Alonso had op regen gehoopt in Brazilië
- Gepubliceerd op 24 nov 2013 19:57
-
15
- Door: Jeroen Jonkers
Alonso liet merken nu al uit te kijken naar 2014: We eindigen het seizoen hier op het podium, dus op een hoogtepunt. Volgend jaar beginnen we helemaal opnieuw, ik heb er nu al zin in.
In 2014 zal Alonso niet kunnen rekenen op de steun van Felipe Massa bij Ferrari. Alonso bedankte zijn teamgenoot voor de afgelopen jaren: Ik vond het jammer dat massa een straf kreeg in zijn laatste race voor Ferrari, anders had hij misschien wel het podium gehaald. Dat was een mooi moment geweest voor hem en het team.
Ik wil Felipe graag bedanken voor de afgelopen jaren. Hij was een geweldige teamgenoot op de baan, maar ook als persoon. We zullen hem volgend jaar nog terugzien, alleen dan bij een ander team. We hebben echter mooie herinneringen samen, aldus Alonso.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 3.846
Alonso was weer lekker negatief over Vettel in het interview van de BBC op de vraag of Vettel bij de grote der aarde van de F1 hoorde.
Hij zei letterlijk dat we Vettel pas bij de grote mannen mogen rekenen als hij een wagen onder zijn kont heeft die goed is voor 6/8e plek en dan mee kan strijden om de titel,m.a.w. als Vettel hetzelfde heeft gepresteerd als dat hij nu heeft gedaan.
Posts: 617
Ach ja....
Posts: 2.418
Mag ik uit jouw post opmaken dat zijn huidige wagen goed is voor de zesde tot achtste plek? Zo ja, mag ik dan even grinniken?
Posts: 3.846
Mag ik uit jouw post opmaken dat zijn huidige wagen goed is voor de zesde tot achtste plek? Zo ja, mag ik dan even grinniken?
Volgens de kenners en Alonso is/was de Ferrari een wagen voor rond die plek,maar door het uitzonderlijke talent van Alonso is hij met deze wagen toch nog 2e geworden.
Als Vettel dit huzarenstukje kan herhalen of beter doet,dan pas kunnen we hem tussen Senna en Schumacher en Alonso zetten.
De frustratie droop van zijn antwoord af toen hij de vraag gesteld kreeg.
Posts: 2.250
Vettel heeft uiteraard de beste wagen, maar wat hij ermee doet is wonderbaar... Hij wint gewoon met speels gemak omdat hij zo efficiënt is met zijn wagen. Hij rijdt niet eens op de volle 100% omdat dat niet nodig is.
Klaarblijkelijk vergeten mensen 2007 en 2008 waarin hij sublieme dingen liet zien in een Toro Rosso. Toen viel mijn mond al open, waarom is hij nu plots niet meer dat toptalent van vroeger? Vettel haalt volgens mij de volle 120% uit die wagen en is gewoon ook één met die wagen, wat kan hij nog meer doen?
Posts: 616
Alonso zou het prima doen in de politiek;)
Posts: 1.653
Ik vond het zeer goed verwoord van Alonso. Ook Coulthard vond dat. De eigenwijze Jordan uiteraard niet. Die gelooft enkel \"bronnen uit Italië\".
Posts: 4.951
Blablabla....
Posts: 931
Vettel heeft nog geen Alonsogates uitgehaald. Dat hij teleurgesteld is dat Alonso weer naast de pot heeft gepist, je bent goed of je bent altijd 2e of 3e.
Posts: 2.496
Ach je kan het ook zo zien. Vettel is een hele goede coureur maar heeft ook de laatste 4 jaar elke keer de beste auto gehad.
Stel dat Alonso in 2010 en 2012 kampioen was geworden. Dit is niet zo verzocht vanwege het kleine puntenverschil. Dan werd Alonso waarschijnlijk een legende genoemd (4 titels) en Vettel niet (2 titels). Dus ergens kan ik Alonso zijn reactie wel begrijpen.
Jackie Stewart zei dit trouwens ook op CNN afgelopen vrijdag op de vraag of Vettel al een all time great was. \"Time will tell\" of iets in die trant.
Posts: 2.496
Dit is gericht op duits sterretje.
Posts: 3.592
Hier heb je wel een punt Warlord. Mits Alonso in 2010 Petrov en Kubica wel had ingehaald en Vettel vorig jaar in Brazilië wel was uitgevallen, dan had Alonso 4 titels en Vettel 2 en was Alonso een legende vanwege het halen van 4 titels waarvan 2 met niet eens de snelste auto...
Nu dit niet is gebeurd is Vettel een zogenaamde magiër en voorzien sommigen dat Alonso nooit meer een titel zal halen en over z\'n hoogtepunt heen is o.i.d.
Stof om over na te denken en in ieder geval de boel te relativeren...
Posts: 5.887
Alonso heeft weer perfect gereden, best of the rest met een auto die dat zeker niet is. Wederom erg knap! Ik ben ook erg blij dat hij volgend jaar weer bij de Scuderia rijdt, wat een klasbak.
Beetje jammer van de straf voor Felipe, maar het zijn nou eenmaal de regels. Het kwam dit keer gewoon op een erg zuur moment. Het was wel erg leuk geweest als Fernando hem een podium voor zijn eigen publiek had kunnen geven. Als erg kleine blijk van zijn grote waardering voor een perfecte teamplayer.
Ik betrap mezelf erop dat ik het jammer vind dat Massa vertrekt. Vind het een erg sympathieke vent en hij is een echte Ferrarista geworden. Zal even wennen zijn om hem volgend jaar niet in een rode wagen te zien rijden, hoezeer ik ook uitkijk naar Kimi en Fernando samen. Hopelijk produceert Williams een goede auto en kan Felipe aan iedereen laten zien wat voor fantastische coureur hij kan zijn.
Ciao Felipe baby! Grazie mille!!!
Posts: 2.418
Mwa, niet best of the rest? Dat betwijfel ik. Hij en Felipe hadden een prima pace ten opzichte van de andere teams. Alleen Red Bull stak er weer eens bovenuit. Hoeveel de uitslag het niet laat zien, was de Red Bull naar mijn idee weer behoorlijk dominant. In de eerste zes ronden wist Vettel meteen al een gat te slaan van zes seconden naar de nummer twee, daarna controleerde hij de race.
Posts: 3.592
Ferrari gaat altijd wel goed in Brazilië, en dat was ook dit jaar weer het geval. Ferrari heeft \'overall\' niet de 2e snelste auto, maar op dit circuit denk ik wel, want ook Massa was zonder penalty gewoon 3e of 4e geworden.
Die domme penalty van Massa heeft trouwens bijna gezorgd voor het mislopen van de 2e plek voor Ferrari in het constructeurs wk... Ferrari was op gelijke punten gekomen als Mercedes, maar Mercedes heeft meer overwinningen, dus hadden ze de 2e plek gehouden, maar het was wel extra pijnlijk geweest voor Ferrari als dit niet zo was.