Dennis: "Hamilton beste coureur van dit moment"
- Gepubliceerd op 27 aug 2008 15:22
-
29
- Door: Rob Veenstra
Dennis: Die beoordelingen amuseren me altijd, omdat ze meestal de jaren dat een rijder al meedoet niet meenemen. Om die reden staat Lewis bij mij op de eerste plek, hij is de beste Formule 1-coureur van dit moment.
Zijn weinige ervaring in ogenschouw nemend heeft hij een voordeel. Daarmee zeg ik niet dat hij sneller is dan iemand anders of dat hij dominant hoort te zijn. Ik beoordeel alleen maar de rijders aan de hand van hun prestaties in combinatie met ervaring.
Trending nieuws
-
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.740 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (29)
Login om te reagerenPosts: 2.567
De coureurs met het beste materiaal (en dat blijkt McLaren op dit moment te hebben) rijden altijd vooraan. Elke coureur in de F1 kan met deze auto winnen. Dat Hamilton nu in de wagen zit, heeft alles te maken met commercie. De ervaren Dennis doet hier onervaren uitlatingen en vergeet in zijn persoonlijk gekleurde euforie zijn technische jongens die het succes echt mogelijk maken.
Posts: 40
Spijker op z\'n kop...niks aan toe te voegen.
Posts: 442
En jij noemt jezelf mclaren of Hamilton fan? Als je zo al doet over dingen waar je fan van bent, dan wil ik je vijand niet zijn.
Ron Dennis heeft wel degelijk gelijk. Gezien de ervaring is Hamilton op dit moment de beste coureur. Kijk maar eens naar Heikki die heeft in dezelfde auto nou, ook niet echt veel bijzonders laten zien. Een Kimi of Massa daar integen hebben de BESTE auto , Alleen die winnen ook niet altijd ondanks bijna een decennia lange carrière.
Posts: 2.567
Ik ben gewoon en blijf hamilton maclaren fan.
Posts: 5.745
ugh ugh
Posts: 11.414
Het werkt natuurlijk ook andersom. De coureurs die vooraan rijden zijn de coureurs met het beste materiaal. Dat beste materiaal krijgen ze omdat ze de beste coureurs zijn (of een aanvullende rol moeten vervullen naast een top coureur)
Bovendien zorgt ook hun feedback voor verbetering van de auto.
Posts: 236
Ja dat is wel zo,maar ik geloof dat Hamilton niet zoveel jaren formule 1 ervaring had toen hij bij mclaren aan de bak ging. Mclaren heeft de auto goed voor elkaar,fijn voor het team. Maar zet hamilton in een Force India auto kijken wat hij dan presteerd ten opzichten van Sutil,of welk team dan ook.Dan kun je pas zeggen dat hamilton de beste courreur op het circuit is.
Maar heb steeds meer het gevoel dat Mclaren een beetje langs haar schoenen begint te lopen. We zullen zien..................
Posts: 11.414
Hamilton heeft gereden tegen Alonso. Dubbel wereldkampioen. In zijn rookie seizoen. Nu tegen Kovalainen. Beide geen echt probleem. Lijkt me toch al veelzeggend genoeg.
Posts: 177
bedoeld hij niet vettel? want die is toch wel wat beter hoor.
zet hem in een topwagen en hij is niet meer te stoppe!
Posts: 323
Daar zat ik ook aan te denken; kan niemand omheen... is toch de revelatie van dit jaar!
Posts: 26
de beste omdat hij nog niet veel ervaring heeft verhoudings gewijs yeah right zo kan je overal wel iets op bedenken denk trouwens dat mclaren de laatste tijd zich meer concentreert op lewis val me op dat heiki tijdens de kwali
niet meer zo snel is als in het begin toen hij met een zwaardere auto regelmatig net zo snel of sneller was als lewis
Posts: 1.748
Ja simpel om te zeggen nu hij het wk leid
Posts: 181
Ron Dennis heeft gelijk, mensen vergeten dat Lewis nog maar in zijn 2e seizoen F1 bezig is. Vorig jaar heeft Lewis een bijzonder goed seizoen gekend, als debutant voor een 2voudig WDC eindigen doe je alleen maar als je talent hebt.
En het is natuurlijk briljant om te zien dat Lewis in zijn tweede seizoen het vuur aan de schenen van de 2 Ferrari boys Kimi en Massa legt die respectievelijk vanaf 2001 en 2002 al in de F1 rijden. Niemand anders dan Lewis maakt het Ferrari bijzonder moeilijk, zo moeilijk zelfs dat Ferrari bullit - proof motoren beginnen te ploffen om maar enigzins bij te kunnen blijven, dat maakt Lewis een van F1\'s beste rijders inderdaad.
Posts: 626
Hamilton vs. Alonso, was het niet 109 om 109!
