Nederlanders kwalificeren sterk in Florida Winter Series
- Gepubliceerd op 26 jan 2014 18:19
-
20
- Door: Jeroen Jonkers
De Nederlanders in het veld presteerden eveneens sterk. Dennis van de Laar zal de eerste race als tweede starten, terwijl Max Vestappen plek drie op de startgrid inneemt. De op een na snelste tijden in de eerste kwalificatiesessie vormen de startgrid voor de tweede race. Dit resulteert in een startgrid met Max Verstappen op pole-position voor de tweede race.
De tweede kwalificatie was een prooi voor Max Verstappen. De jonge Limburger was bijna een halve seconde sneller dan Raffaele Marciello, de huidige Europees Formule 3 kampioen. Dennis van de Laar start de derde race vanaf de vijfde plaats.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land NL
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.850 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 898
maximum max!
Posts: 6.198
Wow! in dit veld dit neerzetten dat is geweldig! Ik hoop dat ze dat bij Ferrari ook zien en hem op gaan nemen. Echter ik verwacht, dat die nog ff zullen kijken hoe Mx zich in de races houd. Zou wel erg mooi zijn!
Posts: 4.951
Tja, en dan nu maar eens zien wat hij in een race doet. Want snel is hij zeker, maar is-ie dat ook in een race waar iedereen elkaar om de oren vliegt?
Posts: 8.908
Eigenlijk is het toch absurd???
Je verpulverd alle records in de kartsport (eigenlijk al sinds je je eerste wedstrijd rijd in 2005) en je gaat een beetje testen met een auto om te kijken hoe dat gaat. Maar het maakt niet uit met welke auto of welk circuit, je kleineert de gevestigde orde!
Gevierde talenten als Marciello en Fuoco laat je alle hoeken van de baan zien, terwijl deze heren meer ervaring hebben in de autosport. En Marciello liet een verpletterende indruk achter in de GP2 en is regerend kampioen in de F3. Gisteren stond hij op meer dan een seconde en nu weer op meer dan een halve seconde in de kwalificatie. En we moeten niet vergeten dat deze auto's 100% identiek zijn aan elkaar en de technici vanuit de organisatie aangestuurd worden, dus geen teams met het beste personeel of meer ervaring.
In dat opzicht is het dus een zeer grote prestatie wat Max hier laat zien!
Ik wil niet graag op de zaken vooruit lopen, maar als hij niet van de baan gaat is het gewoon de grootste titelkandidaat. Hopelijk kan hij net zo goed racen als testen/kwalificeren, dan ziet het er goed uit. Wellicht dat hier dan toch de ervaring van de anderen de doorslag zal gaan geven.
Maar sinds 2005 blijf ik mij keer op keer over hem verbazen, dus het zal ook wel tijdens de races absurd goed gaan.
Posts: 34
Klopt toch wat twitter zei Max op 3 en 1 en nu weer 1
Posts: 2.181
Nice work Max!
Posts: 7.033
Onwijs die Max! Wat een talent. Hier gaan we nog veel plezier aan beleven in de toekomst.
Posts: 7.033
Ik vraag me af of Max al niet te goed is voor de WSR 2.0 haha, hij kan die stap makkelijk overslaan volgens mij.
Posts: 141
Wat een fenomeen. Kunnen ze hem niet gewoon nu al inkopen bij een van de topteams in de Formule 1?
Posts: 13.929
Goed gedaan Max!!!
Iemand enig idee waar de race is te volgen?
Posts: 7.033
Via de livetiming alleen.
Posts: 8.908
?@DennisvdLaar Quali 2: P5. Not really happy as there was more possible. Some Dutch kid learned us a lesson today.. @VerstappenFans
Tweet?Hahaha Dennis van de Laar is toch een redelijk talent en kan goed met Fuoco, Latifi en Marciello meekomen. Maar dit commentaar is veelzeggend en getuigd van respect :-)
Posts: 2.788
Echt waar? Ik heb naar de uitslagen van Dennis vd Laar gekeken. Tenzij er 2 zijn, vind ik zijn uitslagen niet echt indrukwekkend.
Posts: 8.908
Wanneer je kijkt naar het afgelopen jaar in de F3 met het materiaal dat hij had, heeft hij het toch redelijk gedaan. En ook in de FWS zit hij er nu toch steeds goed bij! Dus het zijn er geen 2 en zijn resultaten zijn niet slecht. Maar is weer dat typische wat je ook bij andere Nederlandse talenten ziet. Wanneer ze niet 1e staan is het allemaal niet zo best!
Posts: 155
Jos en Sophie hebben samen een race monster gemaakt
Posts: 2.788
Amen. En nu maar hopen dat hij ons net zo trots maakt als zijn ouders.
Posts: 130
Indrukwekkende prestatie van Verstappen jr.
Minstens een halve seconde sneller dan de concurrentie die toch meer ervaring heeft. Dan heb je het serieus goed gedaan en een heel sterk visitekaartje afgegeven. Ga zo door Max en de poort naar de Formule 1 gaat snel open!
Posts: 2.115
Jos in het Duits F3 kampioenschap was ook al zo indrukwekkend.
Ik volgde Jos toen al en die reed ook iedereen er uit.
Knap van Max die een mooie carriere in het verschiet heeft liggen.
Met hopelijk meer begeleiding dan Jos
Posts: 8.908
Regenrace en ze starten achter de safetycar :-) Max deed het goed op Spa in de regen, kijken wat het hier wordt :-)
Posts: 10.070
Zei het al eerder, maar als Luca Baldisseri Max een plek aanbiedt in de FDA, zou ik geen moment twijfelen als ik vader Jos was, met het huidige financiele klimaat in de F1 bied dat veel grotere mogelijkheden dan op eigen kracht binnen te komen.
Ferrari is bovendien totaal niet bezig om met alle geweld een Italiaanse coureur de F1 in te loodsen, maar vooral om het grootste talent door te laten stromen.
In de afgelopen 2 1/2 jaar hebben twee jonge talenten van de FDA de F1 gehaald, Perez en Bianchi, daarbij heeft Ferrari een zitje bij GP2 kampioensteam Racing Engineering geregeld voor Marciello om hem klaar te stomen voor de F1.
Met een grote vinger in de pap bij Sauber en nu dus ook Marussia, qua rijderskeuze, lijkt mij dit een gouden kans voor voor Verstappen Jr.
Ik zou hem vast een cursusje Italiaans laten doen ;)