Hamilton gelooft nog in eigen winstkansen voor Frankrijk
- Gepubliceerd op 12 jun 2008 10:01
-
9
- Door: Rob Veenstra
Hamilton: Ik heb er alle vertrouwen in dat we op Magny-Cours gewoon voor de winst kunnen gaan. Dat is mijn taak. Ik moet dat geloof in mijn eigen kunnen en dat van het team ook hebben. Ik heb het gevoel dat we in Frankrijk in de top drie kunnen eindigen. Dat is de uitdaging die voor ons ligt en die gaan we zeker niet uit de weg.
De vicekampioen van 2007 beschouwt het incident in Canada niet als dieptepunt van zijn carrière. Het zit niet eens in de buurt van mijn dieptepunten. Persoonlijk vind ik het ook geen dieptepunt. Het is gewoon iets wat je moet accepteren en dan weer achter je laten. In de race in Montreal was ik van topniveau.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in en geeft weerswaarschuwing af in Oostenrijk
De FIA heeft zoals verwacht een heat hazard afgegeven voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring wordt dit w...
25 jun 2026 09:44 -
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
Red Bull-top steunt Verstappen tijdens cruciale GP van Oostenrijk
Red Bull Racing lijkt alles uit de kast te halen om Max Verstappen aan boord te houden. Tijdens het cruciale raceweek...
25 jun 2026 10:09 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.769 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.606 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Zo komt wel evel van hamilton op F1 today zeg zo zo..
Posts: 8
Ik denk dat het inparkeren in een grindbak bij het inrijden pistraat dicht bij een echt dieptepunt komt
Posts: 1.016
Dat de McLaren snel is, is de afgelopen races gebleken. Maar hoeveel sneller is de McLaren tov de BMW en de Ferrari? Hamilton reed in Canada op de laatste benzine dampen, moest z\'n wagen dan ook flink vol laten gooien. Kubica en Raikonen waren een stuk zwaarder van start gegaan en hoefden hun wagen tijdens de pitsop alleen maar een beetje af te toppen. Vandaar ook dat hun stops een stuk korter waren.
Frankrijk wordt voor Hamilton een heel andere race. De keuzes voor Hamilton zijn: Superlicht kwalificeren en daarmee als 11e aan de race starten. Na twee rondjes zou hij best 7e of 6e kunnen liggen, maar de mannen die hij dan tegen gaat komen komt hij zomaar niet voorbij, ook niet met een veel lichtere wagen. En als hij ze dan voorbij is, mag hij de pits in voor brandstof en mag hij opnieuw beginnen.
Een andere optie is de kwali zwaar starten, hopen alsnog een 4e of 5e tijd te noteren en dus vanaf een 14e / 15e positie met een zware auto te kijken hoe ver hij kan komen.
Al met al; Eerste wordt hij onder normale omstandigheden zeker niet, podium wordt al erg lastig.
Hamilton denkt een superauto te hebben en deel uit te maken van een super team. Pas maar op Lewis, als jij en het team aan het eind van het seizoen niet kampioen zijn geworden, dan krijg je in het winterseizoen via de pers van teamleiding en een hele reeks McLaren corrifeeen te horen dat ze niet kampioen zijn geworden omdat de rijders steken hebben laten vallen...
Posts: 626
Ik wordt een beetje moe van deze jongen met zijn grootspraak. Eerst dacht ik dat hij een goede vent in een verkeerd team is, nu zie ik dat het de juiste persoon voor dit verschrikkelijke arrogant \"verliezen door externe omstandigheden, winnen door pure eigen kracht\" is.... Wat een naar mannetje zeg!
Posts: 5.792
helemaal mee eens .Hamilton lette niet op maar wist het wel in zijn voordeel te zette door Raikonnen eruit te rammen en niet Kubica.Daar was hij wel wakker genoeg voor hij ziet in kubica toch minder gevaar als in Raikonnen
Posts: 7.177
BULLSHIT!!! Hamilton heeft kimi raikonnen geraakt ja maar was hij richting kubica gegaan kwam hij tegen d emuur aan en dat kan veel harder aankomen.
Ik vind het wel een beetje zielig dat er mensen zijn die er een conclusie uitrekken die gewoon nergens opslaat
Posts: 320
Misschien weer een 4 stop zoals Michael ooit op Magny cours.
Daarmee kan hij toch pole trainen, starten vanaf p11 en dan constant licht en snel op de softs naar voren. Misschien nog een safety car erbij en wie weet wat er gebeurt. Lekker agressief rijden en dan Heikki op een degelijke 2 stop en gewoon weer een zooi punten pakken.
Posts: 79
Ik vind dat Lewis te hard van stapel loopt, vergeet niet dat Canada en Monaco juist dé 2 circuits waren, waar McLaren vorig jaar domineerde. Frankrijk wordt weer een overwinning voor Ferrari, zeker weten! Ik denk toch niet dat de McLaren zo goed is dan dat Lewis nu beweert, je moet dingen op lange termijn bekijken..een zege en een pole zegt niks..feit blijft dat Ferrari 4 van de 7 races heeft gewonne, dubbel zoveel als McLaren. En had Lewis die lompe fout niet gemaakt dan had Raikkonen in Canada ook gewonnen, zijn snelheid was indrukwekkend maar hij zat vast achter Kubica.
Posts: 2.567
Het domme fout moet je dat zo snel mogelijk achter je laten en doorgaan met racen maar ook zeker van de fout leren. Ik denk dat Lewis dat goed kan en zie hem nog steeds als een goeie kanshebber van de WK 2008. Hij heeft vertrouwen in zichzelf en in de Mclaren wagen en wat hij hier zegt vind ik dan ook zeker niet arrogant.