Nederlanders in voorhoede bij test op Circuit de Catalunya
- Gepubliceerd op 30 okt 2012 19:22
-
9
- Door: Rob Veenstra
In de middagsessie was De Jong zelfs de sterkste, al waren de tijden over het algemeen langzamer dan in de ochtend. Ook de andere Nederlander liet zich van zijn beste kant zien. Nigel Melker legde in een auto van kampioen DAMS beslag op P3, met een 1:30.315. Marcus Ericsson en Stephane Richelmi completeerden de top vijf.
De tijden van dag 1 in Barcelona:
1. Luca Filippi Scuderia Coloni 1:29.775
2. Daniel de Jong Scuderia Coloni 1:30.115
3. Nigel Melker DAMS 1:30.315
4. Marcus Ericsson Trident Racing 1:30.356
5. Stephane Richelmi Lotus GP 1:30.368
6. Rio Haryanto Carlin 1:30.479
7. Adrian Quaife-Hobbs Barwa Addax 1:30.494
8. Stefano Coletti Rapax 1:30.516
9. Mitch Evans Arden International 1:30.566
10. Jake Rosenzweig Barwa Addax 1:30.625
11. Simon Trummer Arden International 1:30.692
12. Andre Negrao Racing Engineering 1:30.710
13. Felipe Nasr Carlin 1:30.710
14. Daniel Juncadella Rapax 1:30.740
15. Alexander Rossi Caterham Racing 1:30.805
16. Daniel Abt Lotus GP 1:31.002
17. Kevin Giovesi Lazarus GP 1:31.067
18. Pal Varhaug iSport International 1:31.326
19. Lucas Foresti Caterham Racing 1:31.371
20. Arthur Pic DAMS 1:31.407
21. Ricardo Agostini Scuderia Coloni 1:31.413
22. Gianmarco Raimondo Racing Engineering 1:31.579
23. Julian Leal Trident Racing 1:31.618
24. Rene Binder Lazarus GP 1:31.681
25. Facuno Regalia iSport International 1:31.771
26. Kevin Ceccon Ocean Racing 1:33.082
27. Ramon Pineiro Ocean Racing geen tijd
Trending nieuws
-
Red Bull vervangt veel onderdelen na crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing heeft zeer veel onderdelen aan de auto van Max Verstappen vervangen. De viervoudig werel...
28 jun 2026 14:06 -
Verstappen sluipt naar Russell in Oostenrijk: Eerste overwinning lonkt
Max Verstappen kan mogelijk zijn eerste overwinning dit seizoen pakken in de Formule 1. Nadat de viervoudig wereldkam...
28 jun 2026 15:44 -
Norris haalt uit naar andere coureurs: "Ze snappen er niets van!"
Lando Norris haalt hard uit naar andere coureurs die vraagtekens zetten bij de updates van McLaren. De Britse renstal...
28 jun 2026 14:43 -
Bekijk de startgrid voor de Grand Prix van Oostenrijk28 jun 2026 14:31
-
Russell vreest voor Verstappen: "Hij zat er goed bij!"
George Russell start de Grand Prix van Oostenrijk vandaag vanaf de pole position, maar hij rekent zich nog lang niet ...
28 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 aug 1992 (33)
- Geb. plaats Brasilia, BR
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,75 m
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Nasr
Team profiel
- Team naam DAMS
- Basis Ruaudin, France, Frankrijk
- Nyck de Vries 1
- Marcus Ericsson 1
- Alex Lynn 2
- Sergio Sette Camara 5
- Alexander Albon 5
- Alex Lynn 5
- Nicholas Latifi 6
- Nicholas Latifi 6
- Jolyon Palmer 7
- Oliver Rowland 9
- Nicholas Latifi 10
- Santino Ferrucci 26
- Jake Hughes 27
- Kevin Jörg 28
2.211 reacties op DAMS
1 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over DAMS

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 2.263
Wat een gat tussen Melker voor DAMS en Pic voor DAMS...
Posts: 8.908
Pic komt vanuit een WSR auto en heeft totaal geen ervaring met de GP2 bolide en de banden. Melker heeft al een jaar mogen proeven aan het GP2 en dat kan veel verklaren.
Quaife-Hobbs staat er wel goed bij als debutant overigens, iemand om in de gaten te houden de komende jaren. Ook Rosenzweig doet het niet slecht na een jaar middenmoot bij het WSR.
Maar waarom Nasr niet meer bij DAMS, kende toch een goed debuut seizoen?
Verder zien de namen er nu wel veel belovend uit voor volgend seizoen, zou mooi zijn als deze jongens inderdaad een plek weten te bemachtigen. Wat ook opvalt is dat Varhaug er weer eens bij is in de GP2, komt ook niet echt door.
Ook mooi dat de Jong het goed doet. Met al het respect voor Daniël de Jong, maar zijn resultaten in de andere klasses waar hij wist te acteren waren zijn resultaten niet altijd veel belovend. Ook in de Auto GP deed hij het redelijk goed, maar was ook niet overtuigend helaas. Heeft het af moeten leggen tegen Chris van der Drift, wat overigens ook geen schande is.
Wel grappig dat Antonio Pizzonia eveneens in de Auto GP heeft gereden dit seizoen.
Posts: 7.033
Zo dat zou geweldig zijn als Melker een stoeltje krijgt bij DAMS. Dat is een team waar bij echt voor het kampioenschap mee kan vechten.
Posts: 7.033
Ik lees dat Melker ook voor Racing Engineering gaat testen. Het team waar Leimer en Berthon reden vorig seizoen. Zie hem toch liever in een DAMS ;)
Posts: 929
ja idd als hij melker dan kampioen word zou echt vet zijn. als dat hem lukt heb ik ook een beetje een idee hoe goed hij echt is.
Posts: 8.908
Wat een rare reactie dat iemand pas een idee heeft over hoe goed iemand is wanneer hij een kampioenschap wint.
Je kan je ook verdiepen in een dergelijke klasse of rijder en op basis van die gegevens een oordeel geven.
Tip: Quaife-Hobs, Nasr, Frijns, Magnussen, Sainz jr, de Vries, Kvyat en zo zijn er nog tal hoopvolle talenten voor de toekomst ;-)
Posts: 4.679
Keurig gedaan van Melker. Racing Engineering wil hem schijnbaar heel graag hebben, maar DAMS lijkt op dit moment een betere keus.
Wel apart hoe goed de Coloni\'s het doen. Volgend jaar doet het team wegens \"meningsverschillen met de organisatie\" niet meer mee in de GP2. Is wel een gelegenheid voor De Jong en Fillipi om zich te laten zien.
Posts: 17
Een paar interessante combinaties.
Coloni heeft haar auto\'s gewoon verkocht voor coureurs die graag een beetje indruk willen maken. De resultaten zijn volgens de GP2-website \'under investigation\', dus het zou me niet verbazen als de Coloni\'s gewoon niet voldoen aan het reglement. Wel netjes dat ze \'hun\' veteraan Filippi ook nog de kans geven om te schijnen. Grootste tragedie qua GP2 dat die jongen niet naar de F1 is doorgestroomd.
Evans en Arden. Niet onverwacht, aangezien hij daar afgelopen seizoen GP3-kampioen mee werd. Echter, als hij daadwerkelijk voor Arden\'s GP2-team tekent, verwacht ik dat hij redelijk zal verzuipen. Razia deed het super in die auto, maar waarschijnlijk vooral vanwege zijn grote ervaring. De laatste seizoenen is gebleken dat ervaring het verschil maakt in de GP2. Die heeft Evans niet, en daarbij is het huidige Arden ook niet het topteam van weleer.
Erg raar dat Lotus niet test met Gutiérrez en Calado. Oké, hoeft niets te betekenen, maar mannen als Abt en Richelmi zijn toch mannen met potentieel en niet zozeer sponsoren. Benieuwd naar de nieuwe line-up.
Nasr in de Carlin? Geen tweede seizoen bij DAMS? Zou eeuwig zonde zijn. Had hem daar graag samen met Melker willen zien.
Posts: 8.908
Wat ik niet begrijp is dat jongens als vd Garde, Melker en de Jong geen problemen met sponsoren en budget lijken te hebben, maar dat Frijns geen sponsor lijkt te kunnen krijgen.