Michael Schumacher: "Ik stopte vanwege Massa"
- Gepubliceerd op 15 jul 2008 11:28
-
26
- Door: Rob Veenstra
Schumacher vertelt in Blick: Ik ben opgehouden omdat ik niet wilde dat mijn goede vriend Felipe Massa zonder werk zou komen te zitten. Het kwam absoluut niet omdat ik bang zou zijn om het tegen Kimi Raikkonen op te nemen. Ik zou geen enkel probleem gehad hebben om met hem in één team te racen.
Schumacher reed van 1996 tot en met 2006 voor Ferrari. In dienst van de Italiaanse renstal won hij vijf wereldtitels. Nu is de Duitser parttime adviseur en testcoureur voor het team.
Trending nieuws
-
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24 -
Leclerc zwaar teleurgesteld na tweede uitvalbeurt op rij: "Moet mijzelf verbeteren"
Charles Leclerc is zwaar ontevreden na zijn tweede uitvalbeurt op rij. De Monegask viel in de slotfase van de race ui...
14 jun 2026 21:32 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58
Reacties (26)
Login om te reageren-
Hmmm....... Massa je haalt nooit een titel bij Ferrari. Zolang jij een nummer twee positie hebt, dan kan jij wel vergeten!!!!!!
- + 0
- 15 jul 2008 - 11:40
-
altijd al geweten dat die controverses op misverstanden berustten...
- + 0
- 15 jul 2008 - 11:40
-
Leuk gedaan maar als ik eerlijk ben geloof ik het niet zo..
- + 0
- 15 jul 2008 - 13:08
-
Denk dat meneer Schumacher zelf ook echt wel klaar was met de formule 1. Zo niet, slaat dit natuurlijk nergens op. Een sportman als jij zou echt niet stoppen puur en alleen om Massa. Er moeten meer redenen geweest zijn...
- + 0
- 15 jul 2008 - 13:13
-
@ Kombatunit:
Dus jij zou niet iets opgeven voor een goeie vriend of vriendin iets wat jij al jaren doet en genoeg geld hebt?
@Paul
Zou kunnen maar denk ook wel dat dit een beetje er achter zat.
@ Enzo
Ja dat weet ik ook niet hij doet het nu goed en staat met 3 personen om 1 dus er valt niks te klagen vind ik maarja...- + 0
- 15 jul 2008 - 13:31
-
dat is nou ook toevallig, ik zag vanmiddag nog een filmpje van schumacher en vroeg me zelf af, is dat misschien de reden dat hij stopte. dat massa dan als testrijder moest functioneren bij ferrari. maar dat kon ik niet geloven, zo was/is schumacher niet. maar nu toch.
ps: ik denk niet dat dit de voornaamste reden was.- + 0
- 15 jul 2008 - 13:49
-
Mmm, Schumacher als barmhartige...ik weet het niet, zal wel een combi zijn van, en willen stoppen, en geen kampioen meer kunnen worden en Massa die anders moest vertrekken ten gunste van Raikkonen.
- + 0
- 15 jul 2008 - 13:55
-
@ Jermaine:
Tuurlijk wel. Maar ik denk niet dat dit de reden is waarom hij is gestopt.- + 0
- 15 jul 2008 - 14:51
-
Ben nooit fan geweest van Schumacher, maar wat hij gepresteerd heeft als coureur daar kan ik alleen maar een hele diepe buiging voor maken. Hij maakte in het nauw gedreven rare fratsen, had dat helemaal niet nodig maarja, Schumacher was ook maar een mens, echter ik ben ervan overtuigd dat Schumi ook Raikonen had verslagen in 2007, omdat Schumacher sneller was dan Massa en Massa en Raikonen even snel zijn. Dit zal best een belangrijk argument zijn voor Schumi om te stoppen, hij was op dat moment ook al 37 en wat was de meerwaarde geweest om nog een jaartje door te gaan ? Hij had genoeg bewezen. Ik denk dat Schumacher de beste ooit was, ja ook beter dan Senna.
- + 0
- 15 jul 2008 - 15:19
-
Met andere woorden: \"massa mag mij dankbaar zijn dat hij nog bij ferrari rijdt.\" Klinkt weer eens erg arrogant.
- + 0
- 15 jul 2008 - 16:05
-
@Jermaine...Ik bedoel eigenlijk dat hij in 2007 het gevoel had dat hij het niet ging redden en dat hij er te veel voor moest laten (zijn gezin telde heel erg voor hem op dat moment) om het in verdere jaren nog te worden...Hij vond het wel goed zo denk ik!
- + 0
- 15 jul 2008 - 19:36
-
naja hoe dan ook en welke reden,f1 is niet het zelfde zonder m.s.
jammer als grote namen gaan,maja zo gaat dat,
kijk bedoel niet dat f1 niet meer cool is hoor .volg alles,maar vind wel jammer dat die weg is,net als verstappen geeft toch net iets extra\'s.- + 0
- 15 jul 2008 - 20:16
-
Ik vind nu massa en kubica wat extra geven en heidfeld ookw el.... Hun doen echt vechten voor punten en heidfeld is goed in inhalen. Massa ook zoals je kon zien in canada prachtig. Dat maakt het echt leuk vind ik. Enm kubica en massa in fuji geweldig. Heidfeld silverstone
- + 0
- 15 jul 2008 - 21:53
-
Wat eeen arrogantie van Schumacher. Als je iets welgemeend voor een andere doet, dan hang je het niet aan de grote klok. Wat verwacht hij nu? Eeuwige dankbaarheid van Massa?
- + 1
- 16 jul 2008 - 23:23
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.192 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

jjerodgers
Posts: 1
Wat eeen arrogantie van Schumacher. Als je iets welgemeend voor een andere doet, dan hang je het niet aan de grote klok. Wat verwacht hij nu? Eeuwige dankbaarheid van Massa?