user icon

Rinus van Kalmthout winnaar op zondag in St. Petersburg

  • Gepubliceerd op 10 maa 2019 16:05
  • comments 21
  • Door: Tom van Hooft

Rinus van Kalmthout is in de voetsporen getreden van Junior Strous door in St. Petersburg zijn eerste Indy Lights zege te halen.

De coureur uit Hoofdorp startte als tweede en kwam uiteindelijk na de eerste ronde als eerste door. Polesitter Oliver Askew maakte na één ronde contact met de muur en viel uit. Daarna reed Veekay een gewonnen race.

Aan het einde van de race werd het door een neutralisatie nog close. Claman de Melo zette met nog vier ronden te gaan druk op onze landgenoot maar daar was onze landgenoot niet van onder de indruk.

Toby Sowery werd derde, David Malukas vierde en Fransman Julien Falchero vijfde. Het is voor Van Kalmthout zijn elfde overwinning in de Mazda Road to Indy. Van Kalmthout behaalde tot nu toe 22 podiums in 32 starts.

 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Way to go VK! Prachtig afgemaakt. Als ie zo doorgaat zit ie volgend jaar al in een Indycar!

    • + 1
    • 10 maa 2019 - 16:10
    • Hoe meer Nederlandse motorsportreligie op het hoogste niveau op Zondag hoe beter.

      • + 0
      • 10 maa 2019 - 17:43
    • amen, u zei de glorie

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 08:57
  • Top!!! zou fantastisch zijn als hij het kampioenschap kan binnenhengelen

    • + 0
    • 10 maa 2019 - 16:29
  • Neuroteck

    Posts: 12

    Mooi ook om te horen hoe het Amerikaanse commnentaar onder de indruk is van hem

    • + 1
    • 10 maa 2019 - 16:32
  • Heb de neiging m'n laptop op z'n kant te houden bij het filmpje, in de hoop wat breder beeld te zien.
    @redactie: Waarom elke keer dat doorlinken naar de warboel op asocial media, waarom niet zelf een filmpje geplaatst?

    • + 1
    • 10 maa 2019 - 17:01
    • Omdat het delen van content via social media legaal is en je heel wat geld moet betalen voor foto's en video's om dat op je corporate website te hebben.
      Daarnaast... zouden ze een Indylights filmpje plaatsen... zonder toestemming van Indylights... dan mag de organisatie van de Indylights ze aanklagen voor heel wat centjes. Een kleine verwijzing na dit (ik ben het met je eens) asociale media is dus eigenlijk wel genoodzaakt.

      • + 2
      • 10 maa 2019 - 21:20
  • Mooi werk VK. En Verschoor rijd F3 dit jaar bij MP

    • + 1
    • 10 maa 2019 - 17:31
  • London

    Posts: 706

    Netjessss!!

    • + 0
    • 10 maa 2019 - 17:36
  • markos

    Posts: 338

    Donders, dat is pas je visitekaartje afgeven!
    Top job, Rinus!

    • + 0
    • 10 maa 2019 - 19:55
  • Baasm

    Posts: 80

    Ik snap Redbull echt niet. Waarom nemen ze Rinus niet onder hun armen? Hij reed Ticktum volledig naar huis afgelopen winter. Ook nu laat hij zijn klasse zien. We gaan zeker nog meer van Veekay horen.

    • + 0
    • 10 maa 2019 - 20:17
    • Wie weet heeft Monster interesse in hem om zijn hoofdsponsor te zijn in Indycar 2020...

      • + 0
      • 10 maa 2019 - 21:21
    • Joeppp

      Posts: 4.224

      Nou niet meteen gaan overdrijven. Rinus heeft in 2 kampioenschappen gereden. In het vorige kampioenschap deden er geloof ik 6 auto's mee en in de indy lights 10. Natuurlijk leuk dat hij wint maar het is nog niet echt op niveau racen.

      • + 0
      • 10 maa 2019 - 21:47
    • Duguesclin

      Posts: 63

      @joeppp
      Ik denk dat het duidelijk is dat je deze jongen niet goed volgt.
      Het maakt niet uit in welke auto hij stapt hij is meteen razend snel.
      Rinus heeft tussendoor ook aan andere races meegedaan en dat was meestal indrukwekkend.

      • + 0
      • 10 maa 2019 - 22:24
    • BRM

      Posts: 601

      Wat een onzin Joeppp, in het Pro Mazda kampioenschap waarin hij vorig de titel heeft gepakt stonden iedere race gemiddeld 16 auto's aan de start. In het winter kampioenschap waar die ook de titel heeft gepakt deden enkele van de grote talenten uit de Europese klasses mee, waaronder dus Dan Ticktum. Rinus Veekay heeft absoluut wel tegenstand gehad, is pas 18 en is echt heel hard op weg naar de IndyCar.

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 00:12
    • Joeppp

      Posts: 4.224

      @Brm, talent is er zeker en het is ook leuk maar ik zie nu al de berichten dat hij in de F1 bij RedBull hoort. Dat vind ik een beetje overdreven. Hij doet het goed en ik hoop dat het zo blijft.

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 08:52
    • eens, als je Rinus volgt dan zie je dat hij the real deal is, mooi dat hij een andere route ambieert ipv zich zoals zovelen voor hem stukbijt op de F1. Ik verwacht grootse dingen van die jongen

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 08:53
    • we hebben trouwens al een NL talent in de hoogste regionen onder Red Bull contract, ik vind het juist mooi dat deze jongen een andere weg bewandeld

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 08:54
    • BRM

      Posts: 601

      @Joeppp, daar ben ik het dan wel mee eens inderdaad. Laat hem maar lekker zijn eigen weg bewandelen, hij is goed op weg in Amerika, hij is nog jong. De Formule 1 komt dan ooit wel als die dit door zet. En daar heeft hij op dat moment geen steun van Red Bull ofzo bij nodig.

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 09:57
    • Vince78

      Posts: 493

      Hij kijkt hey idd een stuk beter op te pakken dan Ticktum.

      Maar misschien is het voor de sport en ook voor ons veel interessanter als hij naar het grote Indy gaat. En dat de hele klasse hier dan meer aandacht gaat krijgen.

      De F1 heeft al voldoende aandacht, maar Indy kan hier nog flink groeien.

      • + 0
      • 11 maa 2019 - 14:55
  • Super mooi VK! Ik vind het ook een, zeg maar 'prachtig' mannetje (met zijn oogtrekjes).
    Serieuse goede rijder, komt goed over en spreekt Engels dan ook erg goed. Ik hoop dat hij snel Indycar mag doen en dan wel volgend jaar. Leukste zou zijn samen met Tony Kanaan(INDY500) en dan heb je leuke gasten bij elkaar.

    • + 0
    • 10 maa 2019 - 20:57

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land NL
  • Geb. datum 11 sep 2000 (20)
  • Geb. plaats Hoofddorp, Netherlands, NL
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar