Bernie Ecclestone adviseert Mosley af te treden
- Gepubliceerd op 31 mei 2008 17:34
-
7
- Door: Dennis Roke
Mosley zelf is zeker van zijn zaak dat hij kan aanblijven en wacht daarvoor de stemming af van aanstaande dinsdag. Ecclestone: "Het laatste wat iedereen wil die in deze sport betrokken is, is dat Mosley wordt gedwongen af te treden. Ik wil dat ook niet. We zijn al veertig jaar vrienden. Hij verdiend het niet op die manier de sport te verlaten na alles wat hij heeft betekend voor de Formule 1."
Ecclestone vervolgt: "Ik ben de afgelopen periode onder druk gezet door mensen die investeren in de Formule 1. Ze hebben me verteld dat ze in zijn positie direct waren afgetreden. Maar Max heeft een sterke persoonlijkheid. Als hij ergens aan begint bijt hij zich erin vast. Het is beter voor hem als hij aftreedt. Het grootste probleem is dat mensen niet meer op een comfortabele manier met hem kunnen praten na alles wat er gebeurd is. Hij heeft absoluut goed werk gedaan voor de Formule 1. Ik zou graag willen dat hij herinnerd wordt vanwege zijn goede werk en niet vanwege dit schandaal. Het is in ieders belang dat hij zelf de beslissing neemt om af te treden."
Trending nieuws
-
Leclerc zwaar teleurgesteld na tweede uitvalbeurt op rij: "Moet mijzelf verbeteren"
Charles Leclerc is zwaar ontevreden na zijn tweede uitvalbeurt op rij. De Monegask viel in de slotfase van de race ui...
14 jun 2026 21:32 -
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24 -
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (7)
Login om te reagerenmarvin
Posts: 271
Je moet werk en prive geschieden houden, ik vind het onzin dat ie moet aftreden. Hij is ook maar een mens en mensen doen nou eenmaal (rare) dingen.
racefan08
Posts: 79
mee eens, helaas is imago veel belangrijker bij topfuncties in bedrijfswereld.
dude
Posts: 335
Daar ben ik het wel mee eens, maar je bent in de positie van Mosley nooit privé omdat je \'het gezicht\' van een sport bent. Ik vind het lullig om zo plat te zeggen, maar Mosley heeft het allemaal zelf verpest. Een kerel in die positie is slim, en weet dat ie op zijn eigen tenen staat te stampen als hij dit doet. Het maakt dan niet meer uit hoe goed je bent in het werk dat je doet, imago is in zijn positie belangrijker. Denk je bijvoorbeeld in dat Balkenende met zo\'n video online staat. Reken maar dat hij geen seconde mag blijven. FIA is ook politiek, anders maar je kan zo\'n actie niet goed praten.
felix50
Posts: 5.792
Als je zelf zgt dat je 40 jaar vrienden bent snap ik niet dat Eccel in de media zegt dat hij moet aftreden want als het mijn vriend was zou ik dat wel zeggen maar niet in de media.En dat verhaal dat die mensen die hoge posities hebben en zeggen dat zij wel waren afgetreden .daar geloof ik helemaal niks van namelijk de kranten staan er iedere dag vol van dat mensen die (politiek en multinationals)grote fouten maken juist niet opstappen .wanneer laat Eccel zich onder druk zetten nooit toch
bokito
Posts: 195
\"Ik ben de afgelopen periode onder druk gezet door mensen die investeren in de Formule 1.\"
Dom zinnetje maar zegt precies waar Ecclestone mee zit. Het moet toch onderhand door zijn gedrongen tot de dames en heren hier dat het financieel niet goed gaat met de F1. Als dan investeerders zich gaan roeren door zulke incidenten wordt het alleen maar moeilijker om de F1 er boven op te houden.
patrickl
Posts: 11.414
Het uitleven van Nazi fantasien gaat wel wat verder dan \"werk en prive gescheiden houden\".
Max Mosley is de voorzitter van de FIA. Dat betekent dat hij voorzitter is van alle autobonden over de hele wereld. Zowel race als niet race bonden (ANWB).
Het is toch niet zo raar dat nationale autobonden zoals die van Israel, de VS en Nederland moeite hebben om iemand als voorzitter van hun club te hebben die blijkbaar het Nazisme en concentratiekampen als erotisch fantasie ziet?
Ik kan er persoonlijk ook niet zo heel erg mee zitten, maar ik begrijp wel dat zijn positie onhoudbaar is.
Ecclestone heeft blijkbaar dat belachelijk \"blijf nog een half jaartje zitten\" compromis bedacht in een poging Mosley eervol te laten aftreden. Aangezien Mosley dat niet accepteert is dinsdag waarschijnlijk de uitkomst dat hij gedwongen wordt op te stappen. Dan kan hij beter nu de eer aan zichzelf houden.
Maar goed, er zijn inderdaad zat voorbeelden van hoog geplaatste functionarissen die gewoon doen of hun neus bloedt en die blijven zitten als er ophef ontstaat.
We hebben het dan wel meestal over normale sexuele uitspattingen (naar de hoeren geweest, sigaar nat gemaakt, relatie op het werk oid). Daar valt dit geval met Mosley niet onder. Het probleem zit hem hier niet in de sex, maar in de link met Nazi\'s.
rafael
Posts: 2.567
Daaag mosley!!!!