Felipe Massa gaat voor de overwinning

  • Gepubliceerd op 04 apr 2008 20:32
  • 13
  • Door: Dennis Roke
Felipe Massa gaat voor de overwinning zondag op het circuit van Bahrein, na vandaag allebei de vrije trainingen gedomineerd te hebben. In de tweede training was de Braziliaan zelfs een seconde sneller dan teamgenoot Kimi Raikkonen.

"We deden natuurlijk allebei ons eigen programma, maar het was een goede ronde. Ik heb vertrouwen in dit weekeinde. Mijn doel is absoluut een podiumplaats, maar een overwinning zou natuurlijk het mooiste zijn!"

De Ferrari-coureur denkt niet dat Ferrari een grote voorsprong zal hebben op de concurrentie. "We hebben natuurlijk hier getest afgelopen winter, maar de auto is nu beter dan toen. Bovendien was het vandaag erg stoffig. We zullen het wel zien, maar ik heb vertrouwen in een goede afloop."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik hoop echt dat hij wint;)

    • + 0
    • 4 apr 2008 - 20:43
  • Gonfa

    Posts: 234

    Ik verbaas me er telkens over hoe snel het gaat in F1. Schumacher zei het laatst ook nog. In dit wereldje ga je van hero to zero binnen de week. Massa lijkt nu de te kloppen man met die ferrari (2 VT\'s op zn naam, vorig jaar ook hier gewonnen,...) terwijl de voorbije week nog geregeld werd afgekraakt.

    Overigens: respect voor je Jermaine moet vast niet gemakkelijk geweest zijn om Massa fan te zijn laatste weken. Hoewel ikzelf ook achter Raikkonen blijf staan hoor, in goede én slechte tijden ;)

    • + 0
    • 4 apr 2008 - 20:50
  • rafael

    Posts: 2.567

    En ik hoop lewis!!!

    • + 0
    • 4 apr 2008 - 20:58
  • germain

    Posts: 1.748

    niks Hamilton Massa!!!!!!!!!!

    • + 0
    • 4 apr 2008 - 21:15
  • Gonfa: thnx:)

    • + 0
    • 4 apr 2008 - 21:37
  • germain

    Posts: 1.748

    Kijk gonfa heeft er ook verstand van

    • + 0
    • 4 apr 2008 - 21:50
  • ja zekerss!

    • + 0
    • 4 apr 2008 - 22:22
  • rafael

    Posts: 2.567

    Nou als de auto Raikkonen niet in de steek laat maakt Massa geen kans!! Zie nog eerder Kovalainen of Heidfeld kampioen worden. Vindt Massa sowieso niet op z\'n plek bij Ferrari. Die jongen heeft het gewoon net niet.

    • + 0
    • 4 apr 2008 - 23:46
  • rafael

    Posts: 2.567

    Jermaine, Germain en Gonfa@:Ik denk dat Massa met zijn laatste jaar bezig is bij Ferrari. Je hoort steeds meer geruchten over Fernando Alonso en Sebastian Vettel. En de meest logische keuze is wat mij betreft om Massa uit die auto te halen. Ik denk inderdaad dat hij al op zijn hoogst haalbare niveau zit. En ik denk dat Massa ook nooit meer een kandidaat zal zijn voor de titel. Hij is goed, maar gewoon niet goed genoeg om voor de titel te gaan. Voor Ferrari eigenlijk een perfecte nummer 2. Want laten we eerlijk zijn dat vindt Ferrari lekker. Massa moet oppassen dat hij niet hetzelfde lot krijgt als Rubens Barrichello. Massa is wel beter dan Barrichello, maar niet veel.

    • + 0
    • 4 apr 2008 - 23:49
  • F1DIDIER

    Posts: 12

    Rafael, massa is een prima coureur. Hij is niet voor niets 2e coureur, de hoofdrolspeler is Raikonnen. En die geruchten van Alonso en Vettel waren er zeker maar dat was toen Massa tot 2keer toe in de fout ging. Als hij zich morgen al eens kan bewijzen en de rest van het seizoen, in de top mee draait met hem niks kan gebeuren. Denk je dat Vettel wel een titelkandidaat is dan, in een Ferrari ? ik betwijfel het, hij heeft nog niet veel ervaring.

    • + 0
    • 5 apr 2008 - 11:03
  • Rafeal: Sorry maar er is vaak niks aan de hand geweest met de wagen van Kimi, en toen maakte Massa hem ook in. Dus dat klopt niet wat je zegt. Soms had hij zelfs met een hele grote voorsprong!!!
    Daarnaast hij heeft het echt wel hij, bewijst zich snel en 2 fouten heeft hij tot nu toe gemaakt waarvan 1 invloed had op de race. Jullie zitten dan al helemaal op hem omdat ie nul punten heeft. Nou sorry maar in australie heeft hij er niks mee te maken gehad, dus kunne jullie hem er niet van afrekenen door dat. Daarnaast hij heeft nu 1 fout gemaakt waardoor hij uitviel wat altijd kan gebeuren, maar wie zegt dat het de rest van het jaar niet goed gaat? Je kan niet oordellen over dat want je weet het niet. En het zijn geruchten, maar ferrari neemt nooit alonso en vettel volgend jaar ook nog niet. daarnaast heeft massa een contract tot 2010. Het zijn geruchten dat van vettel en alonso, en geruchten zijn er altijd maar worden door mensen zelf gestart zonder dat het van ferrari afkomt! Dus daar kan je niks uit halen. @ F1DIDIER: massa is niet de 2e keer in de fout gegaan in australie viel zijn wagen uit, niet massa zelf. Dus dat klopt niet wat je zegt.. volgens mij hebben jullie mensen amper door dat massa uitgevallen is door de wagen, en deken jullie ja hij is uitgevallen dus hij heeft fout gemaakt. Sorry maar nogmaals australie had hij niks te maken met zijn uitval

    • + 0
    • 5 apr 2008 - 11:51
  • johan

    Posts: 985

    Het gaat er toch niet om of hij uitviel. Massa is gewoon 2x gespind door het gebrek aan TC. Daar mag je best iemand op afrekenen, zeker als iemand blijft zeuren dat het aan de auto ligt, terwijl het team notabene verklaard dat het aan Massa lag.

    Raikkonen heeft ook fouten gemaakt in de eerste race, heeft ze toegegeven en heeft daarna zijn gram gehaald.

    Hamilton maakte een fout in de training, geeft hem toe en we zullen zien wat hij ervan gaat bakken in de race.

    • + 0
    • 5 apr 2008 - 13:19
  • F1DIDIER

    Posts: 12

    Ik ben het helemaal met je eens Johan. Massa blijft voorlopig ook gewoon bij Ferrari, ik zie nog echt geen gevaar voor hem. Hij moet natuurlijk wel blijven presteren.

    • + 0
    • 5 apr 2008 - 16:18

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar