Massa: "Voor de titel heb je ook geluk nodig"
- Gepubliceerd op 12 aug 2008 08:26
-
34
- Door: Rob Veenstra
Massa zegt over zijn jacht op de titel in The Independent: Om wereldkampioen te worden, moet je snel zijn, constant presteren, goed samenwerken met het team en je hebt ook een beetje geluk nodig. Als je op één van die onderdelen niet goed scoort, dan wordt het heel moeilijk om het seizoen als eerste af te sluiten.
Trending nieuws
-
Red Bull-toekomst Verstappen onzeker: "Ze voeren gesprekken"
Helmut Marko heeft iets meer laten weten over de exitclausules van Max Verstappen bij Red Bull. De toekomst van de vi...
25 jun 2026 11:22 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09 -
Viaplay-zaak gaat verder: F1-race België mogelijk op zwart
De kans is groot dat de Belgische Grand Prix volgende maand toch niet gratis te zien is in Nederland. Het lijkt erop ...
25 jun 2026 12:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.595 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (34)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Helemaal met hem eens zie vorig jaar en ook alonso en michael... dat zijn motor eraan ging en dat hij ook door fisi werd geraakt en zijn band lek ging. Toen had Alonso ook geluk.
Posts: 626
Het is al eens eerder gezegd! Ferrari is zo goed in het formuleren van de zaken die iedereen al weet! Wat moet je nou weer met zo\'n bericht? Behalve dan natuurlijk: Jermaine en Gemain die roepen (terwijl ze lichtelijk opgewonden zijn) dat Massa zo volwassen is met zulke uitspraken...
Posts: 1.748
Pff dat doet hij altijd al en nu vraag je om onze reactie Paul dat moet je niet doen.
Posts: 5.746
hahahaha
Posts: 1.748
Trouwens Paul dat zeg ik toch niet of wel. Het is gewoon normaal wat hij zegt dat weet iedereen dus zo volwassen vind ik dit niet
Posts: 54
Beste Felippe,
Om de titel te winnen heb een je geluk nodig, maar vooral talent. Bij jou ontbreekt het aan beide.
Posts: 177
open je ogen toch, talent heeft hij met hope!
Posts: 1.748
100% mee eens
Posts: 626
Germain, zat al te twijfelen om jou erbij te zetten. Tegenwoordig is het vooral Jermaine die zo doorslaat...
Posts: 1.748
Je bent zeker een Alonso fan of niet.
Posts: 335
Ik krijg van Paul altijd de indruk dat hij vooral fan is van de sport, en mooie acties op de baan waardeert. Als ik gelijk heb is hij dus fan van goede coureurs.
Posts: 626
Wie?<br />
<br />
@iedereen, ik vind dat altijd zulke suggestieve vragen!!<br />
Je bent zeker Alonso fan?<br />
Je bent zeker McLaren fan?<br />
Je bent zeker Ferrari fan?<br />
<br />
Who cares! Kom gewoon met inhoudelijk zaken daar hebben we allemaal meer aan...
Posts: 7.177
omdat als je ergens fan van bent je je mening aanpast dan als je er geen fan van bent.
Daarom denk ik
Posts: 5.746
Sorry, ik kan het niet laten.. maar:
Je bent zeker geen Jermaine/Germain fan?
;-)
Posts: 1
In de regen iets minder spinnen
Posts: 626
@dude, thanks. Niks toe te voegen!
@Kubica, terecht van je!
@Jermaine, dat is juist dus het probleem. Dan ga je zotte acties goed vinden en gave acties slecht omdat het niet je favorietje is... uiteindelijk gaat het om mooie actie op de baan en doet het er niet echt toe wie dat doet!
Posts: 2.567
@Aan Iedereen
het gaat niet over Jermaine, Germanin(broeder missichien?) Pau of Kubica...
A.U.B reageren van bovenstande Artikel :Massa:Voor de titel heb je ook geluk nodig\"\"
Conclusie: Massa gaat niet de titel pakken!!!
Posts: 141
Gekijk heb je!!
Posts: 335
Voorlopig denk ik dat je iets te snel deze conclusie trekt. Er is nog niemand in het kampioenschap met overdreven meer geluk dan de rest, oftewel, de komende races zullen waarschijnlijk bepalend zijn. Ik weet dat het een beetje off topic is, maar ik hoop dat Raikkonen kampioen wordt, dan gaat ie met pensioen en kan ik eindelijk weer mezelf keren tegen de rode brigade. Een zondebok is altijd fijn om te hebben. ;-)
Posts: 1.748
ik ken hem niet eens Rafael. En als Kimi de titel kan pakken in 2007 kan Massa het zeker ook wel. Kimi had geluk en reed constant. Massa rijd nu constanter alleen hij moet nog geluk krijgen
Posts: 626
@Rafael zoals ik al aangaf, op zo\'n artikel kan je niet echt reageren. Ferrari (in dit geval, massa) zegt weer iets zo voor de hand liggends dat je daar verder niks mee kan.... behalve dus als je zo enorm Massa idolaat bent als de heren naar wie ook jij verwijst!
Posts: 7.177
Dat had ik al gepost hier alleen staat het er nog steeds niet... maar daarbij zeg ik dat het niet over mij of Germain het gaat gewoon over wat massa zeg.
Daarnaast Rafeal eerst zien dan geloven;)
Posts: 40
Speelkwartier voorbij?
Ik denk dat hij op basis van zijn kunnen best kampioen kan worden, al mist ie wat mij betreft wat uitstraling. Zelfs zijn bevroren teammakker straalt meer uit.
Posts: 1.966
Jullie hebben allemaal wel een punt, meen ik serieus, zowel Paul, Kubica, G (& J)ermain(e) als ieder ander...Verder denk ik dat je Massa niet zomaar af kunt schrijven, en zelfs Kubica / Heidfeld nog niet die nu 5/6e staan geloof ik, de kleine verschillen maakt het zo spannend, dat voorspellingen bij voorbaat onzinnig zijn!Massa moet ook begrijpen, dat je geluk ook voor een deel (mentaal) moet kunnen afdwingen en of hij daar nu zo goed in is, weet ik niet. Heb het idee dat ie snel te opgefokt is...
Posts: 932
Mensen, geloof me niet Massa maar Piquet wordt de eerst volgende braziliaanse werledkampioen.
Posts: 1.748
Kan dat is jouw mening.
En ik denk dat de eerstvolgende kampioen Lewis heet
Posts: 335
Om te beginnen, lees wat hij hier schrijft. Het gaat om de volgende BRAZILIAANSE wereldkampioen.
Daarnaast, is het niet zijn mening, het is een voorspelling. Een mening over een volgende kampioen kan gaan over de bijvoorbeeld de terechtheid van een titel.
Over Lewis zou je zomaar gelijk kunnen hebben. Ik denk zelf dat het weer lang spannend zal blijven en dat hij en Kimi het uit gaan vechten en dat een beetje geluk zomaar de doorslag kan zijn ;-).
Posts: 7.177
Nou ik denk dat die \"voorspelling\" ook een deel mening is. Dit omdat hij waarschijnlijk nelson goed vind of massa niet mag.
Want tot nu toe is hij nog niet super dus kan het niet echt een goeie voorspelling zijn, en lijkt het meer een mening.
Posts: 626
Mening of voorspelling, wat maakt het uit. Het gokken naar de uitslag heeft zo geen zin...<br />
Doen ze bij het commentaar ook altijd: zo Tom, wie denk jij dat wint? Dan geeft hij z\'n top 3, nou joepie! Wat heb ik daar nu aan?<br />
<br />
We zien de uitslag na de race/kampioenschap wel.... nooit zitten ze goed en als die uitzondering er is dan wat? Moeten we hem voortaan dan maar op z\'n voorspelling geloven en de race niet meer kijken?<br />
<br />
Man, zoals jullie zullen begrijpen, ik heb niks met voorspellingen... we zien wel!
Posts: 7.177
Mee eens. Het is gewoon afwachten want voorspellingen klopen gewoon niet;)
Posts: 626
Jermaine, had jij gisteren ergens niet dat jouw stukje niet geplaatst werd? Was waarschijnlijk niet zo\'n aardig stukje! In mijn vorige stukje had ik me ook erg negatief(shame on me) uitgelaten over Tom, want ik bedoel daar natuurlijk Tom Coronel mee en daar heb ik niet zo\'n hoge pet van op. En ik lees het nu niet terug in mijn tekst....
Opzich wel terecht, want het was niet netjes....
Of ik heb de zin, met mijn zelfreinigings onbewustzijn, weggehaald!
Posts: 5.746
zelfs aardige stukjes halen het soms niet :(
Posts: 5.746
Paul en Jermaine, ik heb ook tot 2x toe geprobeerd om (zelfs vrij netjes) te reageren op een (beschuldigende en bovendien onjuiste) reactie van Germain van gisteren. Die zijn ook niet door de censuur gekomen... Wordt de vrijheid van meningsuiting zo ingeperkt in Nederland? Vertel het me want dan kom ik zeker niet meer terug, hahaha
Posts: 626
hmmm typisch, ook geen aardige stukjes...
Hoewel ze dit dan wel weer doorlaten... dus ze proberen het niet te verbloemen!