Italiaanse pers prijst Massa, kritiek op Raikkonen
- Gepubliceerd op 05 aug 2008 11:29
-
30
- Door: Rob Veenstra
La Gazetto dello Sport bericht over de race van Massa: Wat kan Ferrari nog meer van een coureur verlangen? Tuttosport gaat in op de situatie van regerend wereldkampioen Raikkonen. Kimi is op dit moment geen schim van de coureur die hij was. Deze Raikkonen is niet de coureur die Ferrari nodig heeft. Hij moet bij zichzelf te rade gaan om te kijken of hij nog wel de wens om te racen heeft.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Niet om het een of ander maar ben het wel een beetje met ze eens. Kimi lijkt er minder zin in te hebben dan eerst... Kan natuurlijk fout hebben ik bedoel ken hem niet enz dus ja. Maar het lijkt er wel een beetje op...
Ik wil wel zijn plaats in nemen hahaha lol:P
Posts: 323
Eigenlijk zinloos om hier op te reageren, maar toch...
Ik acht Kimi toch écht stukken beter dan Massa!
Helaas heeft Massa mij nooit kunnen bekoren, ook al doet hij het momenteel goed. Het is bij Massa altijd nét niet! (de laatste race had hij pech en zo zullen er misschien nog wel een paar voorbeelden genoemd worden. Uitzondering bevestigd echter de regel, nietwaar?)
Een goede 2e rijder is het, maar daar blijft het ook bij! Dat Kimi er minder zin in zou, slaat helemaal nergens op. Hij heeft aangegeven \'de kermis rondom de F1\' te kunnen missen als kiespijn, maar over racen in de F1 heb ik hem nooit ergens ook maar iets negatiefs over horen uitlaten!
Posts: 7.177
Op het massa gedeelte ga ik niet eens reageren...
Maar nee hij heeft nooit wat gezegd ofzo maar het komt gewoon een beetje over. Ik zeg ook niet dat het zo is alleen het lijkt gewoon een beetje zo.... Kan niet precies uitleggen hoe of wat het is gewoon een beetje het gevoel...
Posts: 2.567
Daroom heb ik hekel aan de Italiaanse!!
Posts: 19
Ik heb dat gevoel al het hele seizoen bij Raikkonen, ik ben een groot fan. Maar ik vind het dit seizoen maar matig, wat hij laat zien. In de kwalificatie wordt hij compleet zoek gereden. En als er iets niet goed gaat dan ligt het aan de auto. In Hongarije ook ronde na ronde zit hij achter Alonso, hij heeft geen serieuze poging gedaan om in te halen. En achteraf komt het commentaar: Je kan op dit circuit niet inhalen. Ik heb genoeg mensen elkaar zien inhalen, behalve Kimi. Daarbij komt dat hij alleen maar aan het rekenen is in het kampioenschap. Als je wereldkampioen wil worden dan zul je ook risico´s moeten nemen. En dat doet hij niet,kijk naar Massa en Hamilton die hebben er alles voor over om te winnen. Raikkonen vind een 2e of 3e plaats ook prima. Niemand had afgelopen weekend verwacht dat Massa zou kunnen knokken met Mclaren, gezien de vorige 2 Gp´s. En hij reed echt een briljante wedstrijd. Ik hoop dat de volgende Gp de echte Kimi opstaat.
Posts: 985
Noem de inhaalacties eens \'allemaal\' op dan?
Posts: 985
Volgens mij was het heilige vuur duidelijk aanwezig, nadat hij van Alonso verlost was.
Ik denk alleen dat hij er goed aan gedaan heeft dat heilige vuur niet te gebruiken om Alonso persé in te willen halen. Grote kans dat zoiets in huilen was uitgelopen op zo\'n circuit.
Posts: 5.746
Ech, Kimi was gewoon nog niet wakker, hij verslaapt zich wel meer....
Posts: 135
Volgens mij heeft Kimi wel steeds tegen het einde van de afgelopen laatste races wel de snelste rondetijd genoteerd, dus echt rustig aan lijkt hij me niet doen.
Moet wel toegeven dat hij niet echt gemotiveerd overkomt, maar dat zie je toch slecht af aan de \"iceman\".
Persoonlijk vind ik hem beter dan Massa, ook al mogen de kranten anders schrijven.
Posts: 5.746
Ben het met je eens, Kimi heeft vooral last van z\'n ongeinteresseerde en niet vechtlustige uitstraling als hij voor de camera staat.
Posts: 1.016
Massa is sneller over een qualificatierondje, Raikkonen vindt ik als racer iets beter.
Kimi is zeker niet iemand die tijdens de race makkelijk opgeeft.
De statistieken geven dat ook aan. Massa heeft dit seizoen al meermaals op Pole gestaan. Kimi heeft de afgelopen 8 races 7 maal een snelste ronde neergezet.
Kijk je naar snelste ronden en naar de snelheid van met name Massa in Q2, dan is McLaren helemaal niet zo dominant als de internationale pers wil doen geloven.
Posts: 201
In het begin van het seizoen was Raikonen de man en Massa kreeg de kritiek. Nu is het andersom. Tis ook nooit goed bij de Italiaanse pers. Volgende keer is het weer andersom....pffff.
Posts: 1.966
Mmmm...hij heeft toch drie plaatsen gewonnen en zich wederom verder naar boven genesteld in de wk stand...Misschien heeft hij wel geen vuur, maar wel verstand en heeft hem dat nu net gered de laatste gp, want de anderen die wel \"vurig\" waren, verspeelden hun banden of hun motor...(off topic;)Overigens wel een machtige inhaalactie van Massa bij de start.....En neej, Jermaine of Germain, ik wil niet zeggen dat het perse de schuld van Massa is, dat zijn motor het begaf...(ik zal de reactie voor zijn :) /off topic).
Posts: 7.177
Zou kunnen maar het lijkt me erg sterk zijn wel eens vaker sterke starts geweest en het is eigenlijk hetzelfde als iemand achter iemand rijd en dan diegen probeert uit te remmen alleen is het vanaf stilstand...
Ik weet niks zeker maar het lijkt me heel sterk dat een motor uitvalt doordat
Posts: 985
Inhalen vanuit de start en inhalen vanuit de laatste bocht is totaal iets anders Jermaine.
Als je achter iemand zit in de laatste bocht van de Hungaroring heb je krijg je echt megaveel onderstuur (Er was een mooi beeld gezien vanaf Glock toen Kimi kwam aanstormen). Probeer er dan nog maar eens bij te blijven en ook nog in te halen.
Inhalen vanaf de start gaat vooral om reactiesnelheid en tractie. Je hebt op dat moment totaal geen last van missende downforce.
Posts: 7.177
Dat weet ik zelf ook wel.
Ik heb het hier gewoon over dat zoiets haast niet de rede kan zijn dat d emotor kapot ging. Verder niet meegerekent over downforce enz
Posts: 985
Owww, dat eerste stukje had met het tweede te maken? Lekker duidelijk.
Posts: 7.177
Het was een reactie op iemand anders lees die erbij en dan is het duidelijk zat
Posts: 985
Ik kan geen enkele connectie leggen.
Je hebt het over de start en dan over dat de start hetzelfde is als inhalen als ze het rechte stuk op komen rijden.
Posts: 626
Holy cow! Denk je dat NathieF1 berichtje goed heeft ingedekt krijg je alsnog Jermaine over je heen....
Posts: 7.177
he 8-) Ik zeg alleen wat ik hier bedoelde.... Ik zeg helemaal niks aanvallend.... 8-)
Soms wordt het wel overdreven ik weet dat ik wel eens een discussie aanga hier (nouja vaak)
Maar dit was echt nu niet het geval.
Posts: 1.966
Yo Jermaine...lol!ik vond dat Massa een sterke race reed, zo niet de meest overtuigende van zijn carriere tot nu toe...Dus ik probeer alleen een punt te maken om mijn mening over het stukje te bekrachtigen...Tis maar hoe je er tegenaan kijkt.Dat Massa zijn motor het begaf KAN aan overdrive liggen maar is waarschijnlijk gewoon pech...!
Posts: 7.177
Maar daar ben ik het ook met je eens het akn idd zo zijn alleen lijkt me niet door de start (als het overdrive is denk ik eerder dat het is om hamilton voor te blijven in de race)
Maarja dat zullen we misschien nooit weten...
Posts: 5.746
Nog een keer dan: wat je nu schrijft was precies wat ik als reactie schreef op een commentaar op Germain. Toen vond jij het (belachelijk genoeg) nodig mij terecht te wijzen. Nu schrijf je precies maar dan ook precies hetzelfde.
Posts: 7.177
Ja maar ik dacht dat je het heel anders bedoelde, had ik daar ook nog geplaatst.
Posts: 1.748
Allemaal kappen nou kort samengevat Massa had misschien teveel van zijn moter gevraagd nu blij?.
Of was het toch pech. Ik denk beide en vooral het laatste kijk als je wil indekken doe je het zo
Posts: 7.177
Nou ze hadden het allemaal fout met de \"teveel van de motor vragen\"
maar dat merk je wel vaker dan zie je uiteindelijk wat het is geworden en hadden veel niet gelijk. Sommige zeggen het een beetje omdat ze denken dat massa hamilton niet bij kon houden.
Nouja in iedergeval Massa heeft niet teveel gepushed!
Posts: 985
En waar staat dat? Er staat dat de zuiger kapot is, er wordt nergens iets gezegd over wel of niet teveel pushen.
Ze zullen ook nooit zeggen dat een coureur te veel pusht, want dat zegt iets over de kwaliteit van de motor.
We zullen dus nooit weten wat nu waar is.
Feit blijft dat als je constant vol erin gaat je meer van de motor vraagt dan wanneer je het rustiger aan kunt doen. (overigens zonder dit laatste stukje aan Massa te koppelen)
Posts: 7.177
dat staat niet in een artikel maar gewoon bij reacties. Dat hij teveel vroeg van zijn motor enz. Dat de start zijn motor zou hebben gekost enz enz enz
Posts: 985
Dat maak jij er weer van. Iedereen probeert een oorzaak te vinden bij het gevolg. Er is hier helemaal niemand die weet en zegt hoe het echt zit. Enkel mogelijke oorzaken.
En al helemaal niet over de start, dat heb ik nergens in de reacties terug kunnen lezen. Dus als je het me kan tonen? graag!
Maar dat is jou al in meer reacties duidelijk proberen maken, maar je wilt het niet begrijpen, omdat je denkt dat iedereen Massa maar constant loopt af te zeiken. Je bent een beetje doorgeschoten en zoals ook al door meerdere aangegeven, begint lachwekkend te worden.