Organisatie Valencia tevreden over eerste Grand Prix
- Gepubliceerd op 28 aug 2008 08:26
-
7
- Door: Rob Veenstra
Aspar: Het overall resultaat is fantastisch, want het imago van Valencia is weer spectaculair. We zijn bevoorrecht in Spanje en hebben een grote stap voorwaarts gemaakt. We hebben ruim 100.000 mensen samen gebracht bij een circuit. Ik ben blij omdat dit een project met toekomst is, hoewel we nog wel wat details moeten aanpassen. Maar het commentaar uit de Formule 1-wereld is overheersend positief.
We moeten nog wat kleine dingen verbeteren. Dan denk ik aan kerbstones, uitloopstroken en de omgeving. We willen ons volgend jaar nog beter presenteren, maar we zijn zeer tevreden met hoe het evenement dit jaar is verlopen. Er hebben zich bijvoorbeeld geen problemen voorgedaan op de wegen richting en vanaf het circuit, ondanks het grote aantal mensen dat er gebruik van moest maken.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 626
organisatorisch was alles misschien prachtig en goed, maar voor de \'Fan\' is te hopen dat dit circuit snel geschrapt wordt!
Posts: 3
Dan moet meneer Martinez Aspar de Spaanse kranten beter lezen,
het publiek die daar geweest is klaagt steen en been dat ze niets konden zien, van alle tribunes waren er maar 2 met een goede zicht.
Posts: 303
probeer het inhalen op het circuit te verbeteren (ook een klein detail) . heb er weinig positiefs over gehoord en gelezen .
Posts: 2.567
en het erge is, het zal vast wel de komende 5 tot 10 jaar op kalender staan vanwege een mooi contract met bernie zijn portomonee
maar ja, het ligt toch echt aan de F1 auto\'s zelf. Wie de GP2 heeft gezien weet wel beter: wat een spektakel.
Ik denk dat het circuit van assen nog spectaculairder is dan dit waardeloze circuit gauw van de kaart schrappen dat valencia gedoe bah bah wat een blamage voor deze sport zeg zon baan... je kon het eigenlijkst int begin al zien kimi was inprincipe sneller dan kovalainen maar inhalen noway.... zegt genoeg over eclestone zn inzicht in racen...not
Posts: 774
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen, Rafael. Eerst zeg je dat het gebrek aan inhalen komt door de f1 auto\'s zelf, om in de volgende alinea het circuit compleet af te branden.
Laten we de race van volgend jaar maar eerst afwachten voordat iedereen moord en brand schreeuwt om een saaie race.
Tom
Posts: 368
Ik als fan van de sport ben dus gewoon keihard niet tevreden, nu hebben we 2 van die zaaddodende gp\'s in Spanje! Schrap 1 van 2 (het liefst allebei) en zet daar Jerez en bijv Suzuka voor in de plaats.
Posts: 1.748
Suzuka is wel smal hoor