user icon

'Michael Schumacher heeft een longontsteking'

  • Gepubliceerd op 12 feb 2014 09:30
  • comments 15
  • Door: Jeroen Jonkers
In het ontwakingsproces uit een kunstmatige coma heeft racelegende Michael Schumacher in het ziekenhuis in Grenoble een longontsteking opgelopen. Dat meldt de Duitse boulevardkrant Bild. De manager van de zevenvoudige wereldkampioen in de Formule 1 wilde het slechte nieuws niet bevestigen.

"Alle berichten over de gezondheidstoekomst van Michael die niet van de behandelende artsen of zijn management afkomstig zijn, moeten als speculatief worden beschouwd," liet zijn zaakwaarnemer Sabine Kehm weten. "Dat is mijn vaste antwoord in dit soort gevallen."

Volgens Bild wordt de infectie bij Schumacher bestreden met zware antibiotica. Het is niet bekend of de procedure om hem uit zijn kunstmatige coma te halen, is onderbroken of stopgezet. Manager Kehm bevestigde 2 weken geleden dat het middel om Schumacher onder narcose te houden, langzaam werd verminderd.

De 45-jarige Duitser liep bij een ski-ongeluk op 29 december in Frankrijk zwaar hersenletsel op.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • babyShumi

    Posts: 406

    voor friso was dat einde verhaal volgens mij.

    • + 0
    • 12 feb 2014 - 09:31
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Ik zag vorige week Friso hand in hand met Elvis een een bepaalde bar uitkomen, toen ik door de regulierdwarsstraat reed.

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 14:02
  • Pure speculatie....kehm ontkent het. Is geen officieel bericht

    • + 0
    • 12 feb 2014 - 09:49
    • Kan wel zijn, ik vrees toch dat deze slechte geruchten spoedig als officieel nieuws gebracht worden

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 10:00
    • Als Kehm het ontkent hoeft t nog geen pure speculatie te zijn ,zoals we al eerder achterkwamen. Waarschijnlijk is dit wel het geval, omdat dit heel vaak voorkomt met mensen die lang in dergelijke situatie verkeren. Longontsteking is bijna vaste prik in zo'n geval.
      Zag het ook nog op de twitter van Gary Hartstein.
      Al met al wordt het steeds realistischer dat dit het was mbt Schumacher. ongelooflijk wat lullig.

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 11:07
    • Dat vrees ik ook. Volgens mij zijn alle "speculaties" hooguit een dag later officieel bevestigd.

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 11:08
    • Kubica

      Posts: 4.075

      6wieler: Kehm ontkent niet.. Ze bevestigt echter ook niet...

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 11:22
    • Ik reageerde direct op Getuige X Kubica.. inderdaad ze riedelt haar standaard praatje af. geen bevestiging, geen ontkenning, om zo toch nog zoveel mogelijk de regie bij henzelf te kunnen houden.

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 11:25
  • terazino

    Posts: 612

    Dat gebeurd wel vaker bij mensen die lang aan de beademing liggen. Niets bijzonders.

    • + 0
    • 12 feb 2014 - 10:11
    • Kijk. Helder.
      En ik maar denken: "hoe kan iemand die zolang in het ziekenhuis ligt een longontsteking oplopen?".
      Dank.

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 11:14
    • Mike001

      Posts: 338

      Een longontsteking hoeft niet per se dodelijk te zijn, dus we moeten hem niet nu al opgeven. Al wordt het wel hoog tijd voor echt positief nieuws omtrent zijn mogelijk herstel.

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 11:35
    • sailor

      Posts: 10.559

      Er zijn anders genoeg mensen gestorven aan longontsteking in combinatie met een andere enge ziekte , aandoening of toestand.

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 11:45
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Kan me niet voorstellen dat de weerstand van MS nog top is na > maand coma. Dus een longontsteking is misschien niet bijzonder voor iemand die aan de beademing ligt, het kan wel grote gevolgen hebben. Zware antibiotica in een zwak lichaam is geen goede combi.

      Het zou fijn zijn als er weer eens een positief nieuwtje zou komen, het is nu negatief op negatief... Wie weet gebeurd er nog een wondertje!

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 11:58
    • Mike001

      Posts: 338

      Sailor, ik zeg toch ook niet dat er niemand overlijdt aan een longontsteking?
      Ik zeg alleen dat het niet altijd dodelijk hoeft te zijn.

      • + 0
      • 12 feb 2014 - 23:41
    • sailor

      Posts: 10.559

      Mike001,,

      Alleen in coma liggen kan goed aflopen , het is de combinatie van in coma liggen en een infectie hebben zoals longontsteking , zeer zeldzaam dat daar iemand levend uit is gekomen...

      Dus laten we hopen dat het nieuws deze keer niet klopt omtrent Schumacher

      • + 0
      • 13 feb 2014 - 06:56

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar