user icon

Alonso streeft naar perfectie uit 2012 voor 2014

  • Gepubliceerd op 23 dec 2013 14:22
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Fernando Alonso heeft toegegeven dat hij een minder seizoen heeft gedraaid dan in 2012. Net als vorig jaar eindigde de Spanjaard in 2013 als tweede bij de coureurs, maar het gevoel was geheel anders. In 2012 was de titel nabij, in 2013 zat dat er totaal niet in.

In een rondgang van AS langs zijn collega's kwam Alonso nog wel als beste uit de bus. "Die erkenning is mooi, maar eerlijk gezegd denk ik dat 2012 een beter seizoen van mij was, het beste uit mijn loopbaan zelfs. Dit jaar is het een paar keer voorgekomen dat er meer in zat, dat ik meer had kunnen doen of dat ik een foutje maakte, zoals in Maleisië."

"Dat soort dingen mag volgend jaar niet meer gebeuren. Ik streef naar een perfect seizoen, zoals in 2012. Wat belangrijk is, is dat je zelf lekker in je vel steekt, maar dat neemt niet weg dat ik dingen kan verbeteren met het oog op 2014."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • James

    Posts: 1.652

    Zijn vorm uit 2013 moet ook wel volstaan om wereldkampioen te worden in 2014 als de Italianen eindelijk hun zaken op orde krijgen. Hij moet gewoon de lijn doortrekken. Wat we in 2012 gezien hebben, is en zal nog maar weinig vertoond worden.

    • + 0
    • 23 dec 2013 - 16:11
  • Ik vond de tweede helft van 2012 anders ook niet zo sterk van Alonso. Hij begon met een dikke voorsprong vanaf Spa en heeft het zelf een beetje verpest. Zelfs Massa was toen sneller.

    • + 0
    • 23 dec 2013 - 16:23
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Heb jij dat seizoen de races wel gezien?

      De wagen was in 2012 het gehele jaar eigenlijk minder dan bijv. RBR. De voorsprong die hij in het begin van het jaar had opgebouwd was puur uit het maximaal profiteren van in mindere race van de concurrent. 2e helft van het seizoen werd RBR zo sterk dat Alonso alleen maar kon volgen, maar elke race haalde hij het maximale eruit, helaas was dat vaak achter Vettel...

      • + 0
      • 24 dec 2013 - 00:27
  • Je kan een nog beter seizoen hebben als in 2012... maar als je wederom geen wereldkampioen bent geworden, wat dan?????
    Ferrari zal top moeten zijn en Alonso ook!!

    • + 0
    • 23 dec 2013 - 16:36
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Ik denk niet dat Alonso als coureur beter kan rijden dan in 2012. Geen fout gemaakt en elke race eigenlijk het maximale uit de situatie gehaald. Enige punt was dat z\'n wagen niet snel genoeg was, iets dat niet zijn schuld is.

      • + 0
      • 24 dec 2013 - 00:28
  • Alonso had in 2013 een betere wagen,maar minder geluk dan in 2012 en ja dan is het gevoel anders.

    • + 0
    • 23 dec 2013 - 19:15
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    \"In een rondgang van AS langs zijn collega\'s kwam Alonso nog wel als beste uit de bus.\"

    Echt niet. De meerderheid kon of wilde niet kiezen. Zelfs Massa die op het moment enorm veel aan het ophemelen van Alonso heeft zei niet te willen kiezen. Alleen Hamilton, Maldonado, Perez, Gutierrez en Kovalainen kozen voor Alonso. 5 uit 21 is bij lange na geen meerderheid.

    Als de coureurs, net zoals de teambazen, hadden moeten kiezen dan weet ik zeker dat Vettel bovenaan had gestaan. Zelfs mannen als Gerhard Berger en Martin Brundle zeggen dat Vettel nu de beste is waar ze vorig jaar nog zeiden dat Alonso de beste was.

    Zoek maar op \'peers split over Vettel vs Alonso\' voor het juiste verhaal.

    • + 0
    • 23 dec 2013 - 21:58
  • fre0n

    Posts: 538

    in 2012 gaf hij ook niet halverwege het seizoen op, maar daarbij moet ik wel opmerken dat hij in 2012 dan ook niet te horen kreeg dat kimi zijn teamgenoot zou gaan worden.

    • + 0
    • 24 dec 2013 - 09:14
  • 2012 leek voor de buitenwereld een perfect seizoen van Alonso, hij was in ieder geval een seizoen lang nagenoeg foutloos, wat al bijzonder knap is natuurlijk.
    Maar of rijders als Alonso of Vettel ofzo werkelijk het maximale uit hun materiaal halen?? Weet ik veel, daar kun je als buitenstaander toch met geen mogelijkheid over oordelen? Ze hadden beide teamgenoten die werkelijk geen enkele graadmeter waren!
    Af en toe baal ik een beetje van die zogenaamde eenzame topcoureurs als Vettel of Alonso, doordat het verschil in materiaal te groot is zien we zelden (eigenlijk gewoon nooit!) eens een 1 op 1 krachtmeting / duel op de baan, jammer.
    Ik hoop daarom echt dat de topteams dichter op elkaar zitten en dat we eens wat meer actie in de kop van het veld gaan zien, anders (nieuwe motoren ten spijt) zal het wederom een zouteloos seizoen worden met veel zinloze discussies over welke rijder nou eigenlijk de beste is...

    • + 0
    • 24 dec 2013 - 09:18

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar