Massa: "Ik kan wel degelijk vlammen in Monaco"
- Gepubliceerd op 21 mei 2008 10:44
-
18
- Door: Rob Veenstra
Massa: Ik moet toegeven dat Monaco niet tot mijn favoriete circuits behoort. Wat rijplezier betreft heb ik liever snelle vloeiende banen zoals Istanbul Park in Turkije. Maar dat betekent niet dat ik hier niet snel kan zijn. We bereiden ons net zo goed voor als op alle andere races en willen zoveel mogelijk punten meenemen. Ik kan wel degelijk een rol van betekenis spelen in Monaco. Elke coureur heeft circuits waar hij het meer naar zijn zin heeft dan op andere banen, maar dat betekent niet dat je niet competitief kan zijn op circuits waar je geen liefhebber van bent.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.663 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Nu maar wer wachten op het commentaar van de mensen hier..
ik zeg dat hij 2e of 3e wordt hij kan wel race maar Mclaren is hier sneller. Ik denk trouwens ook dat BMW goed komt te staan hier...
Posts: 405
Je kunt ook reageren op het bericht. Ik bedoel een voorspelling van een uitslag past niet geheel bij het artikel. Het is duidelijk dat Felipe Monaco niet ziet als een circuit waar hij lekker in z\'n vel zit dus zou ik van hem sowieso minder verwachten.
Daarentegen is het overduidelijk waarom hij in Turkije, relatief eenvoudig, won. Hij geeft de voorkeur op snelle circuits.
Dus Felipe mijn vraag: Wat ga je van Valencia vinden, dit is een combinatie tussen Turkije en Monaco.
Posts: 75
Massa weet ook wel dat hij alleen maar goed is op 3 of 4 circuits en de rest is hij maar middelmatig. Daarom wordt hij ook nooit kampioen. ( beetje lullig voor me als ie het dit jaar wel wordt uiteraard )
op dit moment zijn er geen echte All-round coureurs die op alle circuits goed kunnen zijn........... Schumi was denk ik de uitzondering van de afgelopen jaren.
Posts: 7.177
Ik denk dat hij het wel kan worden. Maar ik denk niet dat het makkelijk wordt van hem hij moet wel iets beter worden op sommige banen. Maar ik dnek wel dat hij het kan worden
Posts: 368
En Raikkonen dan? Vind dat toch een behoorlijke All-round coureur! Hamilton ook wel als ik dan even naar vorig jaar kijk, want de races dat het bij hem toen niet lukte was het een foutje van hemzelf(brazilie verkeerde knopje) ofwel van zijn team(japan te laat binnengehaald voor banden) maar lag niet aan het feit dat een circuit hem niet lag.
Posts: 75
Ik vind Raikonnen een kei-goede coureur, alleen hij heeft ook wel es last van mindere dagen en heeft heel vaak het geluk niet echt aan zijn zijde. En Schumi wist vaak toch wel het geluk af te dwingen. Das wel het grote verschil.
En Hamilton............tja. Die reed vorig jaar daadwerkelijk wel in de beste wagen en heeft wel goede dingen laten zien. Maar ik ben er van overtuigd dat vorig jaar zijn beste jaar ooit zal worden.
Hij wordt mischien nog wel es wereldkampioen maar denk niet dat hij zijn resultaten van vorig jaar zal evenaren.
Mijn mening is dat elke talentvolle coureur hetzelfde als Hamilton had kunnen bereiken in de Mclaren van vorig jaar.
Nu is het gewoon een goede coureur maar niet uitzonderlijk.
De enige coureur die momenteel echt superpresteert is Kubica.
Posts: 10
Mee eens Schumi kon bijna overal wel winnen, zeker op het podium komen, maar die tijden zijn voorbij.
Als we kijken naar Ferrari hebben zij best een sterk duo, vorig jaar de nummers 1 en 4? dacht ik in het rijders kampioenschap. Gat van Massa bedroeg toen ongeveer 30 punten dacht ik, best veel.
Kampioen worden gaat hij dus ook gewoon niet worden, soort Barichello goed kunnen rijden af en toe een overwinning maar vooral punten weghalen bij de tegenstanders. En dat is ook een kunst!
Posts: 11.414
Het is wel frappant dat bijna al Massa\'s overwinning op slechts 2 circuits zijn geweest.
Maar goed gezien, de superioriteit van de Ferrari zover zou Massa toch op zijn minst op het podium moeten komen.
@Aschwin
Schumacher had per seizoen ook altijd wel 2 of 3 slechte races.
Naast Raikkonen en Hamilton is Alonso toch ook wel een all rounder.
Overigens ook al zat Hamilton in de beste auto. Hij heeft toch duidelijk laten zien dat hij Alonso de baas was. Dat zegt op zich ook heel wat. En dat in zijn eerste jaar.
\"De enige coureur die momenteel echt superpresteert is Kubica.\"
Hij kwalificeert zich goed, maar in de race? Zie je hem daar wel eens terug (afgezien van Canada dan)
Posts: 1.748
Ik hoop dat Massa op het podium kan eindigen. Massa kan wel winnen als hij de kwalificatie goed doet
Posts: 178
BMW zet alles op een kaart,( het trapje) en ik denk dat lukt en Massa is veel beter dan de meeste verwachten dus die jonge ook op het trapje nou dan is er nog Kovalainen (trapje vol) ja hoop ik maar zo, zou leuk zijn
Posts: 626
Massa mag het maar mooi laten zien dat hij ook kan winnen buiten Bahrein, Turkije, Brazilie en Spanje...
Verder snap ik Patrickl niet, Hamilton duidelijk laten zien dat hij Alonso de baas was? Mag ik van Patrickl dan even de eindstand van het WK vorig jaar? Staat daar niet precies hetzelfde aantal punten? En Mclaren zegt altijd gelijkwaardig materiaal te verstrekken, dus dat maakt ook geen verschil.... Hoe kan je iemand de baas zijn terwijl je precies evenveel punten hebt?
Posts: 7.177
Moet ik wel bij zeggen dat hij 3 keer is uitgevallen en alonso 1 keer. Dus als hij gewoon maar 1 keer was uitgevallen dan had hij gewoon gewonnen of alleen al die band probleem. Dan was hij kampioen dus ja hij heeft wel alonso als het ware verslagen.
Posts: 626
Na, dat meen je niet! Wat is dat nou voor een vergelijk? Dan is Kimi dus eigenlijk met veel meer punten voorsprong kampioen geworden omdat hij ook paar keer is uitgevallen!!!
Die niet zo dom, als als als. As is verbrande turf... Heb je niks aan. Resultaten tellen. Alonso heeft niet ondergedaan voor meneer Hamilton. Jammer dat jullie door je afgunst van Alonso door een roze bril naar Hamilton kijken...
Posts: 7.177
Klopt dan had kimi meer punten maar het ging hier niet om kimi dus reageerde ik daar ook niet op. Dus slaat het ook nergens op dat jij mij hier dom gaat noemen.
En ik kijk hoe ik alonso zie doen op de baan! Hij duwde hamilton van de baan echt duidelijk te zien en hield hem op in de qual. Jij bent ben waarschijnlijk voor alonso maar veranderd niet dat hij een behoorlijk ingenomen mannetje is. Het moet zijn manier lopen en niet anders hij meot eerste corour zijn en niet tweede.
En dat is wel een feit. En Hamilton hield hem bij en zorgde voor dat alonso stresde (wat ik niet moet want gaat het alleen maar slechter door) Je kan zeggen wat je wil maar hamiltin hem virtueel zeg maar ingemaakt.
Posts: 7.177
(wat je niet moet doen want daar gaat het alleen maar slechter door) Bijv. Canada
Posts: 626
Wil jou niet dom noemen hoor, alleen een vergelijk met wel uitvallen zien als niet uitvallen gaat nergens over! Bedoel, daar hebben we niks aan, het gaat om de resultaten niet om wat had kunnen gebeuren als. Het is zo gegaan en in de cijfers heeft hij NIET zijn meerdere laten zien...
Overigens vind ik Alonso een van de vervelendste mannetjes die er rondloop op deze planeet. Maar dat betekend niet dat hij vorig jaar is zoekgereden door Hamilton, dat is namelijk gewoon niet zo! Auto\'s op de baan houden is ook een kwaliteit. Op die banden destijds had Hamilton nog minder risico moeten nemen.... In Brazilie had hij niet op de speedlimiter moeten drukken op het rechte stuk... Anders was hij waarschijnlijk Alonso wel de baas geweest, nu niet!
Posts: 7.177
Klopt helemaal dat waren zijn fouten en banden dan ook van zijn team maar bedoel het gewoon virtueel.. Als je ze laat strijden tegen elkaar zelfde wagen niks gebeurd er dan zou hamitlon waarschijnlijk winnen dat is mijn punt
Posts: 11.414
Inderdaad, wat Jermaine zegt.