Lewis Hamilton ontloopt straf
- Gepubliceerd op 04 apr 2008 20:54
-
8
- Door: Dennis Roke
Nadat de jonge Brit was gecrasht in bocht 7 van het circuit, had Hamilton zich moeten melden in het medisch centrum. De zwarte doos in zijn auto gaf namelijk aan dat er zoveel G-krachten waren vrijgekomen dat een check noodzakelijk was. De motorbestuurder die hem terug vervoerde was hier ook niet van op de hoogte en zette hem af bij de pitstraat. Eenmaal teruggekomen bij het team kreeg Hamilton te horen dat hij zich moest melden bij de doktoren.
Na overleg tussen Hamilton en de stewards is besloten geen verdere actie te ondernemen.
Hamilton is ervan overtuigd dat zijn crash zijn weekeinde niet zal hinderen. "Ik weet zeker dat mijn auto morgen weer mooi is opgelapt door de monteurs. Ik heb ervoor verontschuldigt maar dat hoort bij het racen als je de limieten opzoekt. Morgen is een nieuwe dag en ik heb er vertrouwen in."
Trending nieuws
-
Rol van Albon bij Williams lijkt uitgespeeld: Meerdere teams in gesprek met Britse Thai
Alexander Albon is mogelijk aan zijn laatste seizoen bezig bij Williams. De Britse Thai zou volgens meerdere geluiden...
10 jun 2026 14:46 -
Belgisch Viaplay-alternatief vooralsnog niet geblokkeerd
Viaplay stond afgelopen week in het middelpunt van de aandacht nadat duidelijk werd dat RTL Duitsland werd geblokkeer...
10 jun 2026 16:09 -
Antonelli vreesde Verstappen: "Mercedes wilde mij naar Williams of Alpine sturen"
Kimi Antonelli heeft onthuld dat hij tijdens zijn eerste seizoen bij Mercedes serieus vreesde voor zijn toekomst in d...
10 jun 2026 16:46 -
Hamilton voorbij aan Russell in WK-stand: "Maar Mercedes verslaan wordt moeilijk"
Lewis Hamilton heeft na de Grand Prix van Monaco een opvallende mijlpaal bereikt. Dankzij zijn tweede plaats in het p...
10 jun 2026 15:24 -
Audi laat Alpine-reserve eerste training rijden in Barcelona
Het team van Audi laat Alpine-reservecoureur Paul Aron aankomend weekend de eerste vrije training in Barcelona. De Du...
10 jun 2026 14:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.623
- Podiums 135
- Grand Prix 238
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.324 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (8)
Login om te reagerenrafael
Posts: 2.567
Hahaha, soms vergeet ik (ook) om naar doktoren te gaan!!
germain
Posts: 1.748
Wat heeft dat nou met Hamilton te maken pfff
Jermaine
Posts: 7.177
Heeft hamilton wel weer mazzel met dat zeg:P ook al toen met de race in duitsland toen hij eruit werd gehaald.. en verder mocht rijden..
bokito
Posts: 195
Ik vind dit en fout van de FIA. Als ze constateren dat er en zware klappert is gemaakt zijn zei de gene die actie moeten ondernemen en niet Hamilton want hij kan niet zien hoeveel G krachten hij te verduren kreeg. Dat Hamilton naar zijn team ging was dus meer en miscommunicatie van de FIA dan iets waar Hamilton iets aan kon doen.
Steff
Posts: 405
Germain, je moet zelf eens 4G voelen. Uiteindelijk is de FIA verantwoordelijk voor haar mensen op het circuit, het zijn tenslotte haar veiligheid regels.
De regel is er om naar de dokter te gaan. Dat Lewis dit nu even vergeet en eerst naar het team gaat is geen probleem, ik geloof heus wel dat hij daarna een check heeft gedaan en daarom er geen straf word gegeven.
germain
Posts: 1.748
Klaag ik dan over Hamilton steff. Nee
Steff
Posts: 405
Je vraagt je af wat dit met Hamilton te maken heeft. Natuurlijk heeft dit met hem te maken, hij is toch het onderwerp in het verhaal i.c.m. een veiligheidstest. Ik geef niet aan dat je klaagt over Lewis maar juist dat Hamilton zelf ook verantwoordelijk is over zijn crash.
germain
Posts: 1.748
Nee zo bedoelde ik het niet. Die reactie van rafael daar bedoelde ik mee wat heeft dat met hamilton te maken.
Ik reageerde op Rafael en niet op de titel snap je?