Raikkonen: "McLaren is nu sneller"
- Gepubliceerd op 20 jul 2008 19:14
-
21
- Door: Dennis Roke
Raikkonen: "Het was inderdaad niet waar we op gehoopt hadden. Tegen het einde van de race werd het beter, maar nog altijd niet goed genoeg. Ik weet niet of het aan de set-up lag, maar de bestuurbaarheid van de auto was verschrikkelijk en dat werd pas laat in de race beter. We hebben helaas wat punten verloren, maar dat hoort bij het racen. We moeten vooruit blijven kijken."
De regerend wereldkampioen leek alleen in de slotfase wat beter in zijn vel te zitten, dankzij gewaagde inhaalmanouvres op Rosberg, Alonso, Vettel, Trulli en Kubica. Het kan de Fin echter niet veel vrolijker stemmen. "Dat was leuk, maar zonder die acties was ik op een nog veel slechtere positie geëindigd. Het was dus meer schadebeperking dan reden voor een feestje. Ik heb wat punten verloren op Hamilton en Massa, maar er zijn nog genoeg races te rijden. Zolang we een oplossing vinden voor onze problemen, moet het goed komen. Maar het maakt het natuurlijk niet makkelijker."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 141
Dat wist jij al wel!!(MacLaren is sneller)
Posts: 7.177
Zou best wel eens kunnen. DUS!!! ferrari aan de slag met jullie wagen!
Posts: 2.250
Ik denk ook dat McLaren zoals Ferrari het eerste deel domineerde nu het 2de deel heeft gedomineerd, en Hongarije gaat ook wel voor hun zijn. Dus in het rijderskampioenschap loopt Hamilton wel nog wat uit. Het constructeurs is al bijna beslist, want Kovalainen kan niet mee, en de BMW\'s hun wagen is niet snel genoeg.
Posts: 932
Niet alleen is Mclaren sneller ook zijn eigen teamgenoot is sneller. Wil Kimi nog de WK pakken zal hij eerst maar eens Massa moeten verslaan.
Posts: 135
Was ook 1 race, Massa verslaan doet Kimi wel in gelijkwaardige auto\'s , daar ben ik van overtuigd.
Posts: 7.177
Ze hadden de zelfde wagen hoor... meer gelijwaardig kan het niet worden. Alleen werken ze aan een setup en massa had dat gewoon beter voor elkaar. Een race alleen geeft je niet de winst massa had het gewoon beter voor elkaar.
Posts: 5.746
Ja, ze zijn rood en er staat Ferrari op. Er speelt echt wel meer mee dan alleen een setup. Een motor kan momenteel beter zijn dan de andere, een set banden of zelfs meerdere stets kunnen net beter zijn. Die dingen samen, bepalen, samen met setup en de kwaliteiten van de coureur het resultaat in de race.
Posts: 7.177
Klopt. Maar dat is min of meer een uitgebreide versie van wat ik zei. Alleen ik vernoemde de motor dan niet. Maar idd alles komt erbij kijken niet alleen het rijden en dat leek diegene even vergeten te zijn....
Posts: 932
Feit blijft dat Massa voor Kimi staat, Massa is momenteel sneller dan Kimi, simpel.
Posts: 859
Een feit is wel dat Massa voor Kimi staat maar dat Massa sneller is dan Kimi omdat hij voor Kimi staat is onzin.
Posts: 7.177
Ok laten we het zo zeggen massa staat voor. Kimi kwam niet aan massa\'s tijden bij training en qual. Kimi ging dit weekend niet snel. Daarnaast was massa de enige die Hamilton met snelste lap een beetje bij kon houden. Dus dit weekend was massa duidelijk sneller
Posts: 11.414
Je conclusie kan wel kloppen, maar je feiten niet. Kimi had een snellere ronde dan Massa.
Posts: 368
En ja hoor, weer gaat het over Massa! Onderwerp van het bericht is: Raikkonen: \"Mclaren is nu sneller\" Raikkonen dus! en hier moet gelijk weer over Massa gaan, volgen mij worden sommige van jullie geil van deze man of het typen van zijn naam alleen al!
Posts: 7.177
Jep is bij alles zo geen idee waarom. Ik geef alleen commentaar op iemand als ik het niet eens ben en dan gaat het meestal over massa hier haha...
Posts: 985
Jij begint er weer over als eerste. Lees maar terug. (dus niet kijken wie het eerst de naam noemt)
Posts: 7.177
Renzo begint over massa daar geef ik commantaar op graag lezen
Posts: 985
Renzo heeft het over Kimi en degene die hij als eerste moet verslaan. Zo ook BV.
Jij gaat vervolgens er weer hele andere dingen bij halen als setup in hockenheim, terwijl het over algemene dingen ging: je teamgenoot verslaan.
Posts: 5.746
Jermaine kan er nu eenmaal niet tegen als het er zelfs maar op lijkt dat er iets negatiefs over Massa wordt geschreven. Dan staan z\'n haren recht overeind. Laten we z\'n pro-Massa commentaar maar negeren. Dat welles nietes spelletje wordt een beetje saai hier.
Posts: 7.177
Ik vind het niet erg als er wat negatief wordt geschreven over massa. Maar er is een verchil tussen echt geowon wachten op dat massa iets fout doet en dan gelijk er helemaal fel op reageren dan gewoon reageren op 1 race en niet op alles races. Meeste reageren ja kijk massa toen en toen en toen.
Geloof mij ik vind het ook niet leuik die telkens welles nietes spelletjes. De een vind dat hij gelijk heeft en ik vind dat ikd an weer gelijk heb enz. Of dat ik gewoon even mijn mening wil neerzetten.
Posts: 7.177
ja en wie kwam daarna verder over massa? BV
Posts: 985
Zeg ik toch, maar die heeft het over hetzelfde als Renzo.
En het is natuurlijk gewoon ook leuk om jou een beetje te stangen, je hapt zo lekker :D kan je wel hebben toch? Het siert je iig dat je zo volhoudt. Ik heb dat altijd met Verstappen.