezicht was.Nu weet hij en Dennis precies wat hij niet kan doen maar ze verkiezen toch iedere keer weer om de stewards uit te dagen om de regels op te rekken en als dat dan weer eens niet lukt is het protesteren en janken geblazen.Je kunt ook je zelf eens afvragen waarom Mclaren iedere keer deze zaken meemaakt en kom niet met die complot theorieen aan maar met een eerlijke mening en niet dat afgezaagde gelul van ferarri fia blabla
Posts: 265
Hoe bedoel je, de regels verdraaien. Volgens de regels moet je iemand weer voorlaten als je die persoon hebt ingehaald door af te snijden, waarna je weer gewoon verder mag racen. En de regels zijn niet dat je die persoon voor moet laten gaan en hem 2 of 3 seconden laten weglopen of nog een paar bochten moet wachten voordat je het weer mag proberen.
Ferrari heeft de regels zo verdraaid dat het voor hun voordeel oplevert, en de FIA laat het toe! Wat een vriendjespolitiek.
Posts: 2.267
dan moet jij misschien de regels maar eens beter lezen. Er staat namelijk in de kleine lettertjes dat je nooit een ferrari in de weg mag zitten, en al helemaal niet als je daardoor een grotere voorsprong in het kampioenschap opbouwd! Ferrari moet beschermd worden, want hun zijn de heilige boontjes! De lieverdjes.
Dacht je nou echt dat lewis kampioen kan worden dit jaar? Denk het niet, want dan bedenken ze vast wel iets anders, wellicht rijd lewis dan te hard op het circuit, wat gevaarlijk is voor andere coureurs ofzo.........
Posts: 265
Ja, goed dat je me hier op wijst, stom van me dat ik het niet gezien had! :p
Posts: 626
@ Jermaine, dat hij nu gewonnen heeft vind ik verre van grappig.
@ Jermaine, doordat Sutil op de fastlane reed knalde Massa bijna op de safetycar in de pitstraat. Dus hij kijkt zeker wel, misschien wel beter dan jij, want hij heeft ook oog voor de omgeving en niet alleen voor Massa!
Posts: 7.177
Dit heeft meer met je humor te maken dan mij. Ik ben tegen dat hij wint. Marr ik vond dit wel grappig om te plaatsen<br />
<br />
En wat ik zag is dat hij bijna tegen de muur aan reed. Ten tweede stop met dat gedoe dat ik alleen naar massa zou kijken het begint een beetje vervelend te worden.
Posts: 602
Hou jij dan eens op om altijd en eeuwig Massa op een voetstuk te plaatsen. De meesten hier, althans daar ga ik van uit, die beleven min of meer realistisch het hele formule 1 seizoen en zitten niet direct met een strak plassertje als een Massa, Hamilton, Raikkonen, Alonso of Kubica in beeld komt.
Wanneer jij je emoties ten aanzien van Massa een beetje kunt reguleren dan zal je zien dat je ook niet van deze, naar mijn inziens juist geplaatste, tegenreacties krijgt.
Je krijgt wat je toekomt!
Posts: 7.177
Dat doe ik niet. Ik verdedig massa als er iets onterecht wordt gezegd. Ik zeg als ik het ergens niet mee eens ben als massa iets doms doet. Zoals hie rben ik het niet eens dat hij wint. Ik ben realistisch en geef mijn eerlijke mening zonder invloed voor wie ik ben.
En dat doe ik hier net zo min. Dat jullie het zien als massa altijd en eeuwig op voetstuk zetten is jullie inzicht erin maar dat zit echter helemaal niet zo.
Posts: 1.748
Dat deed ik wel in Monaco The Count of Ulysses. Ik bedoel dat ik wel vaak als Massa in beeld komt (vooral in Monaco was dat) bang ben dat hij een fout maakt en dat is echt niet lekker F1 kijken uit mijn ervaring. Wat grappig dat je daar over begon. Maar dit is wel 1 van 20 keren dat JErmaine Massa niet in de hemel prijst. Ik ben het niet altijd met Jermaine eens. En soms moet ik eerlijk zeggen wordt ik wel eens gek van maar dat heeft iedereen wel denk ik. Maar van mij worden jullie vast ook wel gek van toch eerlijk zeggen guys ik ben van staal.
Posts: 2.567
Massa je wordt nooit Kampion!!!
Posts: 7.177
En jij zou nooit wat maken van je leven. Is hetzelfde als je over massa zegt, Kap er mee we weten dat jij dit vind maar je weet het niet eens zeker dus ga lekker buiten spelen ofzo
Posts: 1.748
Buiten spelen ahahahahahahah
Posts: 7.177
ja kon ook zeggen vinken vangen maar dat klinkt zo dom ^^
Posts: 115
Massa zielig ventje. Zulke personen hebben we niet nodig in F1. Wie wil er nou naar die trieste Massa kijken, die acties van Lewis zijn zoals het hoort. Dus Massa zeur niet, jij zult nooit een echte kampioen zijn mocht je het kampioenschap op deze manier binnenhengelen.
Posts: 1.296
Alonso leerde het janken van Villeneuve. Massa leerde het weer van Alonso. Who\'s next. Race een race zoals het zou moeten. De enige die dat doet is Hamilton. 2e seizoen voor hem en al 2 keer meestrijden in de top 3 om het WK. Maarja... je hebt ook kinderen onder de coureurs blijkbaar.
Posts: 7.177
Jonge stel je niet aan. Wanneer hoor je hem janken. Hij zegt hier alleen wat HIJ vind wat heeft dit met janken of wat dan ook te maken kap toch eens.
Posts: 1.748
Zoals wat tegen Kimi opknallen.
Posts: 273
Jammer toch al die negatieve dingen over Massa. Volgens mij staat hij hier buiten. Ferrari heeft zelf geen protest ingediend tegen de inhaal actie.
Hamilton had gewoon slimmer moeten zijn met zijn inhaalactie en had nog ff moeten wachten, hij wist dat hij sneller was.
Diegenen die denken dat de FIA voor Ferrari is. Ga lekker wat anders kijken. De Bornebroekse autocross ofzow. Want jullie vern..ken de sport ook.
Posts: 859
Mocht Kimi het niet meer worden dan hoop ik van harte dat het Hamilton wordt. Maarja misschien heeft Massa ook wel een té optimistische actie in Monza en gaan Hamilton en Massa er beiden af. Zou me benieuwen of hij dan dit ook zegt.
Posts: 1.748
Denk het wel maar Massa ramt geen mensen van de baan
Posts: 1.296
Massa is een jankkonijn. Lewis hamilton rijdt iedereen het snot voor de ogen incl ferrari en ferrari heeft gewoon moeite om de boel onder controle te houden. De rooie rakkers kunnen dat niet hebben en dan spelen ze het op een vieze manier. Dat is nl ferrari.
Posts: 7.177
Ohja dat zagen we van lewis hij was echt voor massa in valencia en hungary ring an france en nog meerdere;) Dat je massa niet mag geen probleem maar hij rijd niet iedereen eruit