user icon

'Schumacher niet langer in acuut levensgevaar'

  • Gepubliceerd op 07 jan 2014 10:13
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Michael Schumacher verkeert nog altijd in kritieke toestand, maar het acute levensgevaar lijkt geweken. Dat valt op te maken uit diverse uitlatingen van zijn manager Sabine Kehm. El Mundo citeert haar bijvoorbeeld: "Dit is een hele opluchting. Dit werkt zeker kalmerend op zijn familie. Dit is de start van een lange herstelperiode, maar het grootste gevaar is voorbij."

Tegenover Sky Deutschland zei ze: "Zijn toestand is nog kritiek, maar is dit weekend wel gestabiliseerd. Het gevaar voor zijn leven is niet langer acuut." SID en Bild vernamen van een anonieme bron dat er een kleine verbetering in de toestand van Schumacher waargenomen is. En behandelend arts Jean-Francois Payen verkondigde: "Hoewel het gevaar nog zeker niet geweken is, is het niet meer acuut."

Manager Kehm krabbelde later terug. "Ik kan de berichten dat hij niet langer in acuut levensgevaar is niet bevestigen. Ik verwijs iedereen naar de officiële verklaring van de doktoren."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Als ze die woorden zelf al ontkracht heeft, waarom wordt de oorspronkelijke boodschap hier dan nog steeds als (sensatie)bericht gebracht? Nog eens heel erg laat ook.

    • + 0
    • 7 jan 2014 - 10:16
  • Dus het komt er op neer er is nog niks veranderd.

    • + 0
    • 7 jan 2014 - 10:22
  • lars75

    Posts: 8.908

    Corina Schumacher wil Meribel aanklagen voor het ongeluk van Michael!!!

    Mag ik dat raar vinden?

    • + 0
    • 7 jan 2014 - 10:23
    • Marsss

      Posts: 162

      Wellicht dat het deel met de rotsen niet afgezet was/is?

      ik denk dat dit een risico is van het skien?! Benieuwd wat de aanklager morgen gaat verklaren om 10:00uur. Als daar blijkt dat de piste niet goed was/is, zal dit het gevolg zijn?

      • + 0
      • 7 jan 2014 - 10:43
    • Nee dat mag niet, tenminste niet zonder haar motieven te weten.

      • + 0
      • 7 jan 2014 - 10:44
    • Tifoso

      Posts: 2.868

      Hij was toch off-piste aan het skiën? Dan kun je toch van uitgaan dat het gevaarlijk(er) is?
      Wie is btw Meribel?

      • + 0
      • 7 jan 2014 - 10:58
    • Marsss

      Posts: 162

      @tifoso
      Meribel is de plaats waar de piste ligt.
      Hij kwam van 1 piste af welke zich opsplitste in 2 pistes. Blijkbaar door een val van een vriend kwam hij in het tussenstuk terecht. Door de hoeveelheid verse sneeuw bleken de rotsen en het verschil in pistes niet te zien.

      • + 0
      • 7 jan 2014 - 11:12
    • lars75

      Posts: 8.908

      Dat skigebied, kan zijn dat ik het verkeerd geschreven heb! :-)

      Al zijn haar motieven gegrond, blijf ik het raar vinden. Hij is aan het skiën, hij had er voor kunnen kiezen dit niet te doen, hij draagt dan ook de verantwoording voor zijn daden en risico's, hij was off piste, hij maakt een (inschattings)fout.
      Hadden zij de rotsen dienen te verwijderen of evntueel de hele berg? Hadden zij sneeuw moeten ruimen? Al hebben zij verzuimd het af te zetten noch een waarschuwing te geven, dan nog zie ik niet in waar zij fout waren! Het is de persoon die aan het skiën is die verantwoordelijkheid draagt voor zijn eigen veiligheid.

      Die hele overgeslagen Amerikaanse claim cultuur vind ik beangstigend. En daarnaast wat wil zij er mee winnen? Voor het geld hoeft zij het niet te laten en het veranderd ook helemaal niets aan de situatie van Michael.

      • + 0
      • 7 jan 2014 - 11:40
    • neor2

      Posts: 1.523

      @Tifoso; off-piste is een groot woord. Als je het vergelijkt met autorijden dan was het meer het meepakken van een verdrijvingsvlak dan off-road.

      Aan de andere kant blijft het natuurlijk een risicovolle sport waarbij een ongeluk in een klein hoekje zit. Daarnaast; zelfs gewoon op straat kun je ongelukkig struikelen tijdens een wandeling en met je hoofd een stoeprandje raken. Dat is dan ook niet direct reden om de gemeente maar aan te klagen.

      Afzetten van zo'n stuk had misschien wel gekund maar ook daar moet je denk ik voorzichtig mee zijn. Zet een paar paaltjes neer en geheid dat iemand z'n been breekt op zo'n paaltje.... krijg je daar weer gezeur mee.

      • + 0
      • 7 jan 2014 - 12:11
    • Denkt Corrina dat ze Michael weer terug krijgt door zo'n claim?
      En stel dat Schumacher toch overlijdt, wat moet ze dan met een eventuele schadevergoeding? Verzacht die de pijn of zo?

      • + 0
      • 7 jan 2014 - 14:08
    • lars75

      Posts: 8.908

      @NBTT
      Ja een claim van enkelen miljoenen verlicht de financiële druk bij de familie enorm!

      • + 0
      • 7 jan 2014 - 21:56
    • Mag ik het raar vinden dat er hier zomaar klakkeloos aangenomen wordt dat dit waar is...ik denk dat familie Schumacher op het moment even iets andere zaken heeft waar ze mee bezig zijn...

      • + 0