Ron Dennis over Kovalainen: "Zijn tijd komt nog wel"
- Gepubliceerd op 07 jul 2008 10:11
-
6
- Door: Jules van der Leeuw
In de beginfase lag Kovalainen nog aan de leiding van de wedstrijd, vlak voor teamgenoot Lewis Hamilton. Na een paar spins viel hij echter terug tot plaats vijf achter landgenoot en wereldkampioen Raikkonen. Uiteindelijk moest hij genoegen nemen met vier WK-punten.
Mijn start was goed, zegt de Fin. Lewis zat vlak achter me in de beginfase en ging me in ronde vijf voorbij, want ik had last van onderstuur in de bochten. Er gebeurde zoveel! Wat een extreem moeilijke race. Ik spinde een paar keer, maar ik was gelukkig niet de enige. Met mijn vier punten hebben we in elk geval weer wat teruggewonnen in het constructeurkampioenschap.
Het team heeft vandaag aangegeven dat het terugvallen van Kovalainen uit de top-3 te wijten was aan de overmatige slijtage van zijn intermediates. Vooral in de langzamere bochten liep het verschil met zijn directe concurrenten behoorlijk op, terwijl juist dit zaterdag tijdens de kwalificatietraining nog een van sterke kanten was van zijn McLaren.
Trending nieuws
-
Alpine heeft medelijden met boze Russell
Alpine-kopstuk Steve Nielsen heeft medelijden met George Russell na de Grand Prix van Monaco. Alpine kreeg het vrijda...
13 jun 2026 10:09 -
Norris blij dat hij geen 'slechterik' is zoals Verstappen
Lando Norris is nog altijd trots op het feit dat hij vorig jaar wereldkampioen werd zonder een 'slechterik' t...
13 jun 2026 09:26 -
Kim Kardashian verrast met bijzonder cadeau voor Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft een opvallend cadeautje ontvangen van Kim Kardashian. De Amerikaanse realityster zorgde v...
13 jun 2026 08:48 -
Albon moet lachen om Red Bull: "Die spelen altijd politieke spelletjes"
Alexander Albon kijkt met enige verbazing naar de discussie rond de nieuwe krachtbronnen voor 2026. De Williams-coure...
13 jun 2026 10:46 -
Waarom de Le Mans-droom van Verstappen realistisch is
In Frankrijk gaat vandaag de iconische 24 uur van Le Mans van start. De race begint op precies hetzelfde moment als d...
13 jun 2026 08:11
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.623
- Podiums 135
- Grand Prix 238
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.367 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.453 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (6)
Login om te reagerenSmitju
Posts: 442
Ik ben van mening dat je elke coureur wel naast Hamilton kan zetten. Hamilton zal toch de betere blijven. Hij valt namelijk onder het rijtje Senna, Schumacher.
Jermaine
Posts: 7.177
Hij is goed maar denk dat als je kimi massa alonso of vettel ernaast zet dat hij het moeilijk krijgt/verliest/wint
BV
Posts: 135
wat is het nou ? \"krijgt\" hij alles voor elkaar, \"verliest\" hij niets? en \"wint\" hij een hoop? dan heb je het bij het rechte eind.... Zeker ten opzichte van Massa, die dit weekend maar weer eens liet zien waar die goed in is.
Zou Hamilton inderdaad wel eens in hetzelfde team willen zien als Raikönen, kijken hoe ze het dan samen doen.
Al zou die situatie niet meer voorkomen: Hamilton verlaat Mclaren nooit en Kimi zal er nooit meer naar toe willen, gok ik.
Alonso is vorig jaar al vernederd door Hamilton, daar hoeft ie weinig meer voor te doen.
Vettel daarentegen kan het Hamilton nog eens moeilijk gaan maken, maar dat zal pas gebeuren zodra hij in een Ferrari rijdt of Redbull moet ineens een inhaalslag maken tenb opzichte van de voorhoede.
Mocht Massa zo doorgaan als afgelopen weekend, dan kon het nog wel eens snel gebeurd zijn.
felix50
Posts: 5.792
Al was hamilton sneller maar hij Kovi liet hem er wel gewoon zonder moeite langs .Dat is ook geen probleem maar zeg dan niet dat je geen 1ste rijder hebt Ron Dennis.hamilton heeft terecht gewonnen maar lul toch niet zo uit je Dennis met je verhalen
rafael
Posts: 2.567
gelijk heb jij Hassel (uit sneek?)