Christijan Albers stelt zich beschikbaar voor Formula E
- Gepubliceerd op 27 jan 2014 15:44
-
28
- Door: Jeroen Jonkers
Meervoudig Champcar-kampioen Sébastien Bourdais heeft wel oren naar een carrière in de nieuwe elektrische Formule-klasse: "De Formula E is een erg opwindend project en een grote innovatie in de racerij. Je hebt in je carrière niet vaak de kans om deel uit te maken van zulke technische vernieuwingen. Ik zou ontzettend blij zijn om de auto te ontdekken en te racen in september. De beste manier om dat te bereiken is denk ik om lid te worden van de Drivers' club."
De volledige samenstelling van de Driver's Club tot nu toe is hieronder te vinden:
Daniel Abt (GER)
Christijan Albers (NLD)
Marco Andretti (USA)
Sébastien Bourdais (FRA)
Sebastien Buemi (CHE)
Karun Chandhok (IND)
Lucas di Grassi (BRA)
J.R. Hildebrand (USA)
Ma Qing Hua (CHN)
Narain Karthikeyan (IND)
Vitantonio Liuzzi (ITA)
Franck Montagny (FRA)
Takuma Sato (JPN)
Bruno Senna (BRA)
Oriol Servia (ESP)
Adrien Tambay (FRA)
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 202
Gelukkig hebben ze geen brandstofslang nodig ;-)
Posts: 152
Hij kan nog wel wegrijden met de stekker van de oplader nog aangesloten ;-)
Posts: 898
hahahahahahhahah deze hoeven niet bij te tanken..
Posts: 2.277
Tja, je moet wat hé..
Posts: 151
Ik denk dat dit een hele leuke klasse gaat worden.
Posts: 247
inderdaad een leuke klasse....er zal alleen iets gedaan moeten worden aan dit (voor mij) middelmatige rijdersveld (uitzondering daargelaten). Het zijn nu niet de namen waar ik voor naar een gp zou gaan kijken! De tijd zal het leren!
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 2.263
Een flink aantal zijn gewoon niet goed genoeg bevonden voor de F1, en zijn op zoek naar een careerboost.
Posts: 152
@Calvinh,
We begrijpen het nu wel hoor ;-)
Posts: 2.263
Hahahahahaha. Dan is het in ieder geval goed doorgekomen! :P
Posts: 1.668
Staan aardig wat leuke namen bij. Hopen dat Jos zich ook beschikbaar gaat stellen.
Posts: 2.788
Dan is het te hopen voor Jos dat Max niet ook mee gaat doen.
Posts: 4.175
Ook Jos Verstappen heeft belangstelling getoond in deze klasse. Het zou makkelijk kunnen, want de begeleiding ban Max zal er niet onder hoeven lijden.
Jos terug in Formule auto's, lijkt me schitterend, al is het een electrische.
Toch zou ik het nog altijd mooi vinden om hem terug te zien in Le Mans, of ... waarom niet de Indy 500? Helaas vindt hij oval racen niets. Gelukkig hebben we nog ern tweede Verstappen :')
Posts: 320
Oeh God...
Posts: 2.263
Laten we eerlijk wezen: Van namen als Bruno Senna, Albers, Liuzzi en Karthikeyan word ik nou niet echt warm.
Posts: 714
Ik gun het Chris dat ie weer wat leuks kan doen op het circuit, al zal ie wel weer flink moeten gaan trainen. Is toch veel bezig geweest met ondernemen en het zorgen voor zijn gezin met zijn doodzieke vrouw. Kwam misschien niet altijd sympathiek over maar kan wel een potje sturen.
Posts: 925
Tja, maar goed, volgens mij is dit de long list van open sollicitaties. Er zit wat mij betreft nog best wat koren tussen het kaf; Bourdais, Sato, Buemi en (in mindere mate) Bruno S. kunnen er best mee door!
Ik vraag me trouwens af hoe die klasse wordt gefinancierd. Het scheelt natuurlijk dat er niet een groot deel bij voorbaat in de zaken van CVC/Bernie-achtige "dieven" verdwijnt, maar dan nog... Ik kan me niet voorstellen dat er files naar de circuits zullen staan op wedstrijddag.
Posts: 4.951
Laat die sukkel zich nou maar beperken tot het Scalextric baantje van zijn vader.....