user icon

Oostenrijkse Grand Prix binnen drie dagen uitverkocht

  • Gepubliceerd op 29 nov 2013 11:41
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van Oostenrijk keert in 2014 terug op de Formule 1-kalender, maar voor het evenement is al geen kaart meer te verkrijgen. De tickets voor de race op de Red Bull Ring gingen drie dagen geleden in de verkoop en zijn allemaal reeds verkocht. "De belangstelling is overweldigend geweest", aldus een woordvoerder.

Organisatie Spielberg GmbH, onderdeel van energiedrankenfabrikant Red Bull, liet weten dat alleen bij geannuleerde boekingen nog kaarten beschikbaar komen. Persbureau APA stelt dat sommige fans in hun enthousiasme over de rentree van de Formule 1 in Oostenrijk dubbel hebben geboekt, waardoor er nog wel wat gereserveerde tickets vrij zullen komen.

Alle kaarten zijn dus al verkocht terwijl de organisatie nog geen vergunning heeft om op racedag ook daadwerkelijk 80.000 toeschouwers te huisvesten op de Red Bull Ring. De aanvraag is pas net ingediend en moet nog behandeld worden. Voor de vrijdag geldt in dat geval een maximum van 30.000 aanwezige fans.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Bernie, let je op?!

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 12:03
    • +1

      (ik krijg het bijna de strot niet uit maar toch een klein beetje hulde aan Red Bull voor het terugbrengen van deze fraaie gp! ;-)

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 12:39
  • lars75

    Posts: 8.908

    Jezus dat is balen!

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 12:30
    • lars75

      Posts: 8.908

      Heb hier echt naar uitgekeken om daar naartoe te gaan. Maar dat je binnen 3 dagen moet beslissen is echt te gek. Wel begrijpelijk dat het uitverkocht is, want ik ben van mening dat dit één van de beste circuits is voor fans om te bezoeken. Qua ligging, atmosfeer en ook qua overzicht op de race (mits je de juiste plek hebt ).

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 12:38
    • Je had gelukkig al sinds 23 juli de mogelijkheid om te beslissen om te gaan of niet... Het moment dat de kaartverkoop start is het moment om die beslissing dan toe te passen ;)

      Ik ben er nog nooit geweest, maar ben wel zeer benieuwd. Prachtige locatie natuurlijk!

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 12:42
    • lars75

      Posts: 8.908

      Dan moet jij ook nog ff wachten Eddy :-)

      Normaal loopt het nooit zo storm op een circuit, maar ik ben dus blijkbaar niet de enige met die mening :-)

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 16:30
  • Dus wordt de helft met een kaartje zoiezo geweigerd?:o

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 12:32
  • Ik ken een paar zandbakken die nu denken.. wtf?.... lol

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 12:51
    • :-) Zouden ze in Korea de race ook kijken ??

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 13:12
  • Uitverkocht? Waardoor komt dit?
    Heeft dit te maken met de prijs? Zijn de kaartjes ten opzichte van anderen GP\'s goedkoper?
    Komt dit door de ligging? Ligt redelijk centraal in Europa.
    Komt dit door de terugkeer van een oud gewaardeerd circuit?

    Ik hoop persoonlijk dat vooral het eerste punt en het laatste punt van door slag zijn geweest. Want als de prijzen daadwerkelijk goedkoper zijn, zou je verwachten dat anderen circuits gaan volgen.
    Komt het door de glorie van een oude klassieker, dan zouden ze bij de FIA eens moeten kijken naar san marino.

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 13:30
    • lars75

      Posts: 8.908

      De prijzen lagen doorgaans inderdaad iets lager en prijs kwaliteit is gewoon heel erg goed. Ook de ligging is ideaal inderdaad en het is echt goed bereikbaar. Daarnaast is het inderdaad een leuk circuit. Dus ik denk dat alle punten die jij aangeeft tellen ;-)

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 16:34
    • vitesse

      Posts: 1.524

      En de autosport leeft daar ook meer dan in ons groene(leugen) N.Europa!!!

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 16:47
  • Alfie

    Posts: 1.052

    Als er nou iets niet milieu vriendelijk is, dan is het wel de formule 1. (en racen met benzine motoren in het algemeen)
    En als er nou 1 land is, dat zich zo druk maakt om de natuur/milieu dan is het wel Oostenrijk...Duitsland en Zwitserland zijn goede 2 en 3 in willekeurige volgorde.

    Dat geeft maar weer eens aan hoe hypocriet die gasten zijn...bah.

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 23:32

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar