Frijns: "2014 wordt beter dan 2013"
- Gepubliceerd op 05 jan 2014 12:44
-
48
- Door: Jeroen Jonkers
Een vast stoeltje wist Frijns echter niet te bemachtigen, waardoor hij sinds het weekend in Spa niet meer in actie is gekomen. Voor komend seizoen belooft de ex-testcoureur van Sauber beterschap.
Op zijn Facebook-pagina schreef Frijns: "Gelukkig nieuwjaar allemaal, de beste wensen. Ik kan een ding beloven, 2014 wordt beter dan 2013. Er komt snel nieuws aan!"
In welke klasse de Limburger komend seizoen uitkomt blijft nog onduidelijk. In de laatste maanden werd Frijns kortstondig gelinkt aan een stoeltje bij het Formule 1-team van Caterham en daarnaast werkte hij een DTM-test af voor Audi. Ook een volledig seizoen in de GP2-series zou een optie zijn.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (48)
Login om te reagerenPosts: 567
Ik denk dat het DTM of GP2 gaat worden voor 2014. F1 gaat het niet worden.......
Wat denken jullie?
Posts: 134
Persoonlijk vind ik het vervelend dat komend seizoen 2 coureurs op de grid staan die door Frijns verslagen werden. Gp2 bij een mooi team een heel seizoen en dan voor de titel gaan en in beeld blijven! Sinds zijn wsr2.0 titel ben ik fan. Niet zozeer vanwege zijn nationaliteit maar de manier van rijden en overwinningen pakken! Go Frijns, ik hoop op het beste!
Posts: 121
Dit had ik gisteren ook verteld op het bericht van Pic, jammer genoeg kwam ik niet door de filter. In iedergeval goed dat het even verteld wordt. Zijn overigens ook geruchten dat Marchiello en Vandoorne bij respectievelijk Racing Engineering en ART zouden hebben getekend. Maar ze zijn officieel nog niet bevestigd.
Posts: 975
Ik heb een gevoel dat het GP2 bij Russiantime, daar heeft hij vorig seizoen echt indruk gemaakt tijdens de test bij dat team. Plus het feit dat RUSSIANTIME om titels wilt vechten en talent prefereert. DTM zou echt zonde zijn.
Posts: 8.908
3e rijder bij Caterham en dan regelmatig op vrijdagen rijden!
Daarnaast inderdaad GP2 bij een redelijk team. Het voordeel van de GP2 is dat het niet overladen is met talenten, maar door jongens met geld. De talenten zoals Nasr en Frijns komen daar sneller naar boven. Door het gelijkwaardige materiaal kunnen zij daar het verschil gaan maken. Tekenen bij het GP2 van Caterham en 3e rijder bij het F1 team (net als Giedo en Rossi voorheen)
Posts: 8.908
Op racexpress gaat de focus toch echt naar de F1 en dat 1 team er heel interessant uit ziet! Een double Dutch komend jaar???
Posts: 9.925
Inderdaad, focus is alleen op de F1 gericht en zijn ze niet met andere teams buiten de F1 in gesprek. Mocht F1 niet lukken gaan ze pas over op plan B.
@SennaDaSilva liep dus gister lekker uit ze duim te zuigen:-)
Posts: 7.074
Denk Gp2
Ben benieuw wanneer Caterham met de line-up gaan komen
Posts: 9.925
"Wel zijn we druk met een leuk project bezig. Dat ziet er niet zo slecht uit maar we moeten afwachten hoe het gaat lopen. In de Formule 1 is niets zeker totdat je een contract tekent, en zelfs dan kan er nog veel veranderen."
Kan bijna niet anders dan dit om double dutch gaat.
Posts: 5.397
Net zie ik nog tien reacties staan en nu nog zeven? Ik zag niet echt een reden reacties te verwijderen maar dat zal wel aan mij liggen..
Posts: 4.951
Eerst zien, dan geloven....
Posts: 8.908
Inderdaad, dat zegt ie zelf ook al!!!
?Er is nog niet veel nieuws te melden?, erkende Frijns tegenover RaceXpress.nl. ?Tussen Kerst en nieuwjaar lag alles stil dus er gebeurde niet veel. Wel zijn we druk met een leuk project bezig. Dat ziet er niet zo slecht uit maar we moeten afwachten hoe het gaat lopen. In de Formule 1 is niets zeker totdat je een contract tekent, en zelfs dan kan er nog veel veranderen. Ik zeg gewoon niks en wacht lekker af, mijn management werkt hard en daar heb ik alle vertrouwen in.?
Posts: 7.033
Please GP2!!! En een team als Russian Time zou helemaal geweldig zijn!!
Posts: 8.908
Doe mij maar F1 als ik mag kiezen! Om het simpele feit dat hij daar hoort.
Posts: 2.277
Please f1 zul je bedoelen?
Posts: 7.033
Ik denk niet dat de F1 realistisch is op dit moment. Ik zou al heel blij zijn als hij zich volgend jaar weer in de kijker kan rijden onder ogen van alle F1 teams. Daar is de GP2 het meest geschikt voor!
Posts: 8.908
Volgens mij geeft hij aan dat zij momenteel in een ver stadium zijn met een F1 team, maar dat nog niets zeker is. Nu weet ik niet hoe close jij bent met de F1 teams of Frijns. Maar de wijze waarop hij dit communiceert geeft toch aan dat de F1 nog steeds een realistische optie voor hem kan zijn.
Persoonlijk denk ik dat Caterham het betreffende team zal zijn. Vermoedelijk een double Dutch met Mol en Boekhoorn achter de schermen. Of eventueel 3e rijder met garanties voor de vrijdagen en vaste rijder voor Caterham in de GP2.
Posts: 7.033
Zou wel mooi zijn Lars, maar is Caterham nou een team waar je echt voor uit zou willen komen in de F1? Ik kan me herinneren dat Frijns heeft gezegd dat hij niet voor een team wilt rijden wat onderin rijdt vanwege het feit dat je je heel moeilijk kunt bewijzen. Zelden maakt iemand van zo'n soort team stappen omhoog.
Posts: 2.277
Dacht dat dat over de gp2 ging? En dan nog zal waarschijnlijk caterham zijn enige kans zijn om de f1 binnen te stormen! Groot gelijk als hij die kans pakt, mocht hij er zijn.
Posts: 3.224
als hij maar ergens gaat rijden f1 of gp 2 dat maakt me nou even niet uit,wil weer kunnen genieten en op het puntje van mijn stoel zitten.hoop dat frijns binnen kort met god nieuws komt.
Posts: 13.929
Ik gok op 3e rijder bij Caterham en daarnaast een volledig GP2-seizoen voor Caterham. Als Giedo dan ook nog een blijft, dan worden 'de groenen' toch een beetje van oranje! :-)
Posts: 4.175
Zou mooi zijn. Echter, ik denk niet dat Frijns hier op doelde in zijn verhaal. "De eerste tests zijn eind januari, dus sowieso voor die tijd"... lijkt me eerder van belang als het gaat om een racestoeltje. Een 3de rijder gaat echt niet testen tijdens deze tests, zeker niet dit jaar nu alles zo op de schop is gegaan in de regelementen.
Ik hoop niet dat Caterham Frijns gebruikt om meer geld uit Boekhoorns zak te kloppen voor Giedo.
Zo iets gebeurde ooit al eens met Verstappen bij Arrows toen ze Coronel lieten testen, en zodoende extra druk zette op het kamp Verstappen, die uiteindelijk het stoeltje kreeg.
Ik hoop echt dat Frijns een flink budget heeft via Manheim, of wellicht dat het toch een Double Dutch wordt via McGregor van Giedo en een sponsor van Frijns. Spannend.
Caterham riep wel al eerder ook met rijders buiten de F1 te praten. Dat blijkt dus wel te kloppen dus.
Over een maandje weten we meer....
Posts: 8.908
Verstappen ontving salaris van de heer Walkinshaw!
Dus dat zou nog wel meegevallen hebben denk ik. En er stonden ook weinig sponsoren van Jos op die Arrows destijds.
Posts: 4.175
@ lars75 : Lost Boys stond toch flink veel op de Arrows. Op een aantal plekken op de voorvleugel, op de neus en op de achtervleugel, en bovenop Jos z'n helm. Dat zal redelijk wat hebben gekost.
Posts: 601
Russian Time zal het 100% zeker niet worden.. Ze waren in de tests in 2013 zeer tevreden over Frijns, maar niet over zijn management. Hij kon een volledig seizoen tijden zonder budget.. Helaas heeft Russian Time haar line-up voor 2014 al compleet
Posts: 4.175
Waarom niet? Het management is veranderd, en zover ik weet heeft Russian Time nog niets bevestigd.
Posts: 601
Klopt, niets naar de media toe bevestigd maar beide rijders zijn wel al getekend voor volgend jaar. En dit is helaas niet Frijns
Posts: 35
Ik kan jullie vertellen dat hier gaat om een tweede stoeltje of een test stoeltje + vast gp2 contract. De eerste rijder (wie ik even niet bij naam weet) zou 30 miljoen meenemen. Daardoor kan Caterham bij het tweede stoeltje kiezen voor talent. Dit zou gaan tussen Frijns en Kovalainen. Frijns heeft al verschillende simulator testen gehad, waarbij hij de rest plat heeft gereden. Eind januari gaan hij en Kovalainen testen, en twee weken later weer. Daarna wordt besloten wie het stoeltje krijgt. Daarbij lijkt het exit voor Giedo vd Garde. Die 17 miljoen mee wou nemen.
Posts: 3.224
@dimmo_mclaren mag ik vragen waar jij deze info vandaan hebt.
Posts: 3.224
vind 30 miljoen wel heel veel om te gaan rijden bij caterham.voordat geld kon die rijder wel een beter zitje krijgen lijkt me.
Posts: 8.908
Kiezen tussen talent Frijns en Kovalainen? Dat is toch geen keuze????
En die eerste rijder met een dergelijk budget, dat zal dan Petrov of Nasr moeten zijn!?
Ik zie Boekhoorn namelijk geen 30 miljoen ophoesten (al is het zakgeld) en ik zie daar verder ook weinig mensen toe in staat. Maar met 17 miljoen staat de deur bij Marussia wel voor hem open! Het zou zonde zijn voor Giedo, hij heeft een 2e kans verdient bij Caterham en het zou voor Caterham ook beter zijn tenminste 1 van beide rijders aan te houden.
Maar hoe kom jij aan deze info???
Posts: 8.908
Daarnaast!
De sponsoren van Petrov hebben nooit of slecht betaald, het pakket rond Giedo staat als betrouwbaar en goed te boek in de paddock. Dat moet ook heel wat waard zijn natuurlijk!
Maar Giedo bij Marussia, met de nieuwe regels en naast Bianchi lijkt mij nog eens niet een slechte stap voor hem.
Maar ik gok toch echt op een double Dutch bij Caterham en dat die 30 miljoen welke jij aangeeft voor het pakket Giedo/Frijns is.
Posts: 35
Vader van Robin, woon vlak in de buurt, in 't zelfde dorp. Maar jullie hoeven me niet te geloven. We zullen het zien. Niks is zeker natuurlijk
Posts: 8.908
Het is niet dat ik je niet wil geloven of dat ik je niet geloof. Maar het lijkt mij zeer onverstandig dat zijn vader bij de lokale buurtsuper de kansen van zijn zoon ten aanzien van de F1 gaat lopen ventileren en dan ook nog dusdanig gedetailleerd.
Maar in de F1 is niets zeker totdat het zeker is en dan nog is het niet 100% zeker. Zie het contract van Jos destijds bij Arrows en dat zij alsnog Frentzen aantrokken.
Posts: 7.074
Volgens mij is VDG wel safe met dat zitje bij Caterham,en die double dutch zou mooi zijn!
Wachten ze daarom zo lang met de line-up??
Posts: 3.224
inderdaad lars frijns gooit zelf niks naar buiten en dan zal zijn vader het wel naar buiten gooien lijkt me niet verstandig mocht dit verhaal kloppen.
Posts: 4.175
@ dimmo_mclaren : Het is niet dat we het niet willen geloven, maar het klinkt een beetje ongeloofwaardig.
Eerste rijder waar je even de naam niet meer van weet? Daarnaast heeft zo'n stoeltje een bepaalde marktwaarde. Die ligt tussen de 15 a 20 miljoen. Het zou apart zijn dat er ineens een partij is die 10 miljoen meer wilt ophoesten.
Zelf heb ik redelijk wat contacten opgebouwd rondom Frijns, in F1 en de racerij in het algemeen. En daarvan zijn enkele niet de eerste de beste. Ik heb net als de media weinig tot niets kunnen vernemen rondom Frijns de laatste maanden. Sinds het vertrek van Werner is er flink wat gedaan, zoveel is zeker.
En sindsdien is Frijns ook beter begeleid. Hij houdt zijn lippen stevig op ekkaar, en ook de mensen om hem heen. Ik weet dat hij gesprekken heeft gehad in GP2, DTM en F1. Natuurlijk zegt men dat men alleen hun focus op F1 hebben gericht, maar neem van me aan dat ze niet dom zijn, en ook hun plan B al volop voorbereid is. Er zouden zelfs al enkele voorcontracten bestaan.
Dat nu ineens papa Frijns zou hebben gepraat lijkt me onwaarschijnlijk. Die wordt ook zorgvuldig op ern afstandje gehouden nadat hij eerder al voor wat problemen heeft gezorgd in bepaalde onderhandelingen.
Maar... ik hoop dat je gelijk hebt.
Posts: 228
Die 17 miljoen moet toch wel voldoende zijn voor Marussia mag ik hopen !!!
die verrekte klote kovalainen nog aan toe !!! kan die gast zijn verlies niet nemen en gewoon opzouten.
Posts: 9.925
Ik geef Dimmo de voordeel van de twijfel:-)
Hij kondigde immers hier ook aan dat Frijns in Spa weer voor Hilmer zou rijden en had dit ook toen van de vader van Frijns gehoord..
Posts: 1.524
@dimmo_mclaren
Dan trekken we nu de melk maar op!
Als het waar is ,dan is die partij van 30 miljoen zwaar gestoord ,omdat er stoeltjes bij betere teams waren voor minder ,maar ....we zullen zien.hahaha.
Posts: 35
Het enige wat ik doe is zeggen wat ik hoor, voor de rest is het afwachten.
Posts: 8.908
Ik ben je ook dankbaar hiervoor!
Maar het is nogal vreemd dat iemand 30 miljoen wil betalen voor dat stoeltje. De enigen die ik mij kan voorstellen die dat kunnen zijn Nasr of Petrov. De eerste moet zich nog bewijzen en is een nog grotere gok dan dat Giedo was. De 2e heeft niet echt de beste reputatie met betalen van sponsorgelden.
Ik gun het Nasr wel, na Frijns toch het grootste talent onder de F1 momenteel. Maar voor 30 miljoen???
Ik gok dan eerder op een double Dutch met 30 miljoen van diverse investeerders vanuit Nederland. Mocht dit waar zijn wat jij hoort.
Posts: 7.074
De Nederlandse sponsoren staan nog steeds op de site van Caterham,overigens die van Pic ook,meestal verdwijnen die toch als het jaar om is??
Posts: 290
Degene met 30m zou Maldonado kunnen zijn, nu het ernaar uitziet dat Lotus wel heel veel problemen heeft en op veel te grote voet heeft geleefd. De engineers lopen daar met drommen de deur uit, leveranciers worden niet betaald, etc.
Posts: 4.175
Overigens... grappig Instagram dingetje uit Maleisië over Frijns :
instagram.com/p/ivHt4HMF0Q/#
Posts: 3.224
@off toppic
brian hart is overleden is 77 jaar geworden.
Posts: 4.175
RIP David Hart.
Posts: 1.264
Op het Twitter account van Frijns wordt overigens een foto door Frijns geretweet waarin Frijns staat afgebeeld in een Caterham overall.