Felipe Massa: "Men heeft mij onderschat"
- Gepubliceerd op 27 aug 2008 08:27
-
34
- Door: Rob Veenstra
Veel mensen hadden misschien gedacht dat de rollen omgekeerd zouden zijn, weet ook Massa. In de Duitse krant FAZ zegt hij: Men heeft mij onderschat, maar dat maakt me niets uit. Ik weet wat ik kan en wat ik wil bereiken.
Het team staat honderd procent achter me. Ik sta in een hele goede positie. Het team vertrouwt me volledig en geeft me alles wat ik wil en nodig denk te hebben. Dat is de juiste manier om nog meer progressie te boeken.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.663 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (34)
Login om te reagerenPosts: 848
... of het merendeel van de overige F1 coureurs valt gewoon ontzettend tegen ;o)
Posts: 7.177
Nou nee. Hamilton is erg sterk op het moment. kimi iets minder. Maar de rest van het veld is echt niet langzamer geworden. Eerder sneller.
Posts: 859
Dat is wel reeëler.
Posts: 626
Ik denk dat er twee mensen het hier heel erg mee eens gaan zijn, of niet Jermaine en Germain???
Ik had zo iets pas geroepen als de titel binnen is, maar dat zal wel aan mij liggen...
Posts: 7.177
Jep ben het helemaal eens. En nou hij kan het nu ook wel zeggen omdat mensen hem inderdaad onderschatten.
Posts: 1.748
Klopt ja ik vind ook dat Massa onderschat wordt daar bedoel ik jullie commentaar mee
Posts: 2.250
Ik ben een Kimi-fan, maar zoals het er nu voorstaat kan Ferrari maar beter Massa gaan steunen voor de titel. Want bij McLaren hebben ze die man al, en Ferrari gaat de titel verliezen op dezelfde manier als McLaren deed vorig jaar, door beide rijders te blijven steunen.
Posts: 985
Klinkt als zelfoverschatting..
Zie ook reactie van Roy
Posts: 71
Laten we zelfoverschatting niet verwarren met zelfvertrouwen, als je zelf niet gelooft dat je kunt winnen, wordt het een moeilijk verhaal. Als je dit jaar leider geweest bent in het kampioenschap met een grote voorsprong mag je praten zoals Massa nu doet. Kijk naar de redenen van zijn huidige positie en je zult zien dat Massa weinig verkeerd doet.
Ik val in herhaling, maar ik denk dat Massa git jaar kampioen wordt, als zijn materiaal hem niet in de steek laat..... Knock on wood In ieder geval kijk ik uit naar Spa Ciao
Posts: 985
I know, maar ze zijn alle drie dit jaar leider geweest met een goeie voorsprong en ze hebben ook alle drie domme dingen gedaan en alle drie pech gehad.
Posts: 7.177
In iedergeval mensen we zullen het allemaal zien ik gun het hamilton en massa heel erg. Kimi iets minder omdat hij het al is. En omdat hij er iets minder zin in lijkt te hebben. Maar ik ben kimi niet en hij zei pas dat hij juist gewoon nog hetzelde dacht dus ik kan het goed mis hebben haha.
Posts: 3
Als hij in Spa met regen moet racen ben ik zeer benieuwd hoe goed hij is.
Posts: 178
De rest van de wereld was er ook meteen bij om hem begin dit jaar al af te schrijven voor de titel en hem compleet de grond in te boren na zijn slechte seizoensstart. Hij zou niet zonder TC kunnen rijden, hij zou alleen maar goed kunnen rijden op een paar banen die hem dan toevallig goed liggen. Hij heeft dit seizoen wel anders bewezen en naar mijn mening groeit hij nogsteeds. Hij mag alleen nog wel bewijzen dat hij een goede regenrijder is :P.
Posts: 7.177
Kijk hier ben ik het helemaal mee eens. Hij groet alleen maar. Fouten zijn er. En het is echt een slechte start geweest maar in monaco in de regen ging hij ook niet echt slecht ofzo. Hij reed eerst zelfs weg. Tot dat die stomme safty car kwam(A)
Posts: 11.414
Het is inderdaad meer dat Kimi de laatste tijd wat tegenvalt en pech gehad heeft toen het wel goed ging (Canada, Monaco, Frankrijk bv). Zelfs ondanks dat zitten er niet veel punten tussen de heren.
Posts: 7.177
monaco pech nee... hij deed dit zelf.
canada ja echt zonde was dat.
Frankrijk ja hij kreeg nog steeds 8 punten dus ja erg is het niet.
Melbourne nou hij had daar 1 punt door zichzelf en natuurlijk grotendeels door het team. vanwege de problemen
Posts: 178
Ik snap niet waarom sommige Kimi fans de race in monaco als pech zien? Dat met de banden was een fout van het team, maar Dhr. Raikkonen reed ook daar gewoon een slechte wedstrijd en maakt twee grote fouten.
Posts: 985
Wet van Murphy heet zoiets. Het begon met de drivetrough voor het te laat weg zijn van de monteurs op de startgrid. Dan wordt het alleen maar erger. Zo ook Australie. En dat geld voor Massa in Engeland, als je eenmaal k*t gaat, blijf je bezig.
En een fout van het team blijft natuurlijk pech voor Kimi. Daar kan hij nog minder invloed op uitoefenen dan Massa kon zondag tijdens zijn pitstop.
Posts: 7.177
Jep hij verloor ook nog zijn vleugel ook. omdat hij tegen de muur aankwam het hing op de auto zeg maar:P
Posts: 2.567
Ik denk eerlijk gezegt wel, nu dat Massa sneller dan Kimi. Massa is vaak de snellere in de kwalificatie, waardoor hij vaak de race ook voor Raikkonen mag finishen. Waardoor Massa dus ook meer punten haalt...
Posts: 859
Hij heeft nog niks binnen. Dus waarom hij dit zegt snap ik niet.
Posts: 7.177
hij maakt nu een goed seizoen mee en rijd goed. En staat 2e. En mensen dachten dat massa dat niet echt kon. En dat hij niet constant genoeg is enz. Daarom zet hij dit waarschijnlijk
Posts: 2.567
Zo is massa gewoon
Posts: 323
Begint een beetje \'Alonso kuurtjes\' te krijgen, lijkt het wel.... Hem onderschat?? Absoluut niet!! Hij presteert nu even boven zijn kunnen... Geniet ervan joh, zou ik zo zeggen!
Hoge bomen vallen extra hard!
Posts: 303
daarom is ms gestopt met racen om de toekomst van massa niet in de weg te staan
Posts: 7.177
Nou dat niet alleen
Posts: 859
Denk mensen nou serieus dat dat de echte reden is? Of hij het nu gezegd heeft of niet het lijkt me vrij sterk...
Posts: 1.966
Dit is gewoon overtuiging, die elke coureur nodig heeft. Terecht dat hij zichzelf nu oppept, nu het kampioenschap open ligt voor hem. Vind dat hij niets verkeerd zegt...(en ben absoluut geen Massa-fan!).
Posts: 816
voor de Massa fans: ik heb zijn pole ronde geupload
www.viddler.com/ex(...)kkonenfan/videos/7/
Posts: 859
*spelfouDt
Posts: 177
om eerlijk te zijn had ik massa dit jaar in het begin ook onderschat.
een titelkandidaat? dat had ik er zeker niet in gezien.
maar nu is hij volgens mij de grootste kanshebber voor de titel.
en verdient ook ;) mooie prestaties heeft hij late zien
Posts: 1.748
Dat hebben meer mensen gedaan maar jij geeft het toe
Posts: 7.177
Respect meeste zullen dat niet zo snel toegeven omdat ze hem niet mogen of omdat ze gewoon hun standpunt willen houden en niet opeens moeten toegeven dat hij wel goed bezig is.
Posts: 323
Respect! Hij is goed bezig, inderdaad! Laat hem er lekker van genieten... misschien wordt ie ook nog wel wereldkampioen!!
............................................................
Denk echter dat dan het antwoord van ROY-NL héél dicht in de buurt komt!