user icon

Robert Doornbos vindt onderdak bij Superleague Formula

  • Gepubliceerd op 21 mei 2008 21:29
  • comments 7
  • Door: Dennis Roke
Robert Doornbos heeft een racestoeltje weten te bemachtigen. Hij gaat racen in de Superleague Formula, de raceklasse die autosport en voetbal met elkaar moet verbinden. De 26-jarige Rotterdammer, hierboven in actie met de Champ Car in Assen afgelopen zomer, gaat rijden in een auto met de kleuren van AC Milan, terwijl ook PSV van de partij is in de raceklasse.

Doornbos: "Toen ik in contact kwam met het team en AC Milan, was al snel duidelijk dat we eruit zouden komen. We hebben dezelfde doelstelling: succesvol worden. Ik ben erg enthousiast, ik hoop dat de fans dat ook zijn na de eerste race."

De eerste race wordt eind augustus verreden in het Engelse Donington Park.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.186

    Heel gevaarlijk om in een nieuwe klasse in te stappen die zich nog volledig moet bewijzen. Stel dat AC Milan de auto niet goed afgesteld krijgt dan zwerft hij ergens in de middenmoot rond.
    Dat is precies hetzelfde met Bleekemolen. Dat is een van de beste rijders in A1 GP. A1GP is ook een klasse met \"gelijke\" wagens. Door allerlei randzaken wordt Bleekemolen slechts 7e in het WK.
    Bij Doornbos vrees ik voor precies hetzelfde scenario. Als hij wint, dan is het maar Superleague Formula. En als hij verliest kan hij volgens mij nergens meer terecht.

    • + 0
    • 21 mei 2008 - 23:03
    • felix50

      Posts: 5.792

      ik denk dat ht geval van Bleekemolen is dat hij bij een team zit dat door Lammers geleid word en aangzien die man zoveel te doen en zelf graag racet komt het erop neer dat dat teanm niet goed draait.Lamers moet eens kiezen of je leid een team met alles wat je hebt en hij moet eens proberen om niet overal zijn graantje mee te willen pikken want dat is nu het geval.je kunt niet alles goed doen dus moet je keuzes maken en mijn keuze is weg Lammers.De ander zakk daar lees ik weinig over wanneer beginnen ze met Psv en ac milan

      • + 0
      • 22 mei 2008 - 07:39
  • Cube

    Posts: 12

    Als ie een heel seizoen niet rijd, raakt hij helemaal uit beeld! Beter een slecht scenario, dan helemaal geen scenario.

    • + 0
    • 22 mei 2008 - 08:09
  • Cube

    Posts: 12

    Toen hij races won in de Champ-Car was het toch ook niet \"maar\" de Champ-Car serie? Dat hij kan racen heeft hij al lang en breed bewezen!

    • + 0
    • 22 mei 2008 - 08:11
  • richierich

    Posts: 14

    Ik denk dat Robert Doornbos een van de beste coureurs is die Nederland op dit moment heeft. Ik zou het vreemd vinden als hij voor volgend jaar geen stoeltje bemachtigd in de formule 1 bij op zijn minst een hele goede middenmoter!

    • + 0
    • 22 mei 2008 - 10:35
  • Ik zou ook graag een Nederlander in de F1 zien, maar je moet wel een beetje realistisch blijven.

    Bourdais werd daar jarenlang op zijn sloffen kampioen in de Champ Car en die krijgt met moeite een stoeltje in de F1. Laat staan dat ze zitten te wachten op Doornbos die daar derde werd met slechts 2 gewonnen races.

    • + 0
    • 22 mei 2008 - 13:07
  • gerrit01

    Posts: 16

    Mooi voor Doornbos. Ik denk dat hij daar goed terecht komt. Mooie zware auto\'s met V12. Ik volg deze klasse al een tijdje in de voorbereiding en het ziet er goed uit. Op dit moment kan hij niet dichterbij de F1 komen met een zelfde soort auto. Nu zijn er maar 5 races dit jaar maar volgende jaar een volle kalender racen voor Robert. Ik wens hem veel succes en nu heb ik zeker een extra motivatie om deze klasse te gaan volgen. Ik hoop dat SBS dat ook gaat doen en dan zonder reclame.

    • + 0
    • 22 mei 2008 - 14:40

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar