user icon

VT1: Rosberg voor Hamilton op nat Interlagos

  • Gepubliceerd op 22 nov 2013 14:32
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Mercedes zal met genoegen naar de uitslag van de eerste vrije training voor de Braziliaanse Grand Prix kijken. De Duitse renstal bezette na de eerste sessie de eerste twee posities, met Nico Rosberg voor Lewis Hamilton. Echt representatief waren de tijden echter niet, het asfalt van Interlagos was nat door aanhoudende regen in Sao Paulo.

Dat leverde verraderlijke omstandigheden op. Hamilton ondervond dat aan den lijve, hij ging dwars in bocht 3, maar hij was niet de enige. Sebastian Vettel dook het gras in bocht 12 in, Esteban Gutierrez spinde in bocht 10, Rosberg ging op hoge snelheid wijd in bocht 5, Pastor Maldonado schoot in bocht 4 van de baan en Sergio Perez had in bocht 1 de uitloopstrook nodig.

Giedo van der Garde was bijna een tiende sneller dan teamgenoot Charles Pic. De Nederlander van Caterham brak wel een run voortijdig af met versnellingsbakproblemen. Van der Garde had ook nog een akkefietje met Romain Grosjean. De Fransman ging demonstratief naast de Caterham rijden, wapperde druk met zijn handjes en beklaagde zich over de boordradio.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Kvyat in zit er lekker bij, daar gaat Vergne nog veel plezier aan beleven.
    Gonzalez is in ieder geval lekker bezig zich te bewijzen als rijder die niet in F1 hoort ...
    Giedo weer netjes voor Pic, nog niet zo belangrijk in de vrije trainingen, maar helpt altijd weer een klein beetje in de onderhandelingen wanneer je constant de snellere bent ...

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 14:40
    • masf1

      Posts: 7.051

      Ja die Gonzales die kan er echt wat van!!!

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 14:45
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Hebben jullie dat ook bij Kvyat? Het is net of je kijkt naar Vettel (zelfs qua uitstraling) toen hij zijn intrede in de Formule 1 deed. Die jongen heeft iets speciaals om zich heen hangen en kan weleens een grote worden.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 14:48
    • masf1

      Posts: 7.051

      Dat heb ik nou met Gonzales

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 14:52
    • Frijns

      Posts: 2.564

      En Heikki Kovalainen toch;-)

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 14:53
    • masf1

      Posts: 7.051

      ja ook zo weergaloze topper

      en ook dit weekend 0,000000 puntjes

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 14:59
  • Frijns

    Posts: 2.564

    Volgens mij zou ik zo wegrijden met een F1-auto met de huidige playstation wegligging. Gister een prachtige dvd gekeken over de F1-historie van het Circuit Park Zandvoort. Met kippenvel heb ik 1.5 uur zitten kijken, wat een prachtige tijden waren dat (op de dodelijke ongelukken na dan). Toen had de F1 nog hart en bezieling en konden de mannen zich nog van de jongens onderscheiden.

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 14:43
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Mocht je ooit in de gelegenheid komen het boek (inclusief DVD) te kopen, zeker doen! Wat een historie en prachtig beeldmateriaal.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 14:46
    • Er is ongelooflijk veel oud beeldmateriaal van oude F1 races. Volgens mij heb ik ook nog ergens alle races vanaf 78 op een harde schijf staan. Ook wat mooie oude documentaires... ik kijk ook vaak nog wel eens een oude race of zo\'n mooie docu. Dan zit je inderdaad met kippenvel te kijken.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 15:22
    • Ik denk dat het je nog wel vies zal tegenvallen...

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 15:28
    • Zal wel een dubbele post worden, maar Richard Hammond dacht een aantal jaren geleden hetzelfde als Frijns hierboven (2008). Zijn capriolen met een Renault R25 zijn best grappig, maar maken ook duidelijk dat \"playstation-grip\" niet voorhanden is.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 15:34
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Het zal zeker en vast tegenvallen, het was maar om aan te geven dat het er allemaal zo makkelijk uitziet.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 15:56
    • en toch sturen F1 auto\'s volgens mij niet zoals de auto\'s in Ridge Racer :-)

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 16:06
  • Zegt dit alles iets over talenten of over het gemakt waarmee de huidige auto\'s zijn te rijden? Deze snotapen zouden eens in een jaren 80 of begin jaren 90 auto moeten debuteren. Dan zal het anders zijn gegaan. Dit verklaart ook de teloorgang van de sport. Het wordt haast voor elke jonge rijke bereikbaar met een beetje talent. Er ligt minder gevaar op de loer door al die grote beton en asfalt circuits, de auto\'s zijn haast niet kapot te krijgen en het rijden op zich is zoveel makkelijker dan destijds met al die hulpmiddelen als automatische koppeling, stuurbekrachtiging, schakelen met flippertjes en wat al niet meer.

    Toch blijf ik kijken...!

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 15:39

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar