user icon

Button: "Eerste test Formule 1 nieuwe stijl wordt hilarisch"

  • Gepubliceerd op 16 dec 2013 14:05
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Jenson Button gelooft dat de eerste kennismaking met de Formule 1 nieuwe stijl lachwekkend zal verlopen. Eind januari staat de eerste test ter voorbereiding op 2014 op het programma. Door alle nieuwigheden is de kans groot dat de nieuwe bolides lange tijd in de garages doorbrengen om onvermijdelijke kinderziektes en mankementen te repareren.

Button: "Die eerste wintertest in Jerez wordt hilarisch. Het zal koud zijn waardoor de banden niet functioneren, de auto's zullen ongetwijfeld ook vaak niet werken en als je al een ronde af kan leggen zal het raar aanvoelen omdat je in hogere versnellingen rijdt. Je bereikt volgend jaar eerder de achtste versnelling dan dat je afgelopen seizoen in de zevende versnelling zat."

"Het vergt een andere manier van racen en alles dat je de afgelopen jaren hebt geleerd over het rijgedrag van de wagen en de overdracht van kracht vanuit de motor kan de prullenbak in. Het is compleet anders, Formule 1 nieuwe stijl. Niemand weet hoe de verhoudingen volgend jaar liggen. Het is listig, we krijgen met veel meer koppel te maken dan we gewend zijn."

"Dat in combinatie met minder downforce en het verdwijnen van de geblazen diffuser is het ingrijpend. Zelfs de ervaren coureurs beginnen vanaf nul en het is een kwestie van zoveel mogelijk opsteken in zo min mogelijk tijd. Om de koppel van de motor te controleren heb je een gaspedaal van een meter lang nodig. Hopelijk is mijn ervaring bij het ontwikkelen van de auto een voordeel."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Prachtig. Dan zullen in eerste instantie de echte rijders bovendrijven. Het kaf wordt van het koren gescheiden.

    • + 0
    • 16 dec 2013 - 14:09
  • gefeliciteerd f1today, ik heb heel lang jullie advertenties getolereerd (ik begrijp dat inkomsten nodig zijn) maar nu jullie ook nog grote foto\'s aan de zijkant zijn gaan tonen heb ik toch maar een ad blocker geinstalleerd. Er zijn grenzen.

    • + 0
    • 16 dec 2013 - 14:25
    • Dat punt had ik al eerder bereikt. 9 advertenties per pagina worden nu geblokkeerd.

      • + 0
      • 16 dec 2013 - 14:52
    • ik zie het... best een hoop.

      • + 0
      • 16 dec 2013 - 15:13
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Ik heb net AdBlocker uitgezet.. Jemig, \'t is inderdaad wel erg veel..

      • + 0
      • 16 dec 2013 - 15:41
    • Kevin

      Posts: 4.810

      F1today moet inderdaad nodig kijken naar de mogelijkheden van een ander verdienmodel, want met zoveel reclame verlies je gewoon bezoekers. Thuis heb ik ook een Adblocker geïnstalleerd, maar aangezien ik 9 vd 10 keer de site op m\'n mobiel bezoek (en dan niet de mobiele versie) heb ik de hoeveelheid reclamebanners ook enorm zien toenemen. Ik snap het, F1today heeft inkomsten nodig om te blijven voortbestaan, maar zijn er geen andere manieren?

      • + 0
      • 16 dec 2013 - 16:26
    • ives

      Posts: 1.223

      Inderdaad, met crowdfunding bvb. Al is het dat je toch al een paar banners kan elimineren...

      • + 0
      • 16 dec 2013 - 16:50
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ik ben ook altijd een \"zeikerd\" als ik erover begin (blijf dat een rare mening vinden), maar ik heb kennelijk dus wel een punt. Het toppunt voor mij is die agressieve reclame waarbij je met je iPhone automatisch de app store ingeflikkerd wordt, dat vind ik echt zéér agressief en asociaal. Dat kun je gewoon niet maken.

      • + 0
      • 16 dec 2013 - 17:44
  • Gompie

    Posts: 4.951

    En dat gezegd door iemand die al jaren aantoont zijn auto niet van een goede setup te kunnen voorzien :)

    • + 0
    • 17 dec 2013 - 06:47

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar