Dennis: "Hamilton beste coureur van dit moment"

McLaren-rijder Lewis Hamilton is de beste Formule 1-rijder van het huidige veld. Dat vindt zijn baas Ron Dennis. Volgens hem presteert Hamilton gezien zijn geringe ervaring beter dan zijn collega’s.

Dennis: “Die beoordelingen amuseren me altijd, omdat ze meestal de jaren dat een rijder al meedoet niet meenemen. Om die reden staat Lewis bij mij op de eerste plek, hij is de beste Formule 1-coureur van dit moment.”

“Zijn weinige ervaring in ogenschouw nemend heeft hij een voordeel. Daarmee zeg ik niet dat hij sneller is dan iemand anders of dat hij dominant hoort te zijn. Ik beoordeel alleen maar de rijders aan de hand van hun prestaties in combinatie met ervaring.”

Reacties (29)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.567

    De coureurs met het beste materiaal (en dat blijkt McLaren op dit moment te hebben) rijden altijd vooraan. Elke coureur in de F1 kan met deze auto winnen. Dat Hamilton nu in de wagen zit, heeft alles te maken met commercie. De ervaren Dennis doet hier onervaren uitlatingen en vergeet in zijn persoonlijk gekleurde euforie zijn technische jongens die het succes echt mogelijk maken.

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 15:39
    • P Smulders

      Posts: 40

      Spijker op z\'n kop...niks aan toe te voegen.

      • + 0
      • 27 aug 2008 - 15:57
    • Smitju

      Posts: 442

      En jij noemt jezelf mclaren of Hamilton fan? Als je zo al doet over dingen waar je fan van bent, dan wil ik je vijand niet zijn.

      Ron Dennis heeft wel degelijk gelijk. Gezien de ervaring is Hamilton op dit moment de beste coureur. Kijk maar eens naar Heikki die heeft in dezelfde auto nou, ook niet echt veel bijzonders laten zien. Een Kimi of Massa daar integen hebben de BESTE auto , Alleen die winnen ook niet altijd ondanks bijna een decennia lange carrière.

      • + 0
      • 27 aug 2008 - 17:19
      • rafael

        Posts: 2.567

        Ik ben gewoon en blijf hamilton maclaren fan.

        • + 0
        • 27 aug 2008 - 20:16
  • Kubica

    Posts: 5.745

    ugh ugh

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 15:39
  • Het werkt natuurlijk ook andersom. De coureurs die vooraan rijden zijn de coureurs met het beste materiaal. Dat beste materiaal krijgen ze omdat ze de beste coureurs zijn (of een aanvullende rol moeten vervullen naast een top coureur)

    Bovendien zorgt ook hun feedback voor verbetering van de auto.

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 16:15
    • klompie

      Posts: 236

      Ja dat is wel zo,maar ik geloof dat Hamilton niet zoveel jaren formule 1 ervaring had toen hij bij mclaren aan de bak ging. Mclaren heeft de auto goed voor elkaar,fijn voor het team. Maar zet hamilton in een Force India auto kijken wat hij dan presteerd ten opzichten van Sutil,of welk team dan ook.Dan kun je pas zeggen dat hamilton de beste courreur op het circuit is.
      Maar heb steeds meer het gevoel dat Mclaren een beetje langs haar schoenen begint te lopen. We zullen zien..................

      • + 0
      • 27 aug 2008 - 17:45
      • Hamilton heeft gereden tegen Alonso. Dubbel wereldkampioen. In zijn rookie seizoen. Nu tegen Kovalainen. Beide geen echt probleem. Lijkt me toch al veelzeggend genoeg.

        • + 0
        • 27 aug 2008 - 23:12
  • Dimii

    Posts: 177

    bedoeld hij niet vettel? want die is toch wel wat beter hoor.
    zet hem in een topwagen en hij is niet meer te stoppe!

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 16:51
    • mbjkrab

      Posts: 323

      Daar zat ik ook aan te denken; kan niemand omheen... is toch de revelatie van dit jaar!

      • + 0
      • 28 aug 2008 - 14:47
  • EM

    Posts: 26

    de beste omdat hij nog niet veel ervaring heeft verhoudings gewijs yeah right zo kan je overal wel iets op bedenken denk trouwens dat mclaren de laatste tijd zich meer concentreert op lewis val me op dat heiki tijdens de kwali
    niet meer zo snel is als in het begin toen hij met een zwaardere auto regelmatig net zo snel of sneller was als lewis

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 17:08
  • germain

    Posts: 1.748

    Ja simpel om te zeggen nu hij het wk leid

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 19:05
  • Ron Dennis heeft gelijk, mensen vergeten dat Lewis nog maar in zijn 2e seizoen F1 bezig is. Vorig jaar heeft Lewis een bijzonder goed seizoen gekend, als debutant voor een 2voudig WDC eindigen doe je alleen maar als je talent hebt.

    En het is natuurlijk briljant om te zien dat Lewis in zijn tweede seizoen het vuur aan de schenen van de 2 Ferrari boys Kimi en Massa legt die respectievelijk vanaf 2001 en 2002 al in de F1 rijden. Niemand anders dan Lewis maakt het Ferrari bijzonder moeilijk, zo moeilijk zelfs dat Ferrari bullit - proof motoren beginnen te ploffen om maar enigzins bij te kunnen blijven, dat maakt Lewis een van F1\'s beste rijders inderdaad.

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 20:56
  • Paul

    Posts: 626

    Hamilton vs. Alonso, was het niet 109 om 109!
    Wanneer gaan jullie nou allemaal eens leren dat dat absoluut geen duidelijke overwinning voor Hamilton is...

    Ach laat ook maar, die Alonso haters hier moeten het ook maar zo zien als ze willen. Dit begint te vermoeiend te worden!

    • + 0
    • 28 aug 2008 - 08:24
    • Ik ben geen alonso hater ik mag hem niet echt. Maar hij kan rijden. Alleen 109 om 109 is misschien wel het zelfde punten aantal maar uiteindelijk is hamilton voor hem gekomen omdat zijn posities beter waren in de races. Hierdoor was hamilton 2e en alonso 3e.

      • + 0
      • 28 aug 2008 - 08:58
  • renato

    Posts: 174

    Alonso 2x werledkampioen
    Kimi 1x wereldkampioen
    Hamilton...

    Wie past niet in het rijtje?

    • + 0
    • 28 aug 2008 - 08:46
    • Hoelang rijden de 2 kampioenen die je noemt?
      Juist!

      • + 0
      • 28 aug 2008 - 08:57
    • Wie hoort er in dit rijtje niet thuis? Nou! ... Alonso en Kimi om eerlijk te zijn, beide heren kunnen mij niet overtuigen van het feit dat ze WDC waardig zijn,
      - zie Kimi\'s huidige performance,
      - zie Alonso\'s performance 2007.

      Enough said.

      • + 0
      • 28 aug 2008 - 17:20
      • germain

        Posts: 1.748

        (ff Alonso verdedigen) Alonso was in 2007 echt niet slecht hoor.
        Hij had alleen moeite om constant te zijn daarom verloor hij de titel Hamilton was contstant maar verspeelde de titel in Brazilie.

        • + 0
        • 29 aug 2008 - 07:54
        • Heb je gelijk in, ik zeg ook niet dat Alonso slecht is hoor. Ik ben hem juist weer gaan waarderen dit jaar door de vechtlust die hij heeft laten zien in de Renault. Dat is de Alonso die ik herken uit de Minardi.

          En je opmerking over Hamilton, ik heb zelf ook tot \'n maand geleden gedacht dat hij verantwoordelijk was voor het pushen van de limiter, echter als je de volgende clip bekijkt en luistert zul je horen dat de motor bij 0:05 al in neutral springt en Lewis gaat resetten vanaf 0:07:
          www.youtube.com/watch?v=HNP_auAdM6Q

          • + 0
          • 29 aug 2008 - 10:27
          • germain

            Posts: 1.748

            Shit he wat moest dat balen zijn voor ik neem het terug wat ik zonet zei. ik zag hem de hele tijd op de versnelling drukken maar hij deed het even niet. Wat een pech voor Lewis dat word hij ook nog 6e ik hoop dat hij dit seizoen als hij nog steeds 1e staat na China dit niet meer krijgt

            • + 0
            • 29 aug 2008 - 11:06
  • Poetje

    Posts: 26

    Ik ben het met je eens Paul. Jermaine je hebt gelijk wat betreft het de eindstand in het WK. Je moet dan alleen wel even meenemen dat Alonso in ieder geval ongeveer de helft van het seizoen als tweede rijder heeft gereden bij McLaren!

    • + 0
    • 28 aug 2008 - 10:39
    • Daar ben ik het niet mee eens. Alsono kreeg gewoon hetzelfde als hamilton en dat is wat alonso niet aanstond.
      Hij is echter nooit een 2e rijder geweest bij Mclaren

      • + 0
      • 28 aug 2008 - 11:04
      • germain

        Posts: 1.748

        nee niet altijd hoor Hamilton heeft wel eens de voorkeur gahad daarom ging Alonso ook tegen Ron Dennis in omdat hij er niet mee eens was

        • + 0
        • 28 aug 2008 - 12:59
  • Paul

    Posts: 626

    Nou nou nou Jermaine. Het was halverwege wel duidelijk wie ze wilde dan winde. Misschien kreeg hij hetzelfde materiaal, dezelfde steun en achterban had hij zeker niet! En dat is ook niet geheel onbelangrijk...

    • + 0
    • 28 aug 2008 - 12:03
    • nee ook zo maar dat heeft alonso ook wel zelf een ebetje gedaan. Hij begon het wel een beetje vuil te spelen vond ik.
      Hij duwde hamilton in spa erbij af. Ook dat hij hem ophoud in hungary

      • + 0
      • 28 aug 2008 - 12:27
      • Paul

        Posts: 626

        Dat in Hongarije was omdat Hamilton zich in een eerder stadion niet aan de afspraken had gehouden.
        De actie in spa was gewoon een opstapeling van irritaties over manier waarop McLaren omging met beide coureurs. Niet netjes van Alonso (jammer overigens dat die opzet niet slaagde, hadden we een mooie rel gehad)

        • + 0
        • 28 aug 2008 - 13:18
        • haha jah dan was er wel een rel gekomen lol:P
          Maar ik denk ook dat de irritatie bij alonso was omdat een rookie goed mee kon bij het begin was er niks aan de hand toen hij achter alonso reed.
          En snap ik wel een beetje eigenlijks het is niet leuk als je door iemand voorbij gerede wordt (als is het niet veel) Die gewoon een rookie is.

          • + 0
          • 28 aug 2008 - 13:57
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Dennis heeft helemaal gelijk. Op dit moment (nog; ik blijf wél Ferrari fan, he! ;-)) staat Lewis bovenaan; M.a.w. hij is op dit moment de beste coureur! Simple as that. Oh ja, dat van Hamilton en commercie slaat natuurlijk helemaal nergens op! Hij heeft écht wel potentie, dat staat buiten kijf. Dit heeft ie bewezen in de GP2 en tijdens zijn races in de F1.

    • + 0
    • 28 aug 2008 - 15:08

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar