McLaren ziet kansen voor Monaco
- Gepubliceerd op 13 mei 2008 16:06
-
7
- Door: Rob Veenstra
En dat belooft veel goeds voor de volgende race in Monaco. Opnieuw Whitmarsh: Ik denk dat we in Monaco heel competitief kunnen zijn. We werken hard richting die race, net als alle andere teams, en onze beide coureurs houden van het stratencircuit. Lewis Hamilton zegevierde er al in de Formule 3 en de GP2 en wil dat nu graag in een Formule 1-auto doen.
McLaren heeft inmiddels een achterstand van 21 punten op Ferrari. Bij de coureurs ligt Hamilton zeven punten achter op leider Kimi Raikkonen.
Trending nieuws
-
Race tegen de klok bij Madring: "Doorwerken in de nacht"
De organisatie van de nieuwe Spaanse Grand Prix in Madrid heeft er alle vertrouwen in dat het nieuwe circuit op tijd ...
17 jun 2026 14:09 -
Oud-wereldkampioen vreest voor Red Bull: "Verstappen het enige lichtpunt"
De alarmbellen rinkelen bij Red Bull. Voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve ziet de renstal in zwaar weer verke...
17 jun 2026 12:09 -
Alonso zet Aston Martin in wachtrij: "Hij heeft weinig zin in nog zo'n jaar"
De toekomst van Fernando Alonso in de Formule 1 hangt aan een zijden draadje. De tweevoudig wereldkampioen zou na de ...
17 jun 2026 13:22 -
Vasseur gaat tegen Leclerc in: "Hij was net zo snel als Hamilton"
Waar Lewis Hamilton in Barcelona zijn eerste Grand Prix-zege voor Ferrari vierde, beleefde Charles Leclerc opnieuw ee...
17 jun 2026 12:46 -
Verstappen draait bij: "Kan moeilijk thuis gaan zitten"
Max Verstappen lijkt voorzichtig bij te draaien over de nieuwe motorregels in de Formule 1. De viervoudig wereldkampi...
17 jun 2026 11:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.575 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.522 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 2.567
Ferrari heeft volgens mij al sinds 2001 niet gewonnen in Monaco...ondanks de dominantie in veel van de jaren erna. Als ik me niet vergis... 2002 Coulthard/McLaren, 2003 Montoya/Williams, 2004 Trulli/Renault, 2005 Raikkonen/McLaren, 2006 Alonso/Renault, 2007 Alonso/McLaren.
Dus het wordt 1-2 voor MacLaren
Posts: 1.748
En waar rijdt Raikkonen nu (bij Ferrari) en Schumi had in 2006
een pole. Maar werd achteraan gezet omdat hij een flikker actie tegenover de rest had. En ja de laatste 2 jaren hebben 2 teams gewonnen die bijna niet te stoppen waren. Dus niks 1-2 voor McLaren maar een 1-3. 1 Heikki 2 Felipe 3 (je raadt het al) Lewis.
Wel een beetje raar dat ik als Ferrari fan deze 1/2/3 zeg.
Kimi gaat echt in de problemen komen deze keer. Hij zegt dat de kwalificatie zijn zwakte is dus zal hij het niet kunnen opnemen tegen kwalificatie specialisten Massa en Kovalainen.
En het wordt idd een 1-2 voor MacLaren maar niet voor McLaren.
Posts: 204
\"We hadden Ferrari kunnen verslaan\"
Wat een domme opmerking van Whitmarsh. Als je iemand kan verslaan dan doe je dat ook en ga je niet achteraf lopen ouwehoeren \"we hadden ze kunnen verslaan\".
Monaco is een apart circuit waar er meer kanshebbers zijn dan Ferrari en McLaren.
Maar Heiki gaat niet winnen hoor want daar zorgt papa Dennis wel voor. Lewis is immers z\'n kindje.
Kimi wint gewoon in Monaco!!!!!
Posts: 178
Helemaal met je eens, en dan dat gesleim van we worden gelijk behandelt Kovalainen zit in de zelfde val als Alonso vorig jaar en Kubica is er ook nog
Posts: 11.414
Als Kovalainen niet was aangereden door Raikkonen dan had hij toch een goede kans gemaakt op de overwinning. Of niet soms?
Posts: 5.792
Ik ben benieuwd want mclaren heeft mij erg verrast de laatste race.Zo aanvallend is niet normaal bij mclaren en dat ze 3 stops maakte daar werden ze voor beloont.Zo zie je maar bmw deed dat als eerste toen renault en nu mclaren en al deze teams hebben de maximale winst uit deze strategie gehaald(lichter Q).
Posts: 178
Nog iets, niet McL werd verslagen maar Hamilton LOL want ik blijf er bij die Mercedes is net zo goed als de Ferrari En dat aanvalen is WANHOOP