user icon

Irvine: "Formule 1 is de weg kwijt met idiote regels"

  • Gepubliceerd op 18 dec 2013 15:40
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Eddie Irvine stond tijdens zijn actieve carrière nooit verlegen om een mening. Sinds zijn afscheid uit de Formule 1 is het wat rustiger rondom de Noord-Ier, maar voor de nieuwe regels kruipt hij graag uit zijn schulp. Het plan om voortaan dubbele punten uit te delen in de seizoensfinale kan bij de vice-kampioen van 1999 niet op goedkeuring rekenen. Irvine in de Belfast Telegraph: "Belachelijk, ik heb nog nooit zo'n grap gehoord. Wat een onzin!"

Hij vervolgt: "De Formule 1 is de weg kwijt. Deze regel voor dubbele punten in de laatste race van het seizoen is gek. Daardoor besefte ik dat ik geen Grands Prix meer wil kijken totdat ze deze idiote regel weer geschrapt hebben. Dit is gewoon gênant. Ze zouden zich moeten schamen. De mensen die verantwoordelijk zijn voor de besluitvorming zijn de realiteit uit het oog verloren. Ze hebben geen gevoel voor de werkelijkheid en zetelen al te lang in het bestuur van de sport. Ze hebben de geschiedenis van de Formule 1 opgeblazen. Eerst door een nieuw puntensysteem te introduceren, vervolgens door te sleutelen aan de kwalificatie en nu weer met dubbele punten in de seizoensfinale."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Kennie

    Posts: 2.552

    Wat mij betreft heeft hij gelijk, die dubbele punten finish is het meest achterlijke dat er ooit in de F1 is geïntroduceerd. Ook omdat het onverwachts kwam en al meteen van kracht is. Wat mij betreft volslagen krankzinnig.

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 15:46
  • Bertus_F1

    Posts: 178

    Mee eens. Maar vergeet niet als het volgend jaar heel spannend wordt, dan zitten hier dezelfde mensen er nu commentaar op hebben deze regel helemaal op te hemelen.

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 15:58
    • Dimensie

      Posts: 616

      Tja je kan het nog spannender maken door na de finale lootjes te trekken en dat er dan een willekeurige wedstrijd resultaat in de prullenbak gaat....
      Geen van die zgn spannende dingen hoort in sport thuis.

      • + 0
      • 18 dec 2013 - 17:27
  • Geweldige vent die Irvine, blij dat hij niet veranderd is, en wat mij betreft heeft hij nog gelijk ook!

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 15:58
  • rubke

    Posts: 137

    Meer Irvine\'s, montoya\'s en villeneuve\'s terug in de F1........en niet allemaal van die voorbeeld jongetjes!

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 16:25
  • Anaconda Eddie, prachtkerel.

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 17:02
  • artemisia

    Posts: 1

    Waarom eigelijk bij de eerste race geen dubbele punten? Wie de mazzel heeft om heel te blijven doet gelijk goeie zaken.

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 18:10
    • Ja, waarom geen vlammenwerpers op de auto\'s die werken als je binnen 10 meter afstand van je voorganger komt. Kun je mooi zijn rubber roosteren! ;-)

      • + 0
      • 18 dec 2013 - 19:31
    • @NBTT,
      Hulde voor je goede ideeën! Ik vrees echter dat je een ding over het hoofd ziet, als je met 300km/u je vlammenwerper inschakelt zullen de vlammen terugslaan en rooster je jezelf i.p.v. je voorganger waardoor we strakjes 22 Niki Lauda\'s hebben rondrijden! Het lijkt me dus beter deze achter op de bolides te monteren.
      Voor de rest; NBTT for FIA president!!

      • + 0
      • 19 dec 2013 - 08:27
  • Hij heeft hier helemaal gelijk met wat hij zegt, maar het zal niet uitmaken.

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 19:50
  • TJ.

    Posts: 758

    Waarom geven ze niet alles een cijfer (naar kwaliteit) tussen de 1 en de 5: de auto, de coureur, ontwerper, crew en de motor. Elk team mag in totaal maximaal 15 punten hebben (gemiddeld een 3). Krijg je dus nooit een top auto met een top ontwerper en een top coureur:P

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 20:10
  • Triumph

    Posts: 129

    Do you keep in touch with anyone from Formula One?
    Eddie Irvine: Not really. I pretty much do my own thing. I don\'t really keep in touch with anyone. Kimi Raikkonen rings me the odd time when he\'s drunk!

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 21:03
  • \"Ze hebben de geschiedenis van de Formule 1 opgeblazen.\" Sluit ik me volledig bij aan.
    De F1 heeft blijkbaar moeite om zich te plaatsen in de moderne gemondialiseerde wereld. F1 verwijdert zich om commerciële belangen steeds meer van de Europese (en Zuid-Amerikaanse) roots en begint zich steeds meer naar de Noord-Amerikaanse en Aziatische sportbeleving te plooien. Daar mee bedoel ik, dat het totaal-spektakel-pakket meer en meer primeert op de zuivere sportieve en/of technologische.

    • + 0
    • 18 dec 2013 - 22:37
  • Helemaal mee eens, is niet dat spel met linda de mol, totaal geen punt gepakt in het spel, en in de finale kan je nog winnen, stelletje oude demente gekken zijn het in de f1

    • + 0
    • 22 dec 2013 - 22:34

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar