Hamilton niet verrast door snelle Kovalainen
- Gepubliceerd op 31 maa 2008 09:58
-
6
- Door: Rob Veenstra
De vice-kampioen van vorig jaar staat wel nog vier punten voor op zijn teamgenoot. Ik wist hoe snel hij is uit het verleden. Veel mensen beoordeelden Heikki op basis van vorig seizoen. Maar zet hem in een goede auto en dan ziet alles er opeens heel anders uit. Het wordt nog een zware taak om hem voor te blijven de rest van het seizoen.
Voor de wereldtitel denkt Hamilton af te moeten rekenen met twee Finnen. Niet alleen teamgenoot Kovalainen komt uit 'het land van de duizend meren', ook regerend wereldkampioen Kimi Raikkonen. Hamilton: Mijn grootste tegenstander is toch Kimi, want hij is de titelhouder. Maar dan moet ik wel eerst mijn teamgenoot verslaan.
Trending nieuws
-
Drama op Red Bull Ring: Verstappen crasht tijdens Q3 in Oostenrijk
De kwalificatie op de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk is op dramatische wijze ten einde gekomen. Max ...
27 jun 2026 17:01 -
FIA besluit geen onderzoek te openen naar Russell
George Russell mag zijn pole position op de Red Bull Ring behouden. De Britse Mercedes-coureur reed de snelste ronde ...
27 jun 2026 17:17 -
Uitslag kwalificatie Oostenrijk: Russell grijpt controversiële pole na dramatische crash Verstappen
George Russell heeft de pole position gepakt op de Red Bull Ring. Hij was net wat sneller dan Charles Leclerc, d...
27 jun 2026 17:03 -
Verstappen verklaart crash op Red Bull Ring: "Geen fijne klapper"
Max Verstappen beleefde voor de Grand Prix van Oostenrijk een kwalificatie om heel snel te vergeten. Tijdens de alles...
27 jun 2026 17:41 -
Verstappen en Red Bull hebben achterstand op Mercedes in Oostenrijk
Max Verstappen heeft zich als zesde geplaatst voor Q2 tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oostenrijk. De N...
27 jun 2026 16:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.796 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.664 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (6)
Login om te reagerenPosts: 16
Hulde voor deze volwassen manier van reageren.. Ik ben geen uitgesproken fan van Hamilton, maar zoiets kan ik wel waarderen.. Hij komt wat mij betreft vaak wat arrogant over, maar dit straalt wel klasse uit. Hij is gelukkig niet zo zielig dat hij onterecht de status van eerste coureur wil afdwingen.
Overigens snap ik na die eerste twee races ook waarom Alonso niet bij Renault naast Kovalainen wilde rijden, als hij zich al kan meten met Hamilton..
@schrijver van het artikel:
Finland is officieel geen scandinavisch land, het word alleen vaak zo genoemd vanwege hun lidmaatschap van de Noordse Raad.. Geografisch gezien is alleen het uiterste noorden deel van Scandinavië.
Posts: 234
Thnx KimiRulez, het is al aangepast
Posts: 195
hallo nieuw hier. ik ben wel hamilton fan trouwens ook van mclaren. en ik moet zeggen dat dit weer en duidelijke nette uitspraak is.
overigens vind ik dat arrogant over komen niet zo zeer te wijten aan hamilton maar meer aan hoe de pers met de tekst om gaat. een woord meer of minder maakt de zins opbouw al volledig anders.
Posts: 16
De pers beïnvloed sommige uitspraken zeker, maar andere heb ik ook gewoon op tv of via internet gezien in beeld en geluid. Maar ik denk dat een zekere arrogantie in de F1 wel nodig is om succesvol te zijn.. Maar er is natuurlijk ook een dunne lijn tussen zelfvertrouwen en arrogantie. Alleen is ook Hamilton niet altijd op de goede manier omgegaan met wat Alonso zei en heeft af en toe ook flink met modder gegooid, waardoor ook Hamilton bij mij wat minder hoog in het vaandel staat.
@bokito: Een hoofdletter hier en daar maakt het allemaal wat leesbaarder;-)
Posts: 320
Ander klein puntje:
Hoezo in Maleisie dolf hij duidelijk het onderspit?
Hij reed er bijna 9 seconden voor toen hij voor de eerste stop ging. Daar stond hij ruim 10 seconden langer stil en was vanaf dat moment gezien. Zonder die lange stop was Heikki gezien.
Heikki kwalificeerde wel sneller maar dat is logisch. In Australie kreeg Lewis de beste strategie en dus ook het voordeel voor de kwali. In Sepang kreeg Heikki de beste strategie en dus het voordeel voor de kwali. Exact zoals het jaar ervoor met Alonso.
Degene die het vaakst zijn onderlinge voordeel weet te maximaliseren zal het beste eindigen.
De prestaties van Heikki verbazen mij ook niet. Al met al denk ik dat ze niks met elkaar schelen in snelheid. Het totaal plaatje is denk ik bij Lewis net een minimale fractie beter maar Heikki kan nog groeien. In ieder geval zal het vertrek van Alonso niet of nauwelijks invloed hebben gehad en op dit moment zelfs in het voordeel van het team werkt.
Posts: 7.177
@ Baron van Kerpen: Ik ben het helemaal met je eens en Hamilton was trouwens ook 3e geworden in die race als hij niet langer bij de pit stond reken 9 sec. van de eindtijd af van hamilton en dan zie je waar die staat.... voor heiki..