Raikkonen: "McLaren is nu sneller"

  • Gepubliceerd op 20 jul 2008 19:14
  • 21
  • Door: Dennis Roke
Kimi Raikkonen kan na de Grand Prix van Duitsland maar een conclusie trekken: McLaren is Ferrari voorbijgestreefd. De Italianen kenden een dramatisch weekeinde en met name Raikkonen kon de Ferrari niet naar zijn hand zetten.

Raikkonen: "Het was inderdaad niet waar we op gehoopt hadden. Tegen het einde van de race werd het beter, maar nog altijd niet goed genoeg. Ik weet niet of het aan de set-up lag, maar de bestuurbaarheid van de auto was verschrikkelijk en dat werd pas laat in de race beter. We hebben helaas wat punten verloren, maar dat hoort bij het racen. We moeten vooruit blijven kijken."

De regerend wereldkampioen leek alleen in de slotfase wat beter in zijn vel te zitten, dankzij gewaagde inhaalmanouvres op Rosberg, Alonso, Vettel, Trulli en Kubica. Het kan de Fin echter niet veel vrolijker stemmen. "Dat was leuk, maar zonder die acties was ik op een nog veel slechtere positie geëindigd. Het was dus meer schadebeperking dan reden voor een feestje. Ik heb wat punten verloren op Hamilton en Massa, maar er zijn nog genoeg races te rijden. Zolang we een oplossing vinden voor onze problemen, moet het goed komen. Maar het maakt het natuurlijk niet makkelijker."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Dat wist jij al wel!!(MacLaren is sneller)

    • + 0
    • 21 jul 2008 - 00:37
  • Zou best wel eens kunnen. DUS!!! ferrari aan de slag met jullie wagen!

    • + 0
    • 21 jul 2008 - 07:50
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Ik denk ook dat McLaren zoals Ferrari het eerste deel domineerde nu het 2de deel heeft gedomineerd, en Hongarije gaat ook wel voor hun zijn. Dus in het rijderskampioenschap loopt Hamilton wel nog wat uit. Het constructeurs is al bijna beslist, want Kovalainen kan niet mee, en de BMW\'s hun wagen is niet snel genoeg.

    • + 0
    • 21 jul 2008 - 08:22
  • renzo

    Posts: 932

    Niet alleen is Mclaren sneller ook zijn eigen teamgenoot is sneller. Wil Kimi nog de WK pakken zal hij eerst maar eens Massa moeten verslaan.

    • + 0
    • 21 jul 2008 - 09:09
    • BV

      Posts: 135

      Was ook 1 race, Massa verslaan doet Kimi wel in gelijkwaardige auto\'s , daar ben ik van overtuigd.

      • + 0
      • 21 jul 2008 - 10:21
      • Ze hadden de zelfde wagen hoor... meer gelijwaardig kan het niet worden. Alleen werken ze aan een setup en massa had dat gewoon beter voor elkaar. Een race alleen geeft je niet de winst massa had het gewoon beter voor elkaar.

        • + 0
        • 21 jul 2008 - 11:00
        • Kubica

          Posts: 5.746

          Ja, ze zijn rood en er staat Ferrari op. Er speelt echt wel meer mee dan alleen een setup. Een motor kan momenteel beter zijn dan de andere, een set banden of zelfs meerdere stets kunnen net beter zijn. Die dingen samen, bepalen, samen met setup en de kwaliteiten van de coureur het resultaat in de race.

          • + 0
          • 21 jul 2008 - 12:57
          • Klopt. Maar dat is min of meer een uitgebreide versie van wat ik zei. Alleen ik vernoemde de motor dan niet. Maar idd alles komt erbij kijken niet alleen het rijden en dat leek diegene even vergeten te zijn....

            • + 0
            • 21 jul 2008 - 13:54
  • renzo

    Posts: 932

    Feit blijft dat Massa voor Kimi staat, Massa is momenteel sneller dan Kimi, simpel.

    • + 0
    • 21 jul 2008 - 16:19
    • Een feit is wel dat Massa voor Kimi staat maar dat Massa sneller is dan Kimi omdat hij voor Kimi staat is onzin.

      • + 0
      • 21 jul 2008 - 22:13
      • Ok laten we het zo zeggen massa staat voor. Kimi kwam niet aan massa\'s tijden bij training en qual. Kimi ging dit weekend niet snel. Daarnaast was massa de enige die Hamilton met snelste lap een beetje bij kon houden. Dus dit weekend was massa duidelijk sneller

        • + 0
        • 22 jul 2008 - 12:44
        • Je conclusie kan wel kloppen, maar je feiten niet. Kimi had een snellere ronde dan Massa.

          • + 0
          • 22 jul 2008 - 13:23
  • Benz

    Posts: 368

    En ja hoor, weer gaat het over Massa! Onderwerp van het bericht is: Raikkonen: \"Mclaren is nu sneller\" Raikkonen dus! en hier moet gelijk weer over Massa gaan, volgen mij worden sommige van jullie geil van deze man of het typen van zijn naam alleen al!

    • + 0
    • 22 jul 2008 - 19:05
    • Jep is bij alles zo geen idee waarom. Ik geef alleen commentaar op iemand als ik het niet eens ben en dan gaat het meestal over massa hier haha...

      • + 0
      • 23 jul 2008 - 06:30
      • johan

        Posts: 985

        Jij begint er weer over als eerste. Lees maar terug. (dus niet kijken wie het eerst de naam noemt)

        • + 0
        • 23 jul 2008 - 09:48
        • Renzo begint over massa daar geef ik commantaar op graag lezen

          • + 0
          • 23 jul 2008 - 11:31
  • johan

    Posts: 985

    Renzo heeft het over Kimi en degene die hij als eerste moet verslaan. Zo ook BV.

    Jij gaat vervolgens er weer hele andere dingen bij halen als setup in hockenheim, terwijl het over algemene dingen ging: je teamgenoot verslaan.

    • + 0
    • 23 jul 2008 - 12:22
    • Kubica

      Posts: 5.746

      Jermaine kan er nu eenmaal niet tegen als het er zelfs maar op lijkt dat er iets negatiefs over Massa wordt geschreven. Dan staan z\'n haren recht overeind. Laten we z\'n pro-Massa commentaar maar negeren. Dat welles nietes spelletje wordt een beetje saai hier.

      • + 0
      • 23 jul 2008 - 13:06
      • Ik vind het niet erg als er wat negatief wordt geschreven over massa. Maar er is een verchil tussen echt geowon wachten op dat massa iets fout doet en dan gelijk er helemaal fel op reageren dan gewoon reageren op 1 race en niet op alles races. Meeste reageren ja kijk massa toen en toen en toen.

        Geloof mij ik vind het ook niet leuik die telkens welles nietes spelletjes. De een vind dat hij gelijk heeft en ik vind dat ikd an weer gelijk heb enz. Of dat ik gewoon even mijn mening wil neerzetten.

        • + 0
        • 23 jul 2008 - 15:26
    • ja en wie kwam daarna verder over massa? BV

      • + 0
      • 23 jul 2008 - 15:24
      • johan

        Posts: 985

        Zeg ik toch, maar die heeft het over hetzelfde als Renzo.

        En het is natuurlijk gewoon ook leuk om jou een beetje te stangen, je hapt zo lekker :D kan je wel hebben toch? Het siert je iig dat je zo volhoudt. Ik heb dat altijd met Verstappen.

        • + 0
        • 23 jul 2008 - 19:31

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar