Hamilton wil Massa halt toeroepen in België

Ferarri-coureur Felipe Massa was in de afgelopen twee races vrij dominant en daar moet in België maar eens een einde aan komen. Dat vindt McLaren-coureur Lewis Hamilton. De Engelsman kon in Valencia niets anders doen dan toekijken hoe zijn concurrent naar de zege reed.

Hamilton zegt in Motorsport Aktuell: “Massa presteerde de laatste races inderdaad indrukwekkend. Hopelijk zijn wij in België met de hardere banden Ferrari de baas.” Massa staat momenteel tweede in de stand om het kampioenschap, zes punten achter leider Hamilton. De Ferrari-coureur won in 2008 vier races, net zoveel als zijn rivaal van McLaren.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • 2 goeie concurrenten:P Lekker compatief :D ^^

    • + 0
    • 3 sep 2008 - 11:49
  • rafael

    Posts: 2.567

    niet allen massa maar wat denk je van ons vrolijke verlengen vriend Kimi Raikkonen!!! Hij komt terug!

    • + 0
    • 3 sep 2008 - 18:04
  • Iceman90

    Posts: 167

    Idd Hamilton heeft gelijk, Massa gaat in Belgie niet winnen

    DAT DOET KIMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:p

    • + 0
    • 3 sep 2008 - 18:07
    • germain

      Posts: 1.748

      Dat denk ik ook maar ik hoop natuurlijk op Massa als Hamilton maar ruim achter Massa eindigt mag van mij zelfs Alonso winnen bij wijze van.

      • + 0
      • 4 sep 2008 - 07:48
  • Zou goed kunnen dat kimi gaat winnen maar als massa 2e wordt verliest hamilton nog steeds 2 punten
    hij kijkt nu gewoon in vergelijking naar massa en niet naar kimi vandaar dat hij dit zegt

    • + 0
    • 4 sep 2008 - 07:46
  • Fresh-T

    Posts: 461

    De Ferrari clan is weer compleet hier. Waar baseren jullie die Ferrari overwinning op? Ik moet het nog zien! ik hoop op eindelijks eens een spannende race met mooie inhaalacties (zoals Hakkinnen - Schumacher met Zonta, altijd leuk om een Ferrari zo het bos ingestuurd te zien worden..) Ik wil jullie niet de mond snoeien maar ik acht McLaren zeker niet kansloos zondag!

    • + 0
    • 4 sep 2008 - 09:13
    • Waarschijnlijk omdat ze afgelope jaar ook een 1-2 hadden?
      Maar het is idd nog allemaal nog zien.

      • + 0
      • 4 sep 2008 - 09:47
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Resultaten uit het verleden geven geen garantie op de toekomst......

        • + 0
        • 4 sep 2008 - 10:17
        • Waarom reken je dan vaak massa af op afgelope jaren ;)

          • + 0
          • 4 sep 2008 - 10:54
          • Kubica

            Posts: 5.746

            Omdat succes makkelijker in een minder resultaat om te zetten is dan mindere resultaten in succes..... Maar als het droog blijft geef ik Massa en/of Raikkonen zeker een grote kans. Bij regen heb ik mijn twijfels (en dan meer aan Ferrari)

            • + 0
            • 4 sep 2008 - 11:22
            • Maar massa zet een mindere resultaat nu ook om in betere.

              • + 0
              • 4 sep 2008 - 11:40
              • Kubica

                Posts: 5.746

                Ja en dat geeft nog geen garantie dat hij nu gaat winnen... Je hoort mij niet zeggen dat hij momenteel niet sterk rijdt. Alleen zoals je zelf ook schrijft: het seizoen is nog niet over en er kan nog vanalles gebeuren. dus... resultaten uit het verleden...

                • + 0
                • 4 sep 2008 - 11:50
                • Jep dat zeg ik altijd we weten nog helemaal niks en het heeft geen zin om te gaan zeggen ja hij wordt kampioen je kan alleen maar hopen en afwachten want er kan van alles gebeuren zie Massa in hungary and kimi in Valencia

                  • + 0
                  • 4 sep 2008 - 12:07
                  • germain

                    Posts: 1.748

                    Dat nu gewoon niet meer gebeuren de hadden toch een nieuwe drijfstang ofzoiets

                    • + 0
                    • 4 sep 2008 - 15:38
                    • ja zag het net ook:) Ik hoop het en kubica denk dat massa kampioen wordt:P

                      • + 0
                      • 4 sep 2008 - 17:25
                • mbjkrab

                  Posts: 323

                  Helemaal gelijk... Massa heeft, denk ik, zijn hoogtijdagen nu wel gehad. Verdienstelijk gereden, maar ook boven zijn stand. McLaren is een gedegen concurrent, zoals altijd, vooral nu met een getergde Hamilton, die uit is op revanche. Tevens heeft hij al 13 punten voorsprong, dus het wordt nog een hele kluif om hém van het kampioenschap af te houden!

                  • + 0
                  • 4 sep 2008 - 20:19
                  • Weet je we zullen zien. EN als hij de kampioenschap wint ja dan sta jij ff van uhm... ;)

                    Maar we zullen zien

                    • + 0
                    • 4 sep 2008 - 20:55
                    • mbjkrab

                      Posts: 323

                      Ik laat me graag positief verrassen! En nogmaals; mocht Massa kampioen worden is Ferrari toch ook kampioen? :-)

                      • + 0
                      • 5 sep 2008 - 14:06
                      • Wel met een rijder maar voor team weet je dit nog niet. Dat is nog afwachten. Maar 1 ding zijn we waarschijnlijk wel overeens. Ferrari moet kampioen worden:P

                        • + 0
                        • 5 sep 2008 - 14:48
          • germain

            Posts: 1.748

            Kubica dat waren wijze woorden die beter niet had kunnen gebruiken want iedereen rekent Massa af vanwege de afgelopen jaren

            • + 0
            • 4 sep 2008 - 15:37

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar