user icon

Zuid-Korea hield al rekening met slecht nieuws

  • Gepubliceerd op 05 dec 2013 08:56
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van Zuid-Korea maakt geen onderdeel uit van de Formule 1-kalender voor 2014. Dat nieuws kwam niet onverwacht voor de organisatie. Persbureau Yonhap citeert een official: "Hier hielden we al enigszins rekening mee. We pushen hard om in 2015 weer van de partij te zijn."

Zuid-Korea had vooral moeite om de torenhoge fee voor de race op te hoesten. Het evenement op het Korea International Circuit nabij Yeongam is vanaf de eerste editie in 2010 verliesgevend geweest. Na vier Grands Prix in Zuid-Korea is voorlopig de stekker uit het project gehaald.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ben er niet rouwig om dat dit circuit niet meer op de kalender staat.
    Wel jammer dat New Jersey en Mexico dit jaar niet bezocht worden door het F1 circus, maar die circuits zijn gewoon nog niet klaar dit jaar.

    Geweldig leuk om weer een traditioneel circuit in de vorm van Spielberg terug te zien ! Helaas nog in de A1 layout, maar hopelijk in de toekomst krijgt Red Bull het voor elkaar om hun oorspronkelijke plan te verwezelijken, en weer een flink deel van het oude Osterreichring bij het circuit te betrekken. Dit was tot op heden niet gelukt vanwege protesten van buurtbewoners, waardoor het circuit niet je juiste vergunningen hiervoor kunnen krijgen. Beetje probleem wat Zandvoort ooit had ! Verschrikkelijk zulke mensen, van het zelfde soort als die mensen die bij Schiphol gaan wonen en dan gaan klagen over de overvliegende vliegtuigen ...

    • + 0
    • 5 dec 2013 - 09:37
  • Verschrikkelijk nieuws, een stuk autosporthistorie wat verloren gaat!!
    Allerergste is dat je ook duidelijk kon zien dat de Koreanen dit evenement echt omarmde!
    Volgepakte tribunes, uitzinnige fans uitgedost in allerlei vreemde en opzienbarende creaties luidkeels schreeuwend naar hun idolen, sfeer ten top. Direct na de verreden gp keek het land alweer massaal uit naar de volgende editie. Snif, ik zal deze gp missen
    (of was ik nou in de war met een heel andere race?)

    • + 0
    • 5 dec 2013 - 10:25
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Je bedoelt natuurlijk India. Nee wacht, Bahrein?

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 11:10
    • India, ook al zo\'n gemis volgend jaar!
      Gelukkig blijft Bahrein wel, sterk nog, ze gaan rijden onder kunstlicht, minder kan deze gp daardoor in ieder geval al niet worden!

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 11:24
    • hyper

      Posts: 152

      Vooral die beelden van de Hyundai werf in de mist op de achtergrond... zulke sfeerbeelden vind je niet zo snel. Wel een mooi stukje sluikreclame vond ik het altijd ;-)

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 11:27
    • hyper

      Posts: 152

      @jean,
      Hopelijk komen ze in Bahrain nog wel met wat meer licht als tijdens de afgelopen WEC race anders wordt het een duistere bedoeling. Een saaie race kijken is al vervelend, een onzichtbare saaie race kijken is helemaal irritant.

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 11:42
    • Die historische baan gehuld in een dikke nevel zorgde inderdaad altijd voor een mooi mystiek sfeertje. Belachelijk dat sommige mensen dachten dat het gewoon ranzige smog was.

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 11:49
    • @hyper
      Ik twijfel, te weinig licht kan ervoor zorgen dat door de nodige crashes de race minder saai wordt ;)

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 11:51
    • hyper

      Posts: 152

      @jean,
      Crashes zijn wel leuk ja, maar als ik ze nog niet kan zien schiet het niet op. Zal alleen wel interesant commentaar opleverenals niemand meer kan zien wie nou waar rijdt en/of stilstaat.

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 12:16
    • @HYPER: als je je geluid had aangezet had je geweten dat ze met de WEC maar met de helft van de capaciteit van de verlichting reed omdat de auto\'s zelf al verlichting hebben (ze rijden in Lemans op een groot gedeelte zonder verlichting). De verlichting zal volgend jaar bij de F1 dik in orde zijn... die ervaring is er allang...

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 12:52
    • hyper

      Posts: 152

      @Remedy,
      Ik had het geluid aan, maar heb niet de volledige 6 uur gevolgd. Ik zal die opmerking dus even gemist hebben. We zullen het (hopelijk) wel zien. :-)

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 13:20

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar