Massa: "We moeten minder fouten maken"
- Gepubliceerd op 17 jul 2008 10:45
-
19
- Door: Rob Veenstra
Massa: Na de race op Silverstone heeft het team in Maranello gewerkt aan veel verschillende aspecten, om bijvoorbeeld de procedures tijdens een raceweekend te verbeteren. De details kan ik niet geven, dat is vertrouwelijke informatie. Maar we weten dat we handelend op moeten treden om te voorkomen dat we bepaalde fouten nogmaals maken. Zo foutloos mogelijk rijden is vanaf nu tot en met Brazilië de primaire doelstelling.
Teambaas Stefano Domenicali is het volledig met zijn coureur eens. Het team, de coureurs en de auto hebben bewezen op elk circuit onder elke omstandigheid competitief te kunnen zijn. We hebben onszelf alleen niet altijd in de positie bevonden om daarvan te profiteren. We hebben de redenen daarvoor geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen dat we nog meer aandacht aan elk detail moeten geven. De manieren waarop we dat kunnen doen zijn bestudeerd in Maranello.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.663 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 626
Joh!
Posts: 7.177
Helemaal eens. En nee mensen het is niet alleen massa bij silverstone....
Maar ben het met hun commentaar eens.
Posts: 985
grappig dat je meteen in de verdediging schiet, voordat iemand iets gezegd heeft.
Posts: 7.177
ja omdat de emeste dan commentaar op hem zullen geven wat nu gelukkig mee valt en zo heb ik gelijk mijn mening neer gezet
Posts: 985
Het enige waar je je mening zo over geeft is over andere mensen en niet over dit stukje.
En na zo\'n race is het niet meer dan logisch dan mensen reageren op Massa. Ongeacht wat daarvoor gebeurde.
Posts: 7.177
Nee mensen mogen hun mening geven maar uiteindelijk komt het erop bij de meeste hier dat alles aan massa lag en niet aan het team dat is een feit kijk maar eens naar artikelen over massa.
Ze mogen erop reageren idd Maar de meeste wachten gewoon echt op een fout van hem en springen dan gelijk op hem. Elk kleine foutje dat hij maakt wordt afgekapt. En dat slaat nergens op
Posts: 40
Fijn dat jij je als beschermheilige van Massa opwerpt.
Ik denk dat Massa zelf in staat moet zijn om zijn criticasters te overtuigen van zijn kunnen, heeft ie jou niet bij nodig.
Laat hem zijn kunsten maar op de baan vertonen...wordt ie goed voor betaald.
Posts: 859
Nee, ook op andere circuits.
Posts: 1.748
Juist Massa zo wil ik het zien er gewoon iets van zeggen
Posts: 1.748
Ik hoop echt dat Ferrari een keer schitterd met Massa en Raikkonen in de regen want het is zeker mogelijk. Dat is bijna alles in de regen.
Posts: 135
Massa: We moeten minder fouten maken
Vooral hijzelf inderdaad.
@P Smulders + kombatunit:
:-)
Posts: 7.177
Sorry hijzelf heeft niet meer echt meer fouten gemaakt dan kimi. Kijk kimi op monaco en op melbourne... vooral melbourne. daar waar hij gewoon amateur fouten maakt.
Monaco... ja...
Massa heeft de 2e race verpest (1e race kan hij niks aan doen auto viel uit waar iedereen hem op afrekent wat echt vaag is) 3e race komt hij gelijk terug en vecht zich naar de top en staat daardoor ook gelijk met kimi en hamilton. Dus jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar vergeet niet als massa veel fouten maakt hoe komt het dan dat hij gelijk staat met de andere?
Posts: 859
Ik vind het prima dat je Massa fan bent, maakt mij niet uit.
Nou ik wil je wel uitleggen waarom Massa gelijk staat.
In Canada was Hamilton even charmant en dacht \'hey, ik neem Kimi wel mee.\'
Frankrijk had hij geluk dat Kimi problemen met zijn uitlaat had.
En omdat Kimi wereldkampioen is vind ik persoonlijk dat Ferrari daar de conclusie uit moet trekken en Kimi de status van 1ste rijder geven.
Posts: 7.177
Daar is hij 2 punten verloren. maar had 1 punt gekregen bij melbourne die massa niet had.
Daarnaast dat hamilton geval heeft hij ook gedaan bij sutil. Daarnaast mocht ik niet zeggen als massa geraakt werd problemen had en weet ik veel allemaal. Want ja \"dat is racen krijg ik dan te horen\" Dan is dit hetzelfde
dat is racen zulke dingeb gebeuren
Posts: 985
Jermaine ik zal je even helpen rekenen. Raikkonen kreeg 2 punten minder en Massa 2 punten meer, das een verschil van 4 dus.
In Canada (uitgaande van het slechtste geval, kimi 3de) mist Kimi 6 punten en Massa krijgt er 2 extra (uitval Lewis en Kimi). Das een verschil van 8, dat is dus al 12 punten die Raikkonen niet heeft gehaald.
En als je het voorval in Canada vergelijkt met dat van Monaco, heb je totaal geen kaas gegeten van f1, maar dat terzijde.
In Australie, Maleisie en Silverstone, heeft Massa zelf alle eventuele punten door het putje gegooid.
Is dat onderhand genoeg uitleg waarom Massa gelijk staat??
Posts: 7.177
Waar kreeg kimi 2 punten minder en andere meer?
En dat van canada. Ja misschien had kimi die punetn gekregen maar dat is dan ooke en misschien want hij had daar net zo goed kunnen uitvallen. Hij had een fout kunnen maken pech kunnen hebben met zijn wagen. Zonder dat hamilton hem had geraakt. Ook in melbourne had massa 1 fout gemaakt je weet niet hoe het verder had kunnen lopen. Hij had daar ook eghwoon 3e kunnen komen. Dus die heeft hij neit verpest hij lag eruit omdat zijn wagen kapot ging. EN maakte daar maar 1 fout bij het begin.
In maleisie ja dat deed hij zelf was dom en jammer voor mij maar shit happens. Silverstone ook maar daarbij is ferrari niet sterk in \"als het niet loopt zoals gepland\"
Massa is daar vaak van de baan gegaan en had een slechte race klaar is gewoon zo. Maar je berekening klopt niet helemaal want je weet niet hoe het zou gaan lopen. Er kan altijd van alles gebeuren.
Hierbij in canada moest massa 2x achterelkaar erin omdat ze bij ferrari niet hadden getankt bij hem. Dus daar mist massa heel vel punten door omdat hij helemaal naar achteren moet
Dus als je die er dan ookw eer \"bij\" rekent is het ookw eer heel anders.
Je kan aan alle kanten gaan rekenen hoe het had kunnen lopen maar veranderd niks aan het feit dat hij nu gewoon gelijk staat met hamilton en kimi.
Posts: 985
Laatste kans/poging. Rekenen voor Dummy\'s les 2:
Kimi zonder probleem in Frankrijk = 10 punten en Massa 8
Kimi met probleem in Frankrijk = 8 punten en Massa 10
Dus als je dan die 2 punten extra aan Kimi geeft, moet je ze van Massa afhalen. Dan zou Kimi op 50 komen en Massa op 46.
50 - 46 = 4. Snappie?
De berekening klopt prima, aan de hand van wat er tot nu toe is gebeurd.
En als we allemaal moeten gaan opnoemen wat er zou kunnen gebeuren of wat er niet was gebeurt als... Massa had in Australie ook op een later moment tegen de vangrail kunnen rijden. Kimi had in Monaco een drivetrough door een teamfout, had hij nooit achter Sutil gezeten. Kimi weet wel punten te scoren in Silverstone, waarom Massa niet?
Dus als je objectief (dus niet met een roze brilletje) kijkt hoe de punten zijn verspeeld door beiden en je legt het op een weegschaal, dan zakt die voor Massa door naar eigen fouten en bij Kimi door naar pech.
Ow ja, als je tegen iemand aanrijdt is idd je auto stuk. (zie australie)
Posts: 135
En ik vind het gewoon leuk om te stangen, nou goed :-)
Massa vind ik simpelweg de ondergeschikte van Kimi.
Dat weet Ferrari, Massa denk ik zelf ook, alleen nu jij nog Jermaine :-)
We zullen het dit weekend weer gaan zien, met een regenbuitje kan het wel weer spectakel worden.
Posts: 7.177
VIND IK zeg je ff voor de duidelijkheid. Dus dat is een mening. Dit staat ver van een feit vandaan.
En als ferrari dat weet waarom nemen ze dan niet gelijk kimi als eerste rijder? Want dat is nu dus niet zo. En ga niet zeggen ja is wel zo bla bla bla. En idd we zullen zien! Vergeet niet de teambazen en hoge mensne in F1 en autosport waren verbaasd over hoe massa reed toen vanaf race 3