Wanneer gaan jullie nou allemaal eens leren dat dat absoluut geen duidelijke overwinning voor Hamilton is...
Ach laat ook maar, die Alonso haters hier moeten het ook maar zo zien als ze willen. Dit begint te vermoeiend te worden!
Posts: 7.177
Ik ben geen alonso hater ik mag hem niet echt. Maar hij kan rijden. Alleen 109 om 109 is misschien wel het zelfde punten aantal maar uiteindelijk is hamilton voor hem gekomen omdat zijn posities beter waren in de races. Hierdoor was hamilton 2e en alonso 3e.
Posts: 174
Alonso 2x werledkampioen
Kimi 1x wereldkampioen
Hamilton...
Wie past niet in het rijtje?
Posts: 7.177
Hoelang rijden de 2 kampioenen die je noemt?
Juist!
Posts: 181
Wie hoort er in dit rijtje niet thuis? Nou! ... Alonso en Kimi om eerlijk te zijn, beide heren kunnen mij niet overtuigen van het feit dat ze WDC waardig zijn,
- zie Kimi\'s huidige performance,
- zie Alonso\'s performance 2007.
Enough said.
Posts: 1.748
(ff Alonso verdedigen) Alonso was in 2007 echt niet slecht hoor.
Hij had alleen moeite om constant te zijn daarom verloor hij de titel Hamilton was contstant maar verspeelde de titel in Brazilie.
Posts: 181
Heb je gelijk in, ik zeg ook niet dat Alonso slecht is hoor. Ik ben hem juist weer gaan waarderen dit jaar door de vechtlust die hij heeft laten zien in de Renault. Dat is de Alonso die ik herken uit de Minardi.
En je opmerking over Hamilton, ik heb zelf ook tot \'n maand geleden gedacht dat hij verantwoordelijk was voor het pushen van de limiter, echter als je de volgende clip bekijkt en luistert zul je horen dat de motor bij 0:05 al in neutral springt en Lewis gaat resetten vanaf 0:07:
www.youtube.com/watch?v=HNP_auAdM6Q
Posts: 1.748
Shit he wat moest dat balen zijn voor ik neem het terug wat ik zonet zei. ik zag hem de hele tijd op de versnelling drukken maar hij deed het even niet. Wat een pech voor Lewis dat word hij ook nog 6e ik hoop dat hij dit seizoen als hij nog steeds 1e staat na China dit niet meer krijgt
Posts: 26
Ik ben het met je eens Paul. Jermaine je hebt gelijk wat betreft het de eindstand in het WK. Je moet dan alleen wel even meenemen dat Alonso in ieder geval ongeveer de helft van het seizoen als tweede rijder heeft gereden bij McLaren!
Posts: 7.177
Daar ben ik het niet mee eens. Alsono kreeg gewoon hetzelfde als hamilton en dat is wat alonso niet aanstond.
Hij is echter nooit een 2e rijder geweest bij Mclaren
Posts: 1.748
nee niet altijd hoor Hamilton heeft wel eens de voorkeur gahad daarom ging Alonso ook tegen Ron Dennis in omdat hij er niet mee eens was
Posts: 626
Nou nou nou Jermaine. Het was halverwege wel duidelijk wie ze wilde dan winde. Misschien kreeg hij hetzelfde materiaal, dezelfde steun en achterban had hij zeker niet! En dat is ook niet geheel onbelangrijk...
Posts: 7.177
nee ook zo maar dat heeft alonso ook wel zelf een ebetje gedaan. Hij begon het wel een beetje vuil te spelen vond ik.
Hij duwde hamilton in spa erbij af. Ook dat hij hem ophoud in hungary
Posts: 626
Dat in Hongarije was omdat Hamilton zich in een eerder stadion niet aan de afspraken had gehouden.
De actie in spa was gewoon een opstapeling van irritaties over manier waarop McLaren omging met beide coureurs. Niet netjes van Alonso (jammer overigens dat die opzet niet slaagde, hadden we een mooie rel gehad)
Posts: 7.177
haha jah dan was er wel een rel gekomen lol:P
Maar ik denk ook dat de irritatie bij alonso was omdat een rookie goed mee kon bij het begin was er niks aan de hand toen hij achter alonso reed.
En snap ik wel een beetje eigenlijks het is niet leuk als je door iemand voorbij gerede wordt (als is het niet veel) Die gewoon een rookie is.
Posts: 323
Dennis heeft helemaal gelijk. Op dit moment (nog; ik blijf wél Ferrari fan, he! ;-)) staat Lewis bovenaan; M.a.w. hij is op dit moment de beste coureur! Simple as that. Oh ja, dat van Hamilton en commercie slaat natuurlijk helemaal nergens op! Hij heeft écht wel potentie, dat staat buiten kijf. Dit heeft ie bewezen in de GP2 en tijdens zijn races in de F1.