Robert Doornbos vindt onderdak bij Superleague Formula
- Gepubliceerd op 21 mei 2008 21:29
-
7
- Door: Dennis Roke
Doornbos: "Toen ik in contact kwam met het team en AC Milan, was al snel duidelijk dat we eruit zouden komen. We hebben dezelfde doelstelling: succesvol worden. Ik ben erg enthousiast, ik hoop dat de fans dat ook zijn na de eerste race."
De eerste race wordt eind augustus verreden in het Engelse Donington Park.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 2.567
Heel gevaarlijk om in een nieuwe klasse in te stappen die zich nog volledig moet bewijzen. Stel dat AC Milan de auto niet goed afgesteld krijgt dan zwerft hij ergens in de middenmoot rond.
Dat is precies hetzelfde met Bleekemolen. Dat is een van de beste rijders in A1 GP. A1GP is ook een klasse met \"gelijke\" wagens. Door allerlei randzaken wordt Bleekemolen slechts 7e in het WK.
Bij Doornbos vrees ik voor precies hetzelfde scenario. Als hij wint, dan is het maar Superleague Formula. En als hij verliest kan hij volgens mij nergens meer terecht.
Posts: 5.792
ik denk dat ht geval van Bleekemolen is dat hij bij een team zit dat door Lammers geleid word en aangzien die man zoveel te doen en zelf graag racet komt het erop neer dat dat teanm niet goed draait.Lamers moet eens kiezen of je leid een team met alles wat je hebt en hij moet eens proberen om niet overal zijn graantje mee te willen pikken want dat is nu het geval.je kunt niet alles goed doen dus moet je keuzes maken en mijn keuze is weg Lammers.De ander zakk daar lees ik weinig over wanneer beginnen ze met Psv en ac milan
Posts: 12
Als ie een heel seizoen niet rijd, raakt hij helemaal uit beeld! Beter een slecht scenario, dan helemaal geen scenario.
Posts: 12
Toen hij races won in de Champ-Car was het toch ook niet \"maar\" de Champ-Car serie? Dat hij kan racen heeft hij al lang en breed bewezen!
Posts: 14
Ik denk dat Robert Doornbos een van de beste coureurs is die Nederland op dit moment heeft. Ik zou het vreemd vinden als hij voor volgend jaar geen stoeltje bemachtigd in de formule 1 bij op zijn minst een hele goede middenmoter!
Posts: 11.414
Ik zou ook graag een Nederlander in de F1 zien, maar je moet wel een beetje realistisch blijven.
Bourdais werd daar jarenlang op zijn sloffen kampioen in de Champ Car en die krijgt met moeite een stoeltje in de F1. Laat staan dat ze zitten te wachten op Doornbos die daar derde werd met slechts 2 gewonnen races.
Posts: 16
Mooi voor Doornbos. Ik denk dat hij daar goed terecht komt. Mooie zware auto\'s met V12. Ik volg deze klasse al een tijdje in de voorbereiding en het ziet er goed uit. Op dit moment kan hij niet dichterbij de F1 komen met een zelfde soort auto. Nu zijn er maar 5 races dit jaar maar volgende jaar een volle kalender racen voor Robert. Ik wens hem veel succes en nu heb ik zeker een extra motivatie om deze klasse te gaan volgen. Ik hoop dat SBS dat ook gaat doen en dan zonder reclame.