user icon

Ramirez maakt zich zorgen om terugslag bij Hamilton

  • Gepubliceerd op 23 apr 2008 10:03
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Lewis Hamilton hoopt zich komend weekend in Barcelona te revancheren voor zijn slechte weekend in Bahrein, maar Jo Ramirez, voormalig teammanager bij het Britse team, maakt zich zorgen om de jonge Engelsman. De Mexicaan geloofde zijn ogen niet toen hij Hamilton zag stuntelen in Bahrein. “Ik begrijp niet hoe hij zoveel fouten kon maken.”

Ramirez geeft aan dat het niet alleen om de race in Bahrein gaat. “In de eerste vijftien races van 2007 rechtvaardigde Lewis het vertrouwen van McLaren in hem volledig. Maar de laatste vijf races is zijn foutenaantal gewoonweg te hoog. Als ik nog verantwoordelijkheden bij McLaren zou hebben, zou ik me zorgen gaan maken. Ron Dennis (teambaas, red.) heeft er al met hem over gesproken. We mogen echter niet vergeten dat hij pas twintig Grands Prix oud is.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Nou laatste 5 races. Die met de banden is gewoon ook deels de schuld van Mclaren hadden hem gewoon eerder binnen moeten halen. Dan had hij ook nog de kampioenschap in zijn zak van 2007.
    En ja bahrain was een ramp van hem maar in australie reed hij gewoon foutloos en gewoon goed. En in Sepang is het ook niet zijn schuld dat hij 5e werd, want die band wou er niet af als dat wel goed ging was hij 3e geworden.

    We zullen het zien ik vind dat mensen te snel een conclusie nemen hier. Tuurlijk een goed begin is belangrijk maar is ook niet alles.

    • + 0
    • 23 apr 2008 - 10:13
  • Hamilton heeft vorig jaar - met een geweldige auto onder z\'n kont - prachtige dingen laten zien. We hebben echter ook een aantal races gezien waarbij Lewis vanuit het middenveld moest zien op te rukken. Dat ging hem naar mijn mening toch minder goed af dan bijvoorbeeld een Raikkonen of een Schumacher.

    Dit jaar lijkt Hamilton een auto te hebben die niet absoluut top is en zien we hem dan ook meer moeite hebben om een goede positie af te dwingen.

    Anderzijds, in de GP2 hebben we prachtige inhaal races van Lewis gezien. Daarbij is het seizoen nog jong, twee podiums en een heroische inhaalrace en Hamilton is weer helemaal het heertje...

    • + 0
    • 23 apr 2008 - 11:24
  • rafael

    Posts: 2.154

    Precies wat ik ook al continue roep, de laatste 5 GP\'s heeft hij veel fouten gemaakt. Eindelijk een kenner die dat ook roept.

    • + 0
    • 23 apr 2008 - 12:11
  • Rafael: volgens mij kijk jij echt hele andere races dan ons hierzo... ik bedoel australie gewoon echt goed gereden en sepang ook gewoon alleen 5e omdat de wiel bij de pit niet goed ging!!

    • + 0
    • 23 apr 2008 - 12:36
  • Daddyo

    Posts: 19

    Ik wordt echt doodmoe van al die mensen die nu menen te weten dat, Hamilton zo goed was door de auto die hij vorig jaar had. Echt zulk slap geklets heb ik in tijden niet gelezen en gehoord, elke coureur gaat door die fase heen. Hier wordt hij alleen maar sterker van. Allerlei mensen aan de zijlijn van de F1 vinden het nodig om te twijfelen aan de rijderskwaliteiten van Hamilton. Hamilton is gewoon een zeer aggresief coureur en neemt veel risico. Ik ben gewoon blij dat er coureurs zoals hij rondrijden daar kijk je F1 voor. Moet hij dan maar rustiger gaan rijden en op \'safe\' spelen. Ik hoop het niet, ik weet zeker dat hij ons nog gaat verbazen met zijn rijden. En dat zeg ik terwijl ikzelf een groot fan Ferrari ben. Hamilton en Mclaren moet je nooit onderschatten!

    • + 0
    • 23 apr 2008 - 13:36
  • @ marco: Helemaal met je eens! Ik bedoel hij maakte zijn teamgenoot zo goed als in terwijl het zijn debut was! Ik bedoel dan moet je toch kunnen racen niet dan?

    • + 0
    • 23 apr 2008 - 14:02
  • kaaskop

    Posts: 178

    Kovalainen vind ik veel interesanter als Hamelton verder zie ik geen top prestatie van Hamelton in dit sasioen en dat met het wiel daar hat M. Schumacher iets heel anders van gemaakt .
    Fakt is als hij niet van de erste rij uit start word het niks

    • + 0
    • 23 apr 2008 - 19:43
  • Ben het ook helemaal eens met Marco. Aan de andere kant zou het voor Hamilton zelf soms beter zijn als hij wat minder aggresief is (niet gaan vechten om positie in Brazilie als de 4e plek goed genoeg is, niet tot het uiterste gaan bij inrijden bij de pitstraat als een plekje naar achteren ook geen probleem is) Soms moet je gewoon voor de punten gaan.

    @ Kaaskop,

    M Schumacher heeft ook knap wat knullige fouten gemaakt.

    • + 0
    • 23 apr 2008 - 22:58
  • felix50

    Posts: 5.792

    Hamilton heeft gewoon een mindere wagen en of heeft hij nog niet genoeg ervaring met het afstellen van deze wagen waardoor zijn aggresieve rijstijl nit uit de verf komt en ik ben er van overtuigd dat daar alonso vorig jaar een leidende rol had.die word nu gemist omdat Kov dat ook niet zo goed onder de knie heeft .Dat is ook niet raar omdat de jongens nog jong zijn en ervaring moeten krijgen in het ontwikkelen van wagens .De rijstijl en hun kunde staan buiten kijf en daarom mag je hun dit ook niet kwalijk nemen dit is een fout van mclaren en niet van de rijders

    • + 0
    • 24 apr 2008 - 07:38
  • Felix: Hamitlon heeft alonso niet nodig. Jullie vergeten dat hij de eerste race gewonnen had volgens mij en dat hij in sepang zonder wiel probleem 3e was geworden. De conclusie die jullie trekken slaat eigenlijk nergens op van dat alonso. En alonso had geen leidende rol.. En 2007 seizoen kan je niet vergelijken met 2008 nu heb je geen traction control enz.

    • + 0
    • 24 apr 2008 - 09:02
  • felix50

    Posts: 5.792

    Jermaine, voor het racen heeft hij alonso niet nodig dat klopt maar een wagen ontwikkelen da`s is een ander verhaal.Alonso had zeker in het begin een leiders rol bij het verder ontwikkelen en vergeet het email verkeer met de la rosa niet .Alonso had meer aan te brengen met het ontwikkelen dan Hamilton en dat is ook niet raar want de jongen begon net.Ham heeft vorig jaar goed geprofiteert van de ervaring van alonso daar is ook niks mis mee .Nu moet hij het doen want of hij nu wil of niet Hij is toch de nr 1 in het team of dat eerlijk is dat hij de kar moet trekken en of dat kan, tja dat weten we aan het einde van seizoen.Op zijn rijders Q heb ik heen kritiek ,dat staat buiten kijf dat het een topper is.

    • + 0
    • 24 apr 2008 - 11:17
  • Die auto van 2007 was toch al praktisch klaar voordat Alonso er mee kon rijden.

    • + 0
    • 24 apr 2008 - 12:37
  • Felix, Mensen zeggen dat alonso het verschil kan maken maar als je dan toch een kijkt naar renault... ze staan er namelijk slechter voor dan afgelope jaar op het moment. Daarnaast dat Email verkeer was fout en mocht niet Het kan dus ook zo zijn geweest dat hamilton dact ik ga daar echt niet aan mee doen.

    En daarnaast wat Patrick zegt klopt ook de wagen was zo goed als klaar voordat alonso erin zat.

    • + 0
    • 24 apr 2008 - 13:28

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos