Gutierrez troeft Van der Garde met 0,004 seconde af
- Gepubliceerd op 07 maa 2012 18:03
-
19
- Door: Rob Veenstra
Ook Nigel Melker was aardig op dreef. De Nederlander van Ocean Racing sloot de middagsessie af op plaats twee, alleen waren de tijden na de lunchpauze een stuk langzamer dan in de ochtend. Zijn nieuwe teamgenoot Jon Lancaster was vandaag iets sneller dan Melker.
De tijden van dag 2 van de GP2-test in Barcelona:
1. Esteban Gutierrez Lotus GP 1:28.740
2. Giedo van der Garde Caterham Racing 1:28.744
3. Max Chilton Carlin 1:28.748
4. Davide Valsecchi DAMS 1:28.785
5. Stefano Coletti Scuderia Coloni 1:29.047
6. Luiz Razia Arden International 1:29.065
7. James Calado Lotus GP 1:29.100
8. Fabrizio Crestani Lazarus 1:29.150
9. Jolyon Palmer iSport International 1:29.195
10. Fabio Onidi Scuderia Coloni 1:29.198
11. Tom Dillmann Rapax 1:29.289
12. Fabio Leimer Racing Engineering 1:29.339
13. Nathanael Berthon Racing Engineering 1:29.397
14. Rio Haryanto Carlin 1:29.515
15. Jon Lancaster Ocean Racing 1:29.533
16. Nigel Melker Ocean Racing 1:29.540
17. Marcus Ericsson iSport International 1:29.547
18. Josef Kral Barwa Addax 1:29.621
19. Julian Leal Trident Racing 1:29.653
20. Stephane Richelmi Trident Racing 1:29.860
21. Felipe Nasr DAMS 1:29.865
22. Simon Trummer Arden International 1:29.881
23. Rodolfo Gonzalez Caterham Racing 1:30.169
24. Johnny Cecotto Barwa Addax 1:30.200
25. Ricardo Teixeira Rapax 1:31.220
26. Giancarlo Serenelli Lazarus 1:32.740
Trending nieuws
-
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Sainz onthult opvallend detail uit Red Bull-contract Verstappen
Carlos Sainz heeft een opmerkelijke clausule in het Red Bull-contract van Max Verstappen geopenbaard. De Spaanse Will...
22 jun 2026 08:48 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 aug 1992 (33)
- Geb. plaats Brasilia, BR
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,75 m
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Nasr
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 322
Giedo heeft de snelheid te pakken zo te zien, ondanks dat tests niets zeggen. Hoop echt dat hij voor Nederlands succes gaat zorgen in de GP2 samen met Nigel Melker
Posts: 1.503
Ook al zeggen test misschien niets, iets wat ik wel met zekerheid durf te zeggen is dat Giedo wel van zijn teamgenoot gaat winnen dit jaar! Voor de rest zal het weer een leuk seizoen worden denk ik, conclusies wie de snelste zal zijn kun je nog niet zeggen.
Posts: 227
Giedo en Gonzo hmm
Giedo zal dat zeker winnen verwacht ik
hopelijk dit jaar de titel voor hem
Posts: 1.265
Ik verwacht meer van Gutierrez dan van die 2.
Posts: 8.908
En wat verwacht jij dan meer van Gutierrez?
In 2012 zal net als in 2011 ervaring de doorslag gaan geven. Valsecchi, vd Garde, Guiterrez zijn daarbij belangrijke kandidaten inderdaad. Maar ik denk dat jij net als velen de kwaliteiten van Giedo mateloos onderschat. Bij Barwa Addax hadden ze hem nog een jaar willen behouden en echt niet om zijn sponsor.
Giedo schijnt een rijder te zijn met een soepele stijl van rijden (zoals Button) en zeer constant te zijn. Tevens schijnt hij een zeer grote technische bagage te hebben die door het team geprezen werd. Maar om een titel te winnen zijn veel zaken doorslaggevend, niet alleen talent.
Maar wanneer je internationale titels weet te winnen en je kan veel huidige toppers in de F1 het vuur aan de schenen leggen, zie ik niet in waarom dat in de F1 niet zou kunnen.
Posts: 1.265
@Lars75. Welke F1 coureurs heeft hij dan goed kunnen uitdagen? Toen hij in 2006 in hetzelfde teams zat met Di Resta en Vettel (!) kon hij ze totaal niet bijhouden. Hij bleef alleen zijn andere teamgenoot Kobayashi voor, maar dat was toen zijn eerste seizoen in F3.
World Series was zijn eerste jaar niet super. Vettel die maar 6 races reed stond zelfs voor hem in het kampioenschap. 2008 was wel een net seizoen, maar je kan nou niet zeggen dat de tegenstanders van een hoog niveau waren.
In GP2 was hij alleen in zijn rookie seizoen nog indrukwekkend. Maar daarna heeft hij dat niet echt meer kunnen evenaren. De seizoenen erna werd hij steeds verslagen door teamgenoten met minder evaring Perez/Pic.
Ik vind hem niet slecht. Maar hij is het gewoon net niet, geen F1 materiaal IMO. Hij kan zich beter richtten op klassen onder F1 dan zich blind blijven staren op 1 kansje in de F1.
Posts: 96
@vds21 Vorig jaar was Giedo veel beter als zijn teamgenoot Pic. Alleen in de laatste 2 races had hij gewoon het grootste pech van de wereld. Als hij dat niet had gehad was hij wel 2e geworden in het kampioenschap. En sommige vergeten dit over Grosjean. Hij was de Pirelli GP2 banden tester, dus hij wist hoe de banden zich gingen gedragen op verschillende circuits.
Posts: 8.908
@VDS21
Wanneer je simpel kijkt naar de uitslagen dan zou je zeggen dat je gelijk hebt. Echter wanneer je kijkt hoe vaak Giedo in de F3 problemen kende en hoe vaak dit bij zijn teamgenoten gebeurde zie ik toch wel dat het hem niet mee heeft gezeten in zijn carriere.
De Masters had hij moeten winnen, maar door zijn pole te verknoeien (zijn eigen domme fout) is hij na een sterke race slechts 2e geworden achter di Resta en voor Buemi. Het seizoen F3 bij Rosberg mocht je ook niet veel van verwachten. Alleen in 2006 zat hij bij het sterkste team. Wanneer je kijkt naar de deelnemers in 2005 en 2006 in de Euroseries F3 en je kan je in de top handhaven van deze competitie doe je het gewoon goed is mijn mening. Helaas is het niet voor iedereen mogelijk om kampioen te worden of wel?
Zijn eerste jaar WSR was wellicht niet zijn sterkste en de tegenstand in 2008 misschien niet al te sterk. Maar hij werd toen wel met overmacht kampioen!
Zijn eerste jaar GP2 was minder dan zijn 2e en 3e seizoen. Alleen door de overwinningen en pole krijg je een vertekend beeld. En hij is beide seizoenen door zijn teamgenoot verslagen door tegenslagen die hij kende, niet door de prestaties van zijn teamgenoten.
Posts: 10.089
15. Jon Lancaster â Ocean Racing â 1:29.533
16. Nigel Melker â Ocean Racing â 1:29.540
Over de auto naar zijn max. pushen gesproken..
Posts: 8.908
Dat schijnt nog wel mee te vallen. Ze schijnen juist met andere zaken bezig te zijn geweest dan de limiet zoeken.
Posts: 2
Test tijden zeggen niets, Giedo zou zich echt moeten bewijzen in het GP2 team van caterham.Lukt dit dan zie ik hem nog wel rijden in de F1 anders is het echt afgelopen voor onze Giedo.
F1 tests kijken is wel leuk. Je ziet de autos de hele dag rondrijden je mag gaan staan waar je wilt en voor de prijs is het ook leuk. Wij zien niet georganiseerd gegaan en alles zelf geregeld. 4 dagen Barcelona waarvan 2 dagen circuit en 1 dag 1 de stad voor nog geen 350 euro incl reis en hotel. kan niet beter
Posts: 105
Caterham zit er iig goed bij.
Off-topic: Weet iemand of er ook nog een Basic-versie van F1 Live Timing op de Android Market zal komen? De Premium-versie kost namelijk 24â¬, wat ik eerlijk gezegd belachelijk vind voor een app. Vorig jaar was er wel een Basic-versie (gratis). De Premium-versie voegt alleen een 3d-map met real-time positie van de wagens op de baan toe en wat meer gedetaileerde uitslagen en standen.
Posts: 21
De top 4 binnen 5/100 van een seconde, dat zit wel retedicht op elkaar. En wat dacht je van Melker en Lancaster, die zitten maar 7/1000 van elkaar. Ongelofelijk close. Zou gaaf zijn als ze dit tijdens het seizoen kunnen volhouden.
Posts: 632
Al is het maar een test, toch vind ik dat die twee van Barwa Addax helemaal niet gaan.
Posts: 8.908
Naar mijn idee moeten er 2 kwalificatie sessies verreden gaan worden op de vrijdag. De ene is voor de pole op zaterdag en de andere is voor de pole op zondag, of de uitslag van de race op zaterdag bepaald de grid van zondag. Maar de omgekeerde grid is in mijn ogen oneerlijke strijd.
Posts: 632
ik dacht dat de 2e race, de eerst 10 van de 1e race omgekeerd op de grid staan.
Posts: 21
Ik mis daniel de jong in dit lijstje, die rijd toch ook GP2, of heb ik het mis?
Posts: 1.503
Nee, De jong zal dit jaar Auto GP rijden en geen GP2. Die GP2 test van laatsten was gewoon een 2(?) daagse test, maar hij zegt zelf dat hij nog niet klaar is voor de GP2. Dus dit jaar Auto GP en misschien volgend jaar GP2.
Posts: 21
@Atteh, ok dank je, ik dacht dat hij ook een stoeltje had in de GP2, maar AutoGP dus.