Kimi Raikkonen hoopt einde te maken aan slechte resultaten in Bahrein

  • Gepubliceerd op 01 apr 2008 18:42
  • 7
  • Door: Dennis Roke
Kimi Raikkonen hoopt een einde te maken aan een reeks teleurstellende resultaten in Bahrein, als daar dit weekeinde de Grand Prix verreden. De Finse Ferrari-coureur kwam in drie jaar tijd drie keer als derde aan de eindstreep.

Raikkonen: "Ik ben hier drie keer op rij als derde gefinisht. Dit is zo'n circuit waar ik dolgraag een keer wil winnen. Eindelijk. Ik ben ervan overtuigd dat we het kunnen met onze auto. We zijn er snel genoeg voor. En Ferrari is traditioneel erg sterk geweest in Sakhir."

De Fin, momenteel drie punten achter WK-leider Hamilton, denkt dat het nog te vroeg om te oordelen hoe iedereen ervoor staat. En vlakt ook de opkomende concurrentie niet uit. Raikkonen: "Het zit erg dicht bij elkaar. McLaren en Ferrari hebben de eerste twee races gewonnen maar laten we niet vergeten dat BMW twee keer een tweede plaats heeft behaald. In plaats van twee zijn er drie teams die voor het kampioenschap kunnen gaan. Waar McLaren en Ferrari punten morsen zal BMW ze oprapen. Het is nog veel te vroeg om aan het kampioenschap te denken."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Pfff en dat noemt hij slechte reslutaten. Drie keer op rij derde...
    Een derde plek dit weekend zou hem uitstekend op titelkoers houden maar ik snap natuurlijk wel wat hij bedoeld. De kans is groot dat het hem lukt maar stiekum hoop ik toch op een dikke vette zege voor Lewis. (of een zege voor Heikki. Die jongen gun ik het ook zo graag vooral omdat ik nu al weet dat zijn vreugde en uitstraling op dat moment ruim genoeg zijn om de rest van ons de rest de dag glimlachend rond te laten lopen, bovendien zou dat de strijd nog spannender maken!)

    • + 0
    • 1 apr 2008 - 19:45
  • Roy-NL

    Posts: 848

    1: de redactie van F1today noemt het slechte resultaten! Enkel de tweede paragraaf staat tussen aanhalingstekens en geven de woorden weer die Kimi (hopelijk) letterlijk heeft uitgesproken.

    2: waarom naar het verleden kijken, kan zich beter gewoon richten op datgene wat er nodig is om de komende race te winnen ;o)

    • + 0
    • 2 apr 2008 - 07:50
  • Molly

    Posts: 602

    @ Roy-NL: Achteraf bekeken was het misschien geen goede woordkeus, dus ik heb het iets aangepast. Op zich is derde natuurlijk een goed resultaat, maar Kimi doelt erop dat er in die races altijd wel iets gebeurde waardoor hij niet alles eruit heeft gehaald wat erin zat.

    • + 0
    • 2 apr 2008 - 10:06
  • Domino

    Posts: 26

    Ik hoop dat de finnen 1 en 2 worden dit seizoen. Ik heb nu al genoeg van de poeha van Hamilton

    • + 0
    • 2 apr 2008 - 11:16
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Van mij mag de beste winnen. En de beste is....degene die zijn hoofd koel kan houden in de hoge temperaturen.

    • + 0
    • 2 apr 2008 - 12:35
  • Roy-NL

    Posts: 848

    @Dennis: no hard feelings hoor ;o)

    Ik vind dat F1today een redelijk objectieve manier van verslaggeven van de F1 heeft in tegenstelling tot veel andere media die duidelijk enkel op sensatie uit zijn. Redelijk omdat er wel duidelijk in doorschemert dat de verslaggevers \"feeling\" hebben met de F1 als sport. Dat naast natuurlijk het enorme aanbod aan nieuws en de snelheid waarmee jullie het het wijde web op kunnen gooien. Sjapeau!

    Dat de beste moge winnen is natuurlijk het ideaal, maar ik kan bijv. ook genieten van schitterende inhaalacties van bijv. Alonso. En dat terwijl hij nu uitgerekend een coureur is die ergens onderaan aan mijn lijstje van favoriete coureurs bungelt, maar dat terzijde.

    • + 0
    • 2 apr 2008 - 12:56
  • DeZ

    Posts: 4

    @Domino
    Welke poeha van Hamilton bedoel je?

    • + 0
    • 2 apr 2008 - 14:22

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar