Webber verwacht vroeg pensioen van Sebastian Vettel
- Gepubliceerd op 28 jan 2014 12:20
-
9
- Door: Jeroen Jonkers
Webber is van mening dat Vettel over een ronde absoluut de snelste is, zelfs nog sneller dan zijn vriend en Ferrari-coureur Fernando Alonso: "Ik heb altijd gedacht dat Fernando de beste is op zondag en dat denk ik nog steeds. Echter, over een ronde denk ik dat Vettel hem de baas is en dan heb ik over alles, niet enkel snelheid."
"De kracht van Sebastian is, zoals we weten, wegsprinten bij de start en dan rijden in schone lucht. Hij is net een computer, toch? Alleen snelle bochten waren altijd zijn zwakte," aldus Webber. Wanneer het echter over langzame bochten gaat, is Vettel volgens Webber ongelooflijk sterk: "Een paar weken geleden keek ik de Grand Prix van Singapore voor het eerst op televisie. Hij was simpelweg twee en een halve seconde sneller dan wie dan ook en hij had Nico, Fernando, Lewis en mij achter zich. Het leek wel alsof hij tegen een stel muppets aan het racen was! Okee, het ging niet altijd zo, maar tijdens sommige races was hij exceptioneel goed."
Naast zijn snelheid is er volgens Webber nog iets unieks aan Vettel, namelijk zijn kijk op het leven. Ondanks het feit dat Vettel weinig van zijn privéleven prijsgeeft, is Webber van mening dat Vettel al erg veel heeft gedaan met zijn 26 levensjaren: "Weet je wat? Ik denk dat Sebastian alles in het leven snel zal doen. Hij boekte snel goede resultaten en won kampioenschappen, hij heeft op jonge leeftijd een kind en hij zal waarschijnlijk ook wel vroeg stoppen met racen. Hij wil waarschijnlijk ooit nog een keertje schitteren in een rode auto en zegt dan gedag."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Pirelli
- Basis - Italië
37.476 reacties op Pirelli
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pirelli

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 437
Waarom zou hij bij Ferrari willen schitteren als hij bij RBR kampioen kan blijven worden tot in de eeuwigheid? (Zolang Newey er zit).
Posts: 4.805
Je geeft zelf het antwoord op je vraag al: zolang Newey er zit.
Posts: 4.951
Omdat elke zichzelf respecterende coureur ooit in een Ferrari F1 wil racen, het enige merk met échte traditie!
Posts: 929
ik zou het ontzettend leuk vinden als hij naar Ferrari zou gaan over een tijdje maar zolang het goed gaat moet hij zeker niet weggaan bij Red Bull
Posts: 1.549
Omdat hij na nog een titel misschien wel weer eens een nieuwe uitdaging zoekt/nodig heeft?
Wellicht omdat hij alle critici de mond wil snoeren en wil laten zien dat hij in een andere auto ook kan winnen?
Zomaar twee redenen die ik me goed voor kan stellen. Daarnaast zal hij bij Ferrari z'n zakken nog wat sneller kunnen vullen, op zich wel handig als je vroeg met pensioen wil gaan ;).
Posts: 2.277
Toro Rosso on track;
www.youtube.com/watch?v=_mObBlx-K2M&feature=youtube_gdata_player
Posts: 3.007
Waar iedereen dacht dat Webber een boekje open zou doen nadat ie weg is bij RBR, valt dit alleszins mee. Nooit gedacht dat hij zo positief zou zijn over Seb.
Volgend jaar laatste jaar van FA bij Ferrari, daarna zal Seb het stuur overnemen en laten zien hoe het moet ;)
Posts: 2.181
Dat komt omdat Webber een classy guy is en hoewel hij in the heat of the moment soms wat dingetjes heeft gezegd. Zal hij niet echt vuile was buiten gaan hangen. Tevens is hij ook realistisch en Vettel is gewoon f#cking goed en nee ik ben geen Vettel fan.
Posts: 1.082
Feitelijk zegt Webber dat Vettel over 1 ronde de snellere is op alle vlakken tegenover Alonso. Dus gezien zijn rondetijden van afgelopen races is hij de meest constante geweest, dus wil dat zeggen in mijn ogen dat Vettel dus over de hele race ook beter moet zijn dan Alonso!?
Wel leuk dat Webber ook eens zijn kijk op Vettel geeft, ik ben benieuwt ofhij vroeg met pensioen gaat. Misschien doet hij wel een Stonertje...