Massa: "Ik kan wel degelijk vlammen in Monaco"

Ferrari-coureur Felipe Massa is geen fan van het racen op het nauwe stratencircuit van Monaco. Hij benadrukt echter dat zijn antipathie geen belemmering zal vormen voor een goed resultaat komend weekend. De Braziliaan steekt in uitstekende vorm met twee zeges en een tweede plek in de laatste drie races.

Massa: “Ik moet toegeven dat Monaco niet tot mijn favoriete circuits behoort. Wat rijplezier betreft heb ik liever snelle vloeiende banen zoals Istanbul Park in Turkije. Maar dat betekent niet dat ik hier niet snel kan zijn. We bereiden ons net zo goed voor als op alle andere races en willen zoveel mogelijk punten meenemen. Ik kan wel degelijk een rol van betekenis spelen in Monaco. Elke coureur heeft circuits waar hij het meer naar zijn zin heeft dan op andere banen, maar dat betekent niet dat je niet competitief kan zijn op circuits waar je geen liefhebber van bent.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Nu maar wer wachten op het commentaar van de mensen hier..
    ik zeg dat hij 2e of 3e wordt hij kan wel race maar Mclaren is hier sneller. Ik denk trouwens ook dat BMW goed komt te staan hier...

    • + 0
    • 21 mei 2008 - 10:50
  • Steff

    Posts: 405

    Je kunt ook reageren op het bericht. Ik bedoel een voorspelling van een uitslag past niet geheel bij het artikel. Het is duidelijk dat Felipe Monaco niet ziet als een circuit waar hij lekker in z\'n vel zit dus zou ik van hem sowieso minder verwachten.

    Daarentegen is het overduidelijk waarom hij in Turkije, relatief eenvoudig, won. Hij geeft de voorkeur op snelle circuits.

    Dus Felipe mijn vraag: Wat ga je van Valencia vinden, dit is een combinatie tussen Turkije en Monaco.

    • + 0
    • 21 mei 2008 - 11:06
  • starbux

    Posts: 75

    Massa weet ook wel dat hij alleen maar goed is op 3 of 4 circuits en de rest is hij maar middelmatig. Daarom wordt hij ook nooit kampioen. ( beetje lullig voor me als ie het dit jaar wel wordt uiteraard )

    op dit moment zijn er geen echte All-round coureurs die op alle circuits goed kunnen zijn........... Schumi was denk ik de uitzondering van de afgelopen jaren.

    • + 0
    • 21 mei 2008 - 11:27
    • Ik denk dat hij het wel kan worden. Maar ik denk niet dat het makkelijk wordt van hem hij moet wel iets beter worden op sommige banen. Maar ik dnek wel dat hij het kan worden

      • + 0
      • 21 mei 2008 - 11:40
    • Benz

      Posts: 368

      En Raikkonen dan? Vind dat toch een behoorlijke All-round coureur! Hamilton ook wel als ik dan even naar vorig jaar kijk, want de races dat het bij hem toen niet lukte was het een foutje van hemzelf(brazilie verkeerde knopje) ofwel van zijn team(japan te laat binnengehaald voor banden) maar lag niet aan het feit dat een circuit hem niet lag.

      • + 0
      • 21 mei 2008 - 11:48
      • starbux

        Posts: 75

        Ik vind Raikonnen een kei-goede coureur, alleen hij heeft ook wel es last van mindere dagen en heeft heel vaak het geluk niet echt aan zijn zijde. En Schumi wist vaak toch wel het geluk af te dwingen. Das wel het grote verschil.

        En Hamilton............tja. Die reed vorig jaar daadwerkelijk wel in de beste wagen en heeft wel goede dingen laten zien. Maar ik ben er van overtuigd dat vorig jaar zijn beste jaar ooit zal worden.
        Hij wordt mischien nog wel es wereldkampioen maar denk niet dat hij zijn resultaten van vorig jaar zal evenaren.

        Mijn mening is dat elke talentvolle coureur hetzelfde als Hamilton had kunnen bereiken in de Mclaren van vorig jaar.
        Nu is het gewoon een goede coureur maar niet uitzonderlijk.

        De enige coureur die momenteel echt superpresteert is Kubica.

        • + 0
        • 21 mei 2008 - 14:07
  • bjorn

    Posts: 10

    Mee eens Schumi kon bijna overal wel winnen, zeker op het podium komen, maar die tijden zijn voorbij.

    Als we kijken naar Ferrari hebben zij best een sterk duo, vorig jaar de nummers 1 en 4? dacht ik in het rijders kampioenschap. Gat van Massa bedroeg toen ongeveer 30 punten dacht ik, best veel.
    Kampioen worden gaat hij dus ook gewoon niet worden, soort Barichello goed kunnen rijden af en toe een overwinning maar vooral punten weghalen bij de tegenstanders. En dat is ook een kunst!

    • + 0
    • 21 mei 2008 - 11:44
  • Het is wel frappant dat bijna al Massa\'s overwinning op slechts 2 circuits zijn geweest.

    Maar goed gezien, de superioriteit van de Ferrari zover zou Massa toch op zijn minst op het podium moeten komen.

    @Aschwin
    Schumacher had per seizoen ook altijd wel 2 of 3 slechte races.

    Naast Raikkonen en Hamilton is Alonso toch ook wel een all rounder.

    Overigens ook al zat Hamilton in de beste auto. Hij heeft toch duidelijk laten zien dat hij Alonso de baas was. Dat zegt op zich ook heel wat. En dat in zijn eerste jaar.

    \"De enige coureur die momenteel echt superpresteert is Kubica.\"
    Hij kwalificeert zich goed, maar in de race? Zie je hem daar wel eens terug (afgezien van Canada dan)

    • + 0
    • 21 mei 2008 - 17:11
  • germain

    Posts: 1.748

    Ik hoop dat Massa op het podium kan eindigen. Massa kan wel winnen als hij de kwalificatie goed doet

    • + 0
    • 21 mei 2008 - 19:05
  • kaaskop

    Posts: 178

    BMW zet alles op een kaart,( het trapje) en ik denk dat lukt en Massa is veel beter dan de meeste verwachten dus die jonge ook op het trapje nou dan is er nog Kovalainen (trapje vol) ja hoop ik maar zo, zou leuk zijn

    • + 0
    • 21 mei 2008 - 19:41
  • Paul

    Posts: 626

    Massa mag het maar mooi laten zien dat hij ook kan winnen buiten Bahrein, Turkije, Brazilie en Spanje...

    Verder snap ik Patrickl niet, Hamilton duidelijk laten zien dat hij Alonso de baas was? Mag ik van Patrickl dan even de eindstand van het WK vorig jaar? Staat daar niet precies hetzelfde aantal punten? En Mclaren zegt altijd gelijkwaardig materiaal te verstrekken, dus dat maakt ook geen verschil.... Hoe kan je iemand de baas zijn terwijl je precies evenveel punten hebt?

    • + 0
    • 22 mei 2008 - 09:05
    • Moet ik wel bij zeggen dat hij 3 keer is uitgevallen en alonso 1 keer. Dus als hij gewoon maar 1 keer was uitgevallen dan had hij gewoon gewonnen of alleen al die band probleem. Dan was hij kampioen dus ja hij heeft wel alonso als het ware verslagen.

      • + 0
      • 22 mei 2008 - 09:52
      • Paul

        Posts: 626

        Na, dat meen je niet! Wat is dat nou voor een vergelijk? Dan is Kimi dus eigenlijk met veel meer punten voorsprong kampioen geworden omdat hij ook paar keer is uitgevallen!!!

        Die niet zo dom, als als als. As is verbrande turf... Heb je niks aan. Resultaten tellen. Alonso heeft niet ondergedaan voor meneer Hamilton. Jammer dat jullie door je afgunst van Alonso door een roze bril naar Hamilton kijken...

        • + 0
        • 22 mei 2008 - 10:41
        • Klopt dan had kimi meer punten maar het ging hier niet om kimi dus reageerde ik daar ook niet op. Dus slaat het ook nergens op dat jij mij hier dom gaat noemen.

          En ik kijk hoe ik alonso zie doen op de baan! Hij duwde hamilton van de baan echt duidelijk te zien en hield hem op in de qual. Jij bent ben waarschijnlijk voor alonso maar veranderd niet dat hij een behoorlijk ingenomen mannetje is. Het moet zijn manier lopen en niet anders hij meot eerste corour zijn en niet tweede.

          En dat is wel een feit. En Hamilton hield hem bij en zorgde voor dat alonso stresde (wat ik niet moet want gaat het alleen maar slechter door) Je kan zeggen wat je wil maar hamiltin hem virtueel zeg maar ingemaakt.

          • + 0
          • 22 mei 2008 - 11:13
          • (wat je niet moet doen want daar gaat het alleen maar slechter door) Bijv. Canada

            • + 0
            • 22 mei 2008 - 11:26
          • Paul

            Posts: 626

            Wil jou niet dom noemen hoor, alleen een vergelijk met wel uitvallen zien als niet uitvallen gaat nergens over! Bedoel, daar hebben we niks aan, het gaat om de resultaten niet om wat had kunnen gebeuren als. Het is zo gegaan en in de cijfers heeft hij NIET zijn meerdere laten zien...

            Overigens vind ik Alonso een van de vervelendste mannetjes die er rondloop op deze planeet. Maar dat betekend niet dat hij vorig jaar is zoekgereden door Hamilton, dat is namelijk gewoon niet zo! Auto\'s op de baan houden is ook een kwaliteit. Op die banden destijds had Hamilton nog minder risico moeten nemen.... In Brazilie had hij niet op de speedlimiter moeten drukken op het rechte stuk... Anders was hij waarschijnlijk Alonso wel de baas geweest, nu niet!

            • + 0
            • 22 mei 2008 - 11:40
            • Klopt helemaal dat waren zijn fouten en banden dan ook van zijn team maar bedoel het gewoon virtueel.. Als je ze laat strijden tegen elkaar zelfde wagen niks gebeurd er dan zou hamitlon waarschijnlijk winnen dat is mijn punt

              • + 0
              • 22 mei 2008 - 12:07
  • Inderdaad, wat Jermaine zegt.

    • + 0
    • 22 mei 2008 - 12:45

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar