user icon

Formule E-auto legt 40 ronden af bij testdebuut

  • Gepubliceerd op 21 nov 2013 14:14
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
De Formule E testte deze week voor het eerst met de bolide voor de nieuwe elektrische serie. Lucas di Grassi legde ongeveer 40 rondjes af op het circuit van La Ferté Gaucher. De auto was voor de test uitgerust met een batterij van 50kw, een kwart van de beoogde capaciteit.

Di Grassi was na het debuut lovend. "Het was een geweldig gevoel om de Formule E-wagen voor het eerst de sporen te geven. Ik kan verzekeren dat alle coureurs lol met deze auto gaan beleven. Zelfs met slechts een kwart van de kracht was er veel grip en een grote hoeveelheid torque."

Alejandro Agag, baas van de Formule E, vult aan: "Dit was een historisch moment voor onze klasse. We zijn verguld met hoe het is verlopen. Wij denken dat het uiterlijk van de wagen en het geluid de teams, coureurs en fans kunnen bekoren. We kunnen niet wachten op de eerste race."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Altijd benieuwd naar nieuwe open wheelklasses; ik ga dit niet op voorhand afzeiken.
    Misschien zit mijn zoontje later wel op t puntje van zn stoel naar de Formule E te kijke op 1 of andere schijt betaalzender haha!
    die sidepods ogen weird op de foto; jammer dat ik de foto nog steeds niet aan kan klikken om \'m te vergroten zoals ooit vroeger heel normaal was..

    • + 0
    • 21 nov 2013 - 14:20
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Ik zie nu alleen ook maar op de mobiele versie hoeveel posts iemand heeft gepost, het nieuwsarchief (Wat ik erg interessant zou vinden) is nog altijd een knopje dat niet werkt, enzovoorts.

      Aan de positieve kant, ik vind het design van deze site erg netjes.

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 14:22
    • jacky

      Posts: 3.224

      @de zeswieler als je een grotere afbeelding van de formule e wilt bekijken moet je het bij google in typen en dan naar afbeeldingen gaan dan kun je hem in groot formaat bekijken.

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 14:42
    • Haha Jacky, dat snap ik, maar neemt niet weg dat die aanklikoptie nog steeds voor de hand liggend is, vooral omdat dat altijd ook zo was.

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 14:50
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      @De Zeswieler
      Je vindt Google onder www.google.nl

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 17:03
    • Zeswieler heeft gewoon gelijk.. Als er twee verbeterpunten aan de website zijn, is het wel het repareren van de fotopagina en eindelijk alle knoppen werkend maken. De site is al een hele tijd aan het werk, maar die functionaliteiten blijven gewoon uit.

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 21:19
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    Ik heb \'m zien rijden, en gelukkig reed hij met een kwart van de capaciteit, want wat reed hij langzaam..

    • + 0
    • 21 nov 2013 - 14:20
    • En het geluid waar ze het over hebben, hoe was dat?

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 14:29
    • Mag ik vragen waar je hem hebt gezien, en of je daar daadwerkelijk de snelheid kon inschatten, een demo run ergens door de straten is niet \"hem zien rijden\"....

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 15:50
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @SNELLE EDDY: Het geluid zal waarschijnlijk naar keuze van een ongeblazen en ongedempte vette Cosworth V8, of een Renault Turbo, of een jankende Ferrari V12 uit de ingebouwde speakers en subwoofer komen. Heb je toch nog het idee dat je in een échte racewagen rijdt.

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 15:50
    • @Eddy

      Ongehoord!!

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 15:51
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Youtube, zowel on als offboard beelden. Het geluid vind ik nog altijd een beetje op een kruimeldief lijken. Of het geluid van een kruimeldief, dan.

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 18:05
    • @GOMPIE: In een echte race auto rijdt... uit welk tijdperk kom jij... ga is naar het WEC daar werden de lambo\'s met jankende v10\'s voorbij gereden door zoevende diesels alsof ze stil stonden. Een \"echte\" race auto heeft niets met geluid meer te maken!!!! Laat het gaan de toekomst is anders we blijven toch niet altijd in de oertijd hangen...

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 10:41
  • masf1

    Posts: 7.063

    Zijn er nog zitjes over?lijkt me wel iets voor FRIJNS!!

    • + 0
    • 21 nov 2013 - 14:48
    • jacky

      Posts: 3.224

      en giedo

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 14:53
    • masf1

      Posts: 7.063

      Nee Jacky,giedo krijgt een autootje met een 1,6 turbo achterin

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 14:55
    • jacky

      Posts: 3.224

      en frijns heeft algetekend bij een f1 team meer zeg ik er nog niet over

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 14:56
    • masf1

      Posts: 7.063

      @jacky

      tuurlijk jacky!!

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 15:13
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Nou Jacky, je maakt het wel spannend voor ons zeg. Wat jammer dat je deze inside info nog niet naar buiten mag brengen. Heb je misschien een twitteraccount? Ik zou je graag volgen en ik kijk enorm uit naar het grote nieuws dat jij binnenkort namens Frijns naar buiten zal brengen.

      • + 0
      • 21 nov 2013 - 18:23
  • lijkt een klein beetje op het huidige indycar chassis...

    • + 0
    • 21 nov 2013 - 16:12

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar