Persconferentie Schumacher: "Helm redde mogelijk zijn leven"
- Gepubliceerd op 30 dec 2013 11:12
-
16
- Door: Jeroen Jonkers
De artsen brachten naar buiten dat iemand een val zoals die van Schumacher niet kan overleven zonder het dragen van een helm. Schumacher droeg wel een helm en dit redde mogelijk zijn leven.
De doktoren laten verder niets los over de behandelingen die de Duitser nog zal ondergaan, of wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn van zijn ongeval. Wel melden de artsen dat mogelijke blijvende schade niet uit te sluiten is.
Schumacher is slechts eenmaal geopereerd en niet tweemaal zoals aanvankelijk door verschillende bronnen werd gemeld: "Hij is in een kunstmatig coma gebracht. We proberen het hersenoedeem en de druk op de hersenen zoveel mogelijk te verminderen. Schumacher werd een keer geopereerd en deze operatie vond plaats zonder grote problemen. Momenteel zijn we niet van plan een tweede operatie uit te voeren", aldus een behandelend arts.
Gerard Saillant, de neurochirurg die is overgekomen om Schumacher te behandelen, meldde dat hij aanwezig was als een vriend van de familie en wilde verder niet ingaan op de medische toestand van Michael Schumacher.
Schumacher had bij binnenkomst in het ziekenhuis flinke hoofdwonden en de Duitser zou abnormale reacties op vragen gegeven hebben. De artsen zullen de komende uren constant aan het werk blijven om de Duitser te behandelen. Het doel van de artsen is het creëren van een goede doorbloeding van de hersenen.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 1.849
Ik hoop dat, mocht hij het overleven, we de oude Schumacher weer gaan zien en horen, maar ik vrees er voor...
Posts: 151
oei oei oei het klink toch aan alle kanten niet goed.
Ik hoop zo dat allemaal goed komt zeg.
Posts: 666
Dit klinkt niet goed :( heb zo het vermoeden dat dit slecht af gaat lopen. Let's hope for the best!
Posts: 4.175
Jeetje... ik ben hier stil van. Gelukkig heeft hij de nacht overleefd.
Als ik Schumacher zo inschat zou hij voor het ongeluk nog altijd best in goede lichamelijke conditie zijn geweest. Hopelijk heeft hij profijt van die sterke conditie en sportieve lichaam bij dit gevecht.
Het moet momenteel een verschrikkelijke tijd zijn voor zijn familie en ik hoop dat ze niet al te veel gestoord worden door de wereldwijde pers.
Ik hoop dat we snel iets beter nieuws horen over Schumacher, ik zou er niet aan moeten denken dat we deze man zouden verliezen.
Posts: 18.535
Geloof me als ik zeg dat met hersenen sportiviteit echt niets te maken heeft. Dat is gewoon "geluk" hebben. Mijn oom was een man die marathons liep tegen de 2u30. Kreeg een hersenbloeding en kreeg ook verhoogde druk op zijn hersenen, aan hem was niets meer te doen, hoe in topvorm hij ook was. Ik heb het gisteren al gezegd, ik hoop voor de familie en Schumacher dat het hem veel beter vergaat.
Posts: 1.422
Ik wens je het beste toe, Schumi. Je bent mijn leven lang al mijn (F1) held.
Posts: 6.198
jee, dat hakt er in zo'n bericht! Ik wens hem en zijn familie ook het beste! Laten we hopen dat hij het overleefd!
Posts: 4.951
Oh oh, dat klinkt niet best. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Posts: 3.592
Triest hoor, hoop voor hem en zijn familie/vrienden dat ie er bovenop komt, maar dit soort berichten maken de kans daarop helaas niet groter.
Posts: 17.675
+1,
Voor z'n fans is het al droevig nieuws maar echte onzekere tijden spelen zich achter de schermen af, vrouw, kinderen etc.
Posts: 3.984
Wat is er toch aan de hand met die k@tfilter, zelf op zulke dagen wordt de boel verpest
Posts: 1.424
Hopelijk komt hij er redelijk uit,met alle berichten vrees ik voor mijn idool dat het slecht afloopt.Maar laten we positief blijven en hopen dat het nogmaals redelijk word voor hem.Het doet me nu nog de koude rillingen geven als ik de berichten leest.
Posts: 338
Ik vrees het ergste.
Maar ja, je weet het nooit.
Posts: 3.984
Ooo wat is dit erg man,
Een der grootste sportmannen ooit, die de wereld zoveel sport genot en spanning gegeven heeft verdient dit niet (uberhaupt niemand). Kon hij eindelijk van een rustiger leven (zonder zijn leven te riskeren) gaan leiden en krijg je dit. Onbeschrijfelijk.
Duimen dat het nog goed komt en sterkte gewenst voor zijn naasten.
Posts: 3.846
Hoor net op RTL Z dat ze meerdere hersenreanimaties hebben moeten doen.
Het klonk al ernstig,maar dit is echt bizar slecht nieuws.
Posts: 123
Hoop maar dat ie er bovenop komt. Dit gun je niemand, fan of geen fan. Moet een hel zijn voor z'n gezin en familie. Zet 'm op schummi, dat je maar een levende legende blijft!